  • 1. Data: 2005-05-27 21:42:38
    Temat: odsetki od kredytu bankowego
    Od: "roxy" <r...@g...pl>

    Witam, chciałabym zapytać grupowiczów w następującej sprawie : czy przy
    kredycie bankowym, ze zmiennym oprocentowaniem, odsetki powinny ulec
    zmianie ?
    W roku 2000 wzięłam kredyt na auto/nowe/ w GE Capital Banku, i na początku,
    wraz ze zmianą stóp procentowych , które RPP obniżała, malały mi też
    odsetki. Od dwóch lat, mimo, ze stopy procentowe znów spadają, bank nie
    obniża oprocentowania kredytu. Kredyt mam ubezpieczony na wypadek straty
    pracy, kalectwa lub śmierci i płacę w racie dość dużą kwotę. Rozumiem, ze w
    razie np. utraty pracy, ubezpieczyciel spłaca bankowi resztę kredytu. Czy
    potem ja będę dłużnikiem ubezpieczyciela ?
    Pytam, bo ostatnio czytałam na grupach podobnego posta - gość miał
    ubezpieczony kredyt, stracił pracę, więc bank ściągnął kredyt z
    ubezpieczenia. Potem - przyszedł do niego komornik z polecenia
    ubezpieczyciela ;(
    Jak to jest z tym ubezpieczeniem, za co właściwie się płaci ? Może ktoś z
    grupy może podpowiedzieć:)
    Pozdrawiam grupowiczów

  • 2. Data: 2005-05-27 21:49:58
    Temat: Re: odsetki od kredytu bankowego
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <r...@g...pl> napisal(a):
> [...]
    > ubezpieczyciela ;(
    > Jak to jest z tym ubezpieczeniem, za co właściwie się płaci ? Może ktoś z

    Przeczytaj umowę ubezpieczenia, skąd my tutaj to mamy wiedzieć?
    --
    Samotnik

  • 3. Data: 2005-05-28 00:37:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "roxy" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam, chciałabym zapytać grupowiczów w następującej sprawie : czy
    przy
    > kredycie bankowym, ze zmiennym oprocentowaniem, odsetki powinny ulec
    > zmianie ?

    Jest to wola banku. Dawniej obniżali, teraz nie chcą. Rzezc w tym, ze
    żaden bank dający oprocentowanie zmienne w umowie nie pisze, jak ono
    jest zmienne. moim zdaniem powinien, ale takie są realia. Jak sie na to
    nie zgadzam, to mogę nie brać kredytu. Tak wiec w tym zakresie jest to
    taka troche wolna amerykanka. Mogą również podnieść. Stracą nowych
    klientów, ale starzy będą siedzieć,c hyba, ze im taniej wyjdzie wziąć u
    kogoś inny kredyt i ten spłacić.

> [...]
    Czy
    > potem ja będę dłużnikiem ubezpieczyciela ?

    Z reguły taka treść mają te umowy. No ale musisz tam zajrzeć.

  • 4. Data: 2005-05-28 13:01:22
    Od: CREED <e.box@@poczta.fm>

    Dnia Fri, 27 May 2005 21:42:38 +0000 (UTC), roxy napisał(a):

> [...]
    > wraz ze zmianą stóp procentowych , które RPP obniżała, malały mi też
    > odsetki. Od dwóch lat, mimo, ze stopy procentowe znów spadają, bank nie
    [...]
    Zapoooomnij!!! Nie w GE. ja tez mam taki sam kredycik u nich. W zyciu
    wiecej!!!! NIGDY!!! Dla niepoznaki zmienili juz dwukrotnie nazwe w
    ciagu niemalze roku czasu, teraz nie "CAPITAL" a bardziej po
    barbarzyńsku "MONEY". Spóxnisz sie pare dni - zanim dojdzie upomnienie
    juz dzwonia po nocy w sobote : a czemu nie zaplaciłes a dlaczego nie
    masz a co zrobiłes z pieniędzami - człowiek czuje sie jak na
    przesłuchaniu...
    Niestety w Polsce kredyty sa ale dla ludzi bogatych..... a ci ich w
    zasadzie nie potrzebuja....
    Kredyty mozna brać ale nie w GE!!!
    CREED

  • 5. Data: 2005-05-28 14:39:53
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:d78epo$lb6$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Rzezc w tym, ze
    > żaden bank dający oprocentowanie zmienne w umowie nie pisze, jak ono
    > jest zmienne.

