  • 1. Data: 2007-04-13 06:06:49
    Temat: odmowa wydania wypisu z ksiąg wieczystych
    Od: c...@p...onet.pl

    proszę o poradę:

    złożyłem opłacony wniosek o wydanie aktualnego odpisu z ksiąg
    wieczystych, działając jako zainteresowany (interes faktyczny - zakup
    nieruchomości)

    Na podstawie art.36 pkt.1 ustawy " o księgach wieczystych i hipotece"
    "odpisy ksiąg wieczystych według ostatniego stanu wpisów wydaje się na
    żądanie osób zainteresowanych lub na żądanie sądu, prokuratora,
    notariusza, organu administracji rządowej oraz jednostki samorządu
    terytorialnego"

    Dostałem na piśmie odmowę wydania odpisu z uzasadnieniem "Osobą
    zainteresowaną w żadaniu wydania odpisu jest każdy, na czyja rzecz
    wpisane są prawa, ostrzeżenia, prawa osobiste i roszczenia, wzmianki o
    wniosku i każdy kto może domagać sie uzgodnienia stanu prawnego
    ujawnionego w księdze wieczustej z rzeczywisteym stanem prawnym"

    Według mnie takie interpretowanie zwrotu "zainteresowany" nie ma
    żadnych podstaw w prawie.
    Jeżeli tak jest faktycznie to jakie kroki mogę dalej podjąć (Sąd
    okręgowy? Ziobro?)
    Sprawa ma miejsce w małej mieścinie w śądzie rejonowym na podkarpaciu.

    W wydziale tym "pracuje" sześć kobiet - średnia wieku 60 lat, i nie są
    to bynajmniej "miłe babcie".

    pzdr, Celuloz

  • 2. Data: 2007-04-13 06:26:56
    Temat: Re: odmowa wydania wypisu z ksiąg wieczystych
    Od: "mecenas" <m...@o...pl>

    Pisz bezpośrednio tylko do Pana Premiera. On jest zwierzchnikiem wszystkich
    ministrów.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2007-04-13 07:45:16
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Ale występowałeś o odpis skrócony, a nie zupełny ?
    IMHO pisz do przewodniczącego sądu.
    JaC

  • 4. Data: 2007-04-13 09:52:03
    Od: c...@p...onet.pl

    On 13 Kwi, 09:45, " 666" <j...@w...eu> wrote:
> [...]
    o wniosku i każdy kto może domagać
    > sie uzgodnienia stanu prawnego ujawnionego w księdze wieczustej z rzeczywisteym

    występowałem o odpis skrócony, dostałem odmowę ustna, złożyłem pismo
    przez kancelarią do Prezesa Sądu, dostałem odpowiedz, że wniosek
    zosytanie rozpatrzony w rzewidziamnym trybie, a następnie pisemna
    odpowiedź od kierownik wydziału ks. wiecz.

    czy ktoś może udzielić mi merytorycznej odpowiedzi jakie działania
    mogę w tej chwili podjąć?

    Pan "mecenas" niech nie traci swojego cennego czasu na klepanie w
    kalwiaturę pod tym postem.

    pzdr. Celuloz

  • 5. Data: 2007-04-13 12:35:24
    Od: "gosc" <h...@g...pl>

    Zaraz bo czegos nie rozumiem...

    Udales sie do Sadu Wieczysto Ksiegowego po odpis z KW i nie chca Ci go
    wydac??

    W ktorym to Sadzie sie takie cuda dzieja?? Z tego co wiem z praktyki to
    CZASAMI nie chca dawac (nie wiedziec czemu) odpisow ZUPEŁNYCH ale o tym ze
    nie chca wydac przy jawnosci KW odpisu zadnego to juz jakis skandal.

    Jesli masz dowod wplaty 30zl za odpis (a chyba masz bo odmowiono Ci ustnie
    wydania) to pojdz jeszcze raz do tych Pan i popros o wydanie odpisu
    powyzszej ksiegi one nie maja prawa Ci odmowic wydania odpisu KW!

    Jak nie skutkuje to uderzaj od razu do Przewodniczacej wydzialu z awantura.
    Nie daj sie spychac zadnymi pismami etc.

    Użytkownik <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

  • 6. Data: 2007-04-14 23:08:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "gosc" <h...@g...pl> napisał w wiadomości

    Jak to nic nie pomoże, to powiadom ich, że odmawiając Ci wydania tego dokumentu
    popełniają przestępstwo opisane w art. 231 kk. Jak nadal to nic nie pomoże, to
    złóż zawiadomienie o przestępstwie do miejscowej prokuratury. Ale sądzę, że sama
    wzmianka powinna pomóc.