    From: c...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: 12 Apr 2007 23:06:49 -0700

    proszę o poradę:

    złożyłem opłacony wniosek o wydanie aktualnego odpisu z ksiąg
    wieczystych, działając jako zainteresowany (interes faktyczny - zakup
    nieruchomości)

    Na podstawie art.36 pkt.1 ustawy " o księgach wieczystych i hipotece"
    "odpisy ksiąg wieczystych według ostatniego stanu wpisów wydaje się na
    żądanie osób zainteresowanych lub na żądanie sądu, prokuratora,
    notariusza, organu administracji rządowej oraz jednostki samorządu
    terytorialnego"

    Dostałem na piśmie odmowę wydania odpisu z uzasadnieniem "Osobą
    zainteresowaną w żadaniu wydania odpisu jest każdy, na czyja rzecz
    wpisane są prawa, ostrzeżenia, prawa osobiste i roszczenia, wzmianki o
    wniosku i każdy kto może domagać sie uzgodnienia stanu prawnego
    ujawnionego w księdze wieczustej z rzeczywisteym stanem prawnym"

    Według mnie takie interpretowanie zwrotu "zainteresowany" nie ma
    żadnych podstaw w prawie.
    Jeżeli tak jest faktycznie to jakie kroki mogę dalej podjąć (Sąd
    okręgowy? Ziobro?)
    Sprawa ma miejsce w małej mieścinie w śądzie rejonowym na podkarpaciu.

    W wydziale tym "pracuje" sześć kobiet - średnia wieku 60 lat, i nie są
    to bynajmniej "miłe babcie".

    pzdr, Celuloz