  • 1. Data: 2004-03-02 16:44:57
    Temat: zwrot pieniedzy od adwokata!
    Od: "Rysiek z" <r...@g...pl>

    Moje pytanei brzmi czy moge zazadac od adwokata zwrotu zapłaconych pieniedzy
    na poczet rozpraw jezlei nie było jeszcze zadnej rozprawy i nie napisał on
    zadego pisma procesowego a chciqałbym to uczynic dlatego ze chciałbym od sądu
    adwokata z urzedu o czym nie wiedziałem płacąc adwokatowi

  • 2. Data: 2004-03-02 17:15:34
    Temat: Re: zwrot pieniedzy od adwokata!
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Rysiek z" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    sądu
    > adwokata z urzedu o czym nie wiedziałem płacąc adwokatowi

    Stać się było na zapłacenie adwokatowi z góry, więc jak chcesz przekonać
    sąd, że nie możesz ponieść kosztów postepowania bez istotnego uszczerbku dla
    utrzymania siebie i rodziny? Adwokat z urzedu to nic innego jak adwokat na
    koszt podatników, element systemu pomocy społecznej finansowany z budżetu
    państwa. Nalezy się ubogim, których nie stać na pokrycie kosztów.

    A odpowiadając na pytanie, to żądać zawsze mozesz - rozwiązujesz umowę. Inna
    sprawa, czy adwokat się zgodzi. I nie postępowałbym tak pochopnie, bo zawsze
    może być tak, że sąd nie przyzna ci adwokata.

    _________________
    RF

  • 4. Data: 2004-03-02 19:48:08
    Od: "Rysiek z" <r...@g...pl>

    Sprawa polega jednak na tym, że bedąc niedoinformowany nie miałem pojęcia o
    tym iz przysługuje mi adwokat z urzędu (jestem na bezrobociu bez zasiłku,
    szukam pracy od dwóch lat a pieniądze na adwokata musiałem pozyczyć od
    siostry!). Odnośnie umowy z adowkatem to adwokaci staraja się tak robić aby
    nie wypisywać ich tak samo jak i rachunki. Ja właśnie mam to nieszczęście
    zezapłaciłem adwokatowi lecz umowa jeszcze nie została podpisana. Z tego co
    się ostatnio dowiedziałem adwokat wziął zaliczke gdyż według stawek
    minimalnych powinienem zapłacic 2400 taksy adwokackiej (minimalnie!)I dlatego
    chce zrezygnować z obecnego adwokata i starać się o takiego z urzędu aby juz
    nie musiałem płacić reszty tej kwoty. PROSZE O POMOC! SPRAWE MAM 31 MARCA A
    MÓJ ADWOKAT POWIEDZIAŁ, ŻE MA WTEDY URLOP I ŻE GO NIE BĘDZIE NA ROZPRAWIE I ŻE
    EWENTUALNIE POŚLE KOGOŚ NA ZASTĘPSTWO ZA CO JA OSOBIŚCIE BĘDĘ MUSIAŁ ZAPŁACIĆ.
    CZYŻ WIĘC NIE MAM PRAWA DO REZYGNACJI Z USŁUG TKIEGO ADWOKATA?
    :-(