  • 1. Data: 2004-03-02 18:39:26
    Temat: jaki dokument?
    Od: "Anna" <f...@g...pl>

    Witam

    Jest osoba, ktora winna jest mi znaczna kwote pieniezna, chcialabym poprosic
    o (no wlasnie nie wiem, o co dokladnie) - zobowizanie na pismie o wysokosci
    dlugu, formie jego splaty i terminie.
    Jak sporzadzic taki dokument aby byl on ewentualnym powodem do scigania
    dluznika przez komornika (np. o odzyskiwanie dlugu z wyplaty).
    Czy nalezy to sporzadzic u notariusza, jesli tak, to jaki jest kosz takowej
    "akcji"?

    Jesli ktos posiada linki do przykladowych pism, to bardzo proslabym o ich
    podanie.

    Z gory dziekuje za odpowiedzi.

    Pozdrawiam
    Anna

  • 2. Data: 2004-03-02 19:13:18
    Temat: Re: jaki dokument?
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Anna wrote:

> [...]
    > takowej "akcji"?
    >
    > Jesli ktos posiada linki do przykladowych pism, to bardzo proslabym o ich

    Umowa pozyczki nie musi byc zawarta przed notariuszem..
    Ale czy osoba "winna" zechce podpisac teraz taka umowe ?

    Od owej uomwy nalezy zaplacic PCC...

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-03-02 20:17:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Anna" <f...@g...pl> napisał w wiadomości

    Ja bym jednak próbował nakłonić dłużnika do podpisania weksla.

  • 4. Data: 2004-03-02 21:20:44
    Od: s...@g...pl

    On Tue, 2 Mar 2004 19:39:26 +0100, "Anna" <f...@g...pl> wrote:

    >Jest osoba, ktora winna jest mi znaczna kwote pieniezna, chcialabym poprosic
    >o (no wlasnie nie wiem, o co dokladnie) - zobowizanie na pismie o wysokosci
    >dlugu, formie jego splaty i terminie.

    Wystarczy, że dłużnik podpisze Ci uznanie długu, co będzie później
    stanowić podstawę do wydania nakazu zapłaty.

    >Czy nalezy to sporzadzic u notariusza, jesli tak, to jaki jest kosz takowej
    >"akcji"?

    Nie ma potrzeby stosowania notariusza.

    Uznanie dlugu może nastąpić w jakiejkolwiek formie, może np. wynikać z
    korespondencji z wierzycielem.

    silvermane

  • 5. Data: 2004-03-03 22:21:29
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    > Użytkownik "Anna" <f...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ja bym jednak próbował nakłonić dłużnika do podpisania weksla.

    Ciii... ani słowa o wekslach... nie wywołuj Arnolda z lasu... :-)

    RF