  • 1. Data: 2006-01-13 17:05:25
    Temat: odkręcić fałszywe zeznanie?
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Pan X w czasie przesłuchania powiedział, że jeden z wielu pokazywanych mu
    dokumentów został podpisany przez niego.
    Po badaniu grafologicznym okazało się, że to jednak nie jego podpis, lecz został
    podrobiony przez kogoś.
    Pan X jest teraz oskarżony o składanie fałszywych zeznań (tak to się chyba
    nazywa?).
    Co radzicie zrobić panu X w sądzie, aby uniknął skazania?

    --
    vertret

  • 2. Data: 2006-01-13 17:15:18
    Temat: Re: odkręcić fałszywe zeznanie?
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "vertret" <vertret@@@op.pl> napisał w wiadomości

    > A tamto postepowanie, w sprawie ktorego zeznawal sie jeszcze toczy?
    > Zapadl juz jakis (chocby nieprawomocny) wyrok?

    Brak informacji na ten temat.

    --
    vertret

  • 3. Data: 2006-01-13 17:19:08
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

> [...]

    A tamto postepowanie, w sprawie ktorego zeznawal sie jeszcze toczy?
    Zapadl juz jakis (chocby nieprawomocny) wyrok?

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Przepisu, jak życie wziąć w cugle, nie znajdziesz nawet i w Google. (SDD)

  • 4. Data: 2006-01-13 17:23:12
    Od: Pav <n...@z...pl>

    vertret napisał(a):
> [...]
    > nazywa?).
    > Co radzicie zrobić panu X w sądzie, aby uniknął skazania?

    Pan X powinien stwierdzić przed sądem całą prawdę i tylko prawdę
    (chyba nie chce składać fałszywych zeznań prawda?)Mi wychodzi na to
    że poprzednio też zeznał prawdę iż podpisał ten dokument, a że wyszło
    po grafologu że ktoś inny podrobił podpis świadczy najwyraźniej ze
    ktoś podmienił dokumenty bo Pan x pamięta jak podpisywał taki sam
    dokument:)

  • 5. Data: 2006-01-13 17:42:31
    Od: "iza" <i...@e...pl>

> [...]
    > nazywa?).
    > Co radzicie zrobić panu X w sądzie, aby uniknął skazania?

    Przestępstwo składania fałszywych zeznań musi być popełnione w zamiarze
    bezpośrednim tzn. sprawca czynu musi CHCIEĆ złożyć fałszywe zeznanie bądź
    zataić prawdę. Jeżeli składając owe zeznania był święcie przekonany że to on
    podpisał dokument (nie poznał że w rzeczywistości to nie jego podpis - ktoś
    umiejętnie go podrobił) to NIE POPEŁNIŁ PRZESTĘPSTWA, ponieważ NIE CHCIAŁ
    zeznać nieprawdy. Gdybym była obrońcą Pan X radziłabym mu powoływałać się
    właśnie na tą okoliczność ;)

    Iza

  • 6. Data: 2006-01-13 17:43:39
    Od: "iza" <i...@e...pl>

    > A tamto postepowanie, w sprawie ktorego zeznawal sie jeszcze toczy?
    > Zapadl juz jakis (chocby nieprawomocny) wyrok?

    Przecież to nie ma znaczenia...

    Iza

  • 7. Data: 2006-01-13 17:48:04
    Od: "iza" <i...@e...pl>

> [...]
    > ktoś inny podrobił podpis świadczy najwyraźniej ze ktoś podmienił
    > dokumenty bo Pan x pamięta jak podpisywał taki sam dokument:)

    Heheh jako oskarżony może kłamać ile wlezie - takie jego prawo, ponieważ
    kolego jako oskarżony składa WYJAŚNIENIA przed sądem a nie ZEZNANIA, a to
    zasadnicza różnica nieprawdaż?
    A z tą podmianą dokumentu to mnie rozbawiłeś :) że niby kto miałby to robić?
    Wróżka? Niedobry biegły? Pani w sekretariacie sądu? Ubaw po pachy ni ma co.

    Iza

  • 8. Data: 2006-01-13 17:52:49
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "iza" <i...@e...pl> napisał w wiadomości

    > Przestępstwo składania fałszywych zeznań musi być popełnione w zamiarze
    > bezpośrednim tzn. sprawca czynu musi CHCIEĆ złożyć fałszywe zeznanie bądź
    > zataić prawdę.

    Dla mnie to ta sprawa jest o tyle dziwna, że w wypadku, gdyby w czasie
    przesłuchania zaprzeczał złożeniu podpisu a grafolog wykazał, że to jednak jego,
    to sąd miałby jakiś "niepodważalny" dowód przestępstwa. W tej sytuacji natomiast
    może powinien po prostu "odwołać" swoje wcześniejsze zeznanie tłumacząc się ze
    zmiany zdania czymkolwiek: naciskiem przesłuchującego, niewyspaniem, brakiem
    okularów :)

    --
    vertret

  • 9. Data: 2006-01-13 18:33:56
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

> [...]
    > nazywa?).
    > Co radzicie zrobić panu X w sądzie, aby uniknął skazania?

    To ze facet powiedzial obiektywna nieprawde jeszcze nie przesadza ze
    poniesie kare. Bo do tego trzeba winy, a wiec facet w przypadku art 233 kk
    musi miec zamiar falszywych zeznan. Jesli zatem sie pomylil i nieswiadomie
    rozpoznal swoj podpis, ktory nim nie byl, to jest czysty i nie odpowie.

    Cezar

  • 10. Data: 2006-01-13 18:45:05
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "Cezar" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    > facet w przypadku art 233 kk musi miec zamiar falszywych zeznan.

    Jak sąd może taki zamiar w tym wypadku udowodnić? Musi udowodnić?
    Nawet gdyby w czasie jakiegoś przesłuchania już po analizie grafologicznej
    powiedział, że przyszedł na przesłuchanie z zamiarem przyznania się do podpisu
    to podobno może przed sądem odwołać wszystkie wcześniejsze zeznania i
    powiedzieć, że na przykład przesłuchujący go szantażował?

    --
    vertret