    Niezupełnie. Bywa tak, że faktyczne_oprocentowanie = WIBOR + marża_banku.
    W umowie jest napisane który WIBOR i wysokość marży i klient sam sobie
    może sprawdzić jak aktualnie oprocentowany jest kredyt.

    Alek

  • 6. Data: 2005-05-28 18:42:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:d7a060$h9k$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > W umowie jest napisane który WIBOR i wysokość marży i klient sam sobie
    > może sprawdzić jak aktualnie oprocentowany jest kredyt.

    Nie spotkałem się z takim ujęciem tej sprawy, choć skoro tak piszesz, to
    pewnie spotkać można. Jest to dość uczciwe ujęcie problemu.

  • 7. Data: 2005-05-29 14:30:25
    Od: "roxy" <r...@g...pl>

    CREED <e.box@@poczta.fm> napisał(a):

> [...]
    > juz dzwonia po nocy w sobote : a czemu nie zaplaciłes a dlaczego nie
    > masz a co zrobiłes z pieniędzami - człowiek czuje sie jak na
    Właśnie...ja mam tak samo :( Ostatnio przepływ pieniądza jest dłuższy, więc
    zdarzają mi się "poślizgi" w zapłacie...Dzwonią wtedy w sobotę, kiedyś była
    też niedziela...

    Zastanawiałam się, czy mógłbyś polecić inny bank...Rata jest dość
    wysoka /prawie 400 zł/, z tego jest tam też pełna składka ubezpieczeniowa.
    Zastanawiałam się, czy z niej nie zrezygnować, skoro i tak po spłacie
    kredytu banku przez ubezpieczyciela - staję się jego dłużnikiem...Wyjściem
    byłoby też spłata resztki tego kredytu przez inny bank, i wzięcie tam
    kredytu na następne 3 lata...Nie chcę się pozbywać tego auta, bo mało jeżdżę
    i znam go / jest mało awaryjne /

    P.S. Wzięłam ten kredyt w GE, w roku nabycia auta tylko ten bank, po wpłacie
    30% nie żądał żadnych paierów ;)

  • 8. Data: 2005-05-29 15:14:49
    Od: CREED <e.box@@poczta.fm>

    Dnia Sun, 29 May 2005 14:30:25 +0000 (UTC), roxy napisał(a):

> [...]
    >
    > Zastanawiałam się, czy mógłbyś polecić inny bank...Rata jest dość
    > wysoka /prawie 400 zł/, z tego jest tam też pełna składka ubezpieczeniowa.
    Niestety nie polece zadnego banku. .... pozostawie ten trudny wybor
    Tobie. W kazdym banku "coś" jest

    > P.S. Wzięłam ten kredyt w GE, w roku nabycia auta tylko ten bank, po wpłacie
    > 30% nie żądał żadnych paierów ;)
    > Pozdrawiam
    To są niestety "ułatwienia" które tak potem kosztują. Brałem juz wiele
    kredytów , ale tylko GE jako jedyny żadał podpisu współmałzonka i to
    juz kilka lat temu - zabezpieczaja sie na najrózniesze sposoby - nie
    chcą papierów , ale jak nie daj Boże coś sie zdarzy to cała kasa za
    ubezpieczenie kredytu na nic się zda! Dzieci i wnuki bedą płacić
    jeszcze kilkadziesiąt lat ;-)
    Znany jest mi osobiscie przypadek z Lukas banku - gdzie jak wiadomo
    ubezpieczaja sie i to wysoko, a koszt kredytu jest zaje**sty!
    facio kojfnął na raka a jego zona musiała spłacić cały kredyt chociaż
    nic nie podpisywała(kredyt był ubezpieczony!!!) Tak to w Polsce
    wyglada ubezpieczenie kredytu.
    Moge polecic IMHO najlepsze rozwiazanie: wziac kredyt i splacic jak
    najszybciej GE (Moze poszukać oddziału PTF - dają dość tanie kredyty w
    dewizach)

    CREED

  • 9. Data: 2005-05-29 16:12:14
    Od: "Roxana " <r...@g...pl>

> [...]

    > Moge polecic IMHO najlepsze rozwiazanie: wziac kredyt i splacic jak
    > najszybciej GE (Moze poszukać oddziału PTF - dają dość tanie kredyty w
    Dzięki za posta :)