  • 91. Data: 2011-07-30 15:10:31
    Temat: Re: odrzucenie spadku kiedy nie ma aktu zgonu i tak dalej
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 7/30/2011 2:58 AM, Robert Tomasik wrote:
    > wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1107300902530.1868@quad...

    > Tak. Choć tam zapadnie wyrok o nabyciu spadku, to w Polsce raczej będzie
    > honorowany

    ale tylko w granicach polskiego prawa.

  • 92. Data: 2011-07-30 18:54:36
    Od: "Haha" <e...@g...com>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Już opisano w wątku - zależy z jaką intencją został wysłany ów list.
    > Jeśli to jakiś wierzyciel wie o śmierci i spadkodawcach i chce ich
    > "wtopić", to już on się postara aby akt trafił.

    Przedstawiłem tą wersję rodzinie i zostałem uznany za wariata.

    To nie jest wiadomość od kogoś kto chce odzyskać jakiś dług. Nie potrafie
    sobie
    wyobrazić że tak może byc.

    Ale zdaje sobie z sprawę z tego, że to nie jest rozważanie na tą grupę.

  • 93. Data: 2011-07-30 19:29:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 30.07.2011 20:54, Haha pisze:

    > To nie jest wiadomość od kogoś kto chce odzyskać jakiś dług. Nie potrafie
    > sobie wyobrazić że tak może byc.

    To możesz się zdziwić.

    A jeszcze dziwniejsze rzeczy zdarzają się w sądach.

  • 94. Data: 2011-07-30 21:28:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > ale tylko w granicach polskiego prawa.

    Zgoda. Ale polskie prawo nie zabrania dziedziczenia, więc nie widzę
    chwilowo powodu, by takiego wyroku nie uznać.

  • 95. Data: 2011-07-30 23:13:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 7/30/2011 4:28 PM, Robert Tomasik wrote:

    > Zgoda. Ale polskie prawo nie zabrania dziedziczenia, więc nie widzę
    > chwilowo powodu, by takiego wyroku nie uznać.

    ale dziedziczenie tam i dziedziczenie tu moze byc na innych warunakch.
    Dlatego zostanie uznane tylko w zakresie zgodnym z polskim prawem.

  • 96. Data: 2011-07-31 06:48:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > ale dziedziczenie tam i dziedziczenie tu moze byc na innych warunakch.
    > Dlatego zostanie uznane tylko w zakresie zgodnym z polskim prawem.

    To co piszesz, jest sensowne, ale stoi w sprzeczności z zapisami art. 34-35
    Ustawy z dnia 12 listopada 1965 r. Prawo prywatne międzynarodowe
    http://lex.pl/bap/student/Dz.U.1965.46.290.html. Zgodnie z tą ustawą
    kluczowe znaczenie ma, jakie prawo należy uznać za "ojczyste" w chwili
    śmierci spadkodawcy. Już wcześniej opisałem, że w niektórych wypadkach może
    to być prawo kraju innego, niż Polska.

  • 97. Data: 2011-08-01 08:02:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 31 Jul 2011, Robert Tomasik wrote:

> [...]

    > znaczenie ma, jakie prawo należy uznać za "ojczyste" w chwili śmierci
    > spadkodawcy. Już wcześniej opisałem, że w niektórych wypadkach może to być

    A jak się ma nakładanie zobowiązań na spadkobierców (bo o to chodzi)
    w zakresie wykraczającym ponad zobowiązania z KC do zapisu:
    "Prawa obcego stosować nie można, jeżeli jego stosowanie miałoby
    skutki sprzeczne z podstawowymi zasadami porzšdku prawnego Polskiej
    Rzeczypospolitej Ludowej"?
    Wersja dla ustalenia uwagi: rząd jakiejś republiki bananowej
    ustanawia przepis, że od spadku płacone jest 200% podatku płatne
    w dolarach amerykańskich.
    I co, to zobowiązanie obowiązuje spadkobiercę z Polski, mimo
    że chęci wzięcia spadku nie wyraził?

    pzdr, Gotfryd

  • 98. Data: 2011-08-01 12:02:20
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2011-07-31 08:48, Robert Tomasik pisze:

    > To co piszesz, jest sensowne, ale stoi w sprzeczności z zapisami art.
    > 34-35 Ustawy z dnia 12 listopada 1965 r. Prawo prywatne międzynarodowe
    > http://lex.pl/bap/student/Dz.U.1965.46.290.html.

    Przede wszystkim ta ustawa już nie obowiązuje ;)
    Jest nowa z tego roku.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU