    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Mon, 1 Aug 2011 10:02:00 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: odrzucenie spadku kiedy nie ma aktu zgonu i tak dalej
    <j0scgg$36n$1@inews.gazeta.pl> <j0scmn$2f9$2@inews.gazeta.pl>
    <j0sdhv$68c$1@inews.gazeta.pl> <j0sfb8$2f9$8@inews.gazeta.pl>
    <j0sgn8$gdo$1@inews.gazeta.pl> <j0sh5e$2f9$16@inews.gazeta.pl>
    <j0sjq9$q5d$1@inews.gazeta.pl> <k...@c...fuw.edu.pl>
    <j0uqcl$s9h$1@inews.gazeta.pl> <Pine.WNT.4.64.1107300902530.1868@quad>
    <j10dsj$a3k$1@inews.gazeta.pl> <j1176d$17a$1@inews.gazeta.pl>
    <j11t70$7sk$1@inews.gazeta.pl> <j123fa$17a$6@inews.gazeta.pl>
    <j12u0p$k09$1@inews.gazeta.pl>

    On Sun, 31 Jul 2011, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał

    > To co piszesz, jest sensowne, ale stoi w sprzeczności z zapisami art. 34-35
    > Ustawy z dnia 12 listopada 1965 r. Prawo prywatne międzynarodowe
    > http://lex.pl/bap/student/Dz.U.1965.46.290.html. Zgodnie z tą ustawą kluczowe
    > znaczenie ma, jakie prawo należy uznać za "ojczyste" w chwili śmierci
    > spadkodawcy. Już wcześniej opisałem, że w niektórych wypadkach może to być
    > prawo kraju innego, niż Polska.

    A jak się ma nakładanie zobowiązań na spadkobierców (bo o to chodzi)
    w zakresie wykraczającym ponad zobowiązania z KC do zapisu:
    "Prawa obcego stosować nie można, jeżeli jego stosowanie miałoby
    skutki sprzeczne z podstawowymi zasadami porzšdku prawnego Polskiej
    Rzeczypospolitej Ludowej"?
    Wersja dla ustalenia uwagi: rząd jakiejś republiki bananowej
    ustanawia przepis, że od spadku płacone jest 200% podatku płatne
    w dolarach amerykańskich.
    I co, to zobowiązanie obowiązuje spadkobiercę z Polski, mimo
    że chęci wzięcia spadku nie wyraził?

    pzdr, Gotfryd