  • 1. Data: 2004-03-02 19:00:17
    Temat: odpowiedzialnosc za dlugi ojca
    Od: "cary" <k...@n...com>

    Czesc

    Mieszkam razem z rodzicami, jestem zameldowany razem z nimi, mam 25 lat
    prowadze działalność (spółka jawna).Mój ojciec prowadzi działalnośc
    gospodarczą. Od pewnego czasu boryka sie z problemami finansowymi, komornik
    te sprawy. I

    Teraz moje pytanie: czy w razie niewypłacalności mojego ojca bede odpowiadał
    za jego długi, czy bede musiał go spłacac? Czy majątek spółki jest w jakiś
    sposób zagrożony?

    dziekuje za pomoc

    --
    pozdrawiam
    cary

  • 2. Data: 2004-03-02 19:34:21
    Temat: Re: odpowiedzialnosc za dlugi ojca
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    Użytkownik "cary" <k...@n...com> napisał w wiadomości
> [...]
    odpowiadał
    > za jego długi, czy bede musiał go spłacac? Czy majątek spółki jest w

    Czy twoj ojciec jest wspolnikiem tej spolki jawnej ktorej wspolnikiem ty
    jestes?
    Jakie sa relacje gospodarcze miedzy toba a ojcem? (czy sa jakowes?)

    NoMAD

  • 3. Data: 2004-03-02 21:04:08
    Od: "cary" <k...@n...com>

    > Czy twoj ojciec jest wspolnikiem tej spolki jawnej ktorej wspolnikiem ty
    > jestes?
    > Jakie sa relacje gospodarcze miedzy toba a ojcem? (czy sa jakowes?)
    Relacji gospodarczych nie ma, kto inny jest moim wspólnikiem, ojciec ma
    swoją osobną działalność.

    cary

  • 4. Data: 2004-03-02 22:04:24
    Od: "Kwik" <k...@i...pl>

    > Relacji gospodarczych nie ma, kto inny jest moim wspólnikiem, ojciec ma
    > swoją osobną działalność.
    >
    > cary

    wedlug mojej skromnej wiedzy prawniczej - nie ma zadnych podstaw abys byl
    odpowiedzialny za zachowanie (takze zaciaganie dlugow swojego ojca. Obaj
    jestescie dwoma calkowicie osobnymi podmiotami prawa cywilnego. dodatkowo
    wydaje mi sie (tego juz na prawde nie jestem pewien, wiec niech ktos to
    potwierdzi z laski swojej) wydaje mi sie, ze stosunek miedzy komornikiem a
    Twoim ojcem ma charakter administacyjnoprawny, a jedna z cech tegoz stosunku
    jest jego osobisty charakter, tj. uprawnienia i obowiazki (w tym przypadku
    te ostatnie) strony stosunku sa niezbywalne

    pozdrawiam
    Kwik

  • 5. Data: 2004-03-02 22:19:12
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@n...e-wro.pl>

> [...]
    > jest jego osobisty charakter, tj. uprawnienia i obowiazki (w tym przypadku
    > te ostatnie) strony stosunku sa niezbywalne

    co? co? jakis stosunek miedzy komornikiem a ojcem? po co to w ogole?
    jaki administracyjnoprawny ? ...bez sensu. no ale chociaz zla podstawa
    wnioskowania
    to wynik dobry - odpowiada prawu :) tzn. oczywiscie ojciec nie ma nic wspolnego
    z synem i dlugi ojca sa dlugami ojca. jedynie w przypadku nabycia spadku moznaby
    bylo
    mowic o odpowiedzialnosci za jego dlugi.

    ...spij spokojnie!

    pozdrawiam,
    konrad

  • 6. Data: 2004-03-03 00:04:11
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > Teraz moje pytanie: czy w razie niewypłacalności mojego ojca bede odpowiadał
    > za jego długi, czy bede musiał go spłacac? Czy majątek spółki  jest w jakiś
    > sposób zagrożony?

    hi
    a jakie jest prawo do lokalu? kto jest wlascicielem/glowym najemca?
    masz jakis dokument/umowe na to, ze zajmujesz dana czesc i prowadzisz
    w niej dzialalnosc? jestes w stanie udokumentowac swoja wlasnosc i wlasnosc
    spolki? kupujesz cos od ojca f-my - masz jakies nie zaplacone faktury u niego?
    za dlugi ojca nie odpowiadasz na 100%, ale jesli sa mozliwosci to komornik
    je wykorzysta i to moze sie odbic na Twojej spolce posrednio. ale jest sporo
    "ale".
    pozdrawiam
    marcin

  • 7. Data: 2004-03-03 08:05:55
    Od: "Kwik" <k...@i...pl>

    > co? co? jakis stosunek miedzy komornikiem a ojcem? po co to w ogole?
    > jaki administracyjnoprawny ? ...bez sensu.

    a moge Cie prosic zebys wyjasnil dlaczego jest to bez sensu? (to jest no
    offence, chce sie dowiedziec)

    Kwik

  • 8. Data: 2004-03-03 17:20:34
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    > Relacji gospodarczych nie ma, kto inny jest moim wspólnikiem, ojciec ma
    > swoją osobną działalność.

    W takim razie nie odpowiadasz za jego dlugi.
    Wyjatkiem sa zobowiazania podatkowe - jesli twoj ojciec ma zaleglosci
    podatkowe w US to za takie zaleglosci mozesz odpowiadac solidarnie calym
    swoim majatkiem jezeli:
    -zaleglosci te wynikaja z prowadzonej dzialalnosci przez ojca
    -stale wspoldzialales z ojcem w wykonywaniu tej dzialalnosci osiagajac z
    tego korzysci
    -zaleglosc powstala w okresie tego wspoldzialania.

    Oczywiscie wydawaloby sie ze najlatwiej byloby wykazac brak tej drugiej
    przeslanki (z trzech wymienionych) ale... US jest uparty.. ;-)

    NoMAD

  • 9. Data: 2004-03-08 08:13:31
    Od: "cary" <k...@n...com>

    > hi
    > a jakie jest prawo do lokalu? kto jest wlascicielem/glowym najemca?
    Ojciec jest właścieielem

    > masz jakis dokument/umowe na to, ze zajmujesz dana czesc i prowadzisz
    Nie mam, jstem zamwldowany, ale nic nie wynajmuje.

    > w niej dzialalnosc? jestes w stanie udokumentowac swoja wlasnosc i
    wlasnosc
    > spolki?
    Jestem wstanie udokumentowac własnosc spółki, natomisat swojej prywatnej nie
    jestem. Wiadomo jak to jest z trzymaniem paragonów.

    > kupujesz cos od ojca f-my - masz jakies nie zaplacone faktury u niego?
    zadnych interesów z moim ojcem nie mam

    > za dlugi ojca nie odpowiadasz na 100%, ale jesli sa mozliwosci to komornik
    > je wykorzysta i to moze sie odbic na Twojej spolce posrednio. ale jest
    sporo

    dzieki
    cary

  • 10. Data: 2004-03-08 10:36:15
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@n...e-wro.pl>

    > a moge Cie prosic zebys wyjasnil dlaczego jest to bez sensu? (to jest no
    > offence, chce sie dowiedziec)

    po pierwsze dla tego, ze komornik nie jest organem administracyjnym i
    w zaden sposob nie stosuje sie do niego KPA etc. a po drugie
    dla rozwiazania problemu wystarcza prawo cywilne jako takie bez
    szuakania udziwnionych teorii jakichs administratywistow szalencow,
    ktorzy we wszystko wrzuca slawny stosunek administracyjnoprawny

    pozdro,
    konrad