  • 21. Data: 2014-05-23 21:37:09
    Temat: Re: obowiązek meldunkowy
    Od: Daniel Pyra <d...@s...be.gazeta.pl>

    W dniu 23.05.2014, 09:31, n...@t...net.pl pisze:

    > No bo jest zrobiony od dupy strony - teraz obowiązek
    > ciąży na obywatelu a w moim na właścicielu.

    Ale dopuszczasz możliwość, że jedna osoba może wynajmować kilka mieszkań
    jednocześnie? Kto bogatemu zabroni?

    Pozdr.!
    (D)

  • 22. Data: 2014-05-24 19:27:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał
    w wiadomości news:537ef966$0$2226$65785112@news.neostrada.pl...

    > Nie jest. Sąd wysyła list tam, gdzie poda adres strona skarżąca, a jak to
    > będzie adres lipny, to nikt się tym nie przejmuje, chyba, że przyjdzie
    > zwrotka z adnotacją, ale listonoszowi rzadko się chce taką robić, ba -
    > często nie ma możliwości takiej zrobić, bo nikogo nie zastaje pod
    > wskazanym adresem, więc jedynie zostawia awizo.

    Ja, to mam proste rozwiązanie tych problemów i nie potrafię pojąć, czemu
    niezmienia się obowiązującego prawa w sposób następujący:

    1) Powód składa pozew do sądu wraz z egzemplażem do pozwanego wpisując w
    nim znane sobie dane osobowe..

    2) Sąd przesyła pozew czy też nakaz zapłaty z pozwem na adres pochodzący
    nie z pozwu, tylko z Centralnej Ewidencji Ludności. Adresu tego jeszcze nie
    wpisuje do akt, tylko i wyłącznie na kopercie (ochrona danych osobowych).
    Jesli po wpisaniu w CEL wychodzi więcej, niż jedna osoba, to sąd cofa pozew
    z informacją, że pozwanego nie można zidentyfikować. Podobnie, gdy pozwany
    zmarł, albo wyjechał za granicę. i nie ma adresu w kraju. Odpada
    monitorowanie zwrotek. Przyjmujemy, że pozwany ma 14 dni na odebranie i
    dodając wynikający z prawa termin na odpowiedź przyjmujemy, ze odpowiedzi
    nie ma z wynikającym z prawa skutkami.

    3) Po uprawomocnieniu się wyniku postępowania sąd do klauzuli wykonalności
    dopisuje zaczerpnięte z CEL-u dane dłużnika: nr PESEL oraz jego adres w
    chwili wydania klauzuli.

    Żeby to działało sprawnie trzeba jeszcze dwa unormowania:

    4) Jeśli pozew odrzucono z powodu bezdomności albo wyjazdu pozwanego za
    granicę, automatycznie sąd powiadamia Policję o tym i zawiesza
    postępowanie, a nie zwraca pozwu powodowi. To moze być powiadomienie
    elektroniczne powodujące odnotowanie w systemach policyjnych tego faktu i
    mające taki sam skutek prawny, jak żądanie ustalenia miejsca pobytu. Jeśli
    policjant wylegitymuje przypadkowo takiego gościa, to wówczas przyjmuje od
    niego oświadczenie o jego miejscu pobytu. To oświadczenie trafia do bazy i
    ma status aktualnego adresu dla postępowań, których były wpisy. Wydruk z
    postępowań dostaje sam "poszukiwany", więc jakby chciał zmienić adres, to
    wie, kogo ma powiadomić.. Z automatu wznawia sie zawieszone postępowanie,
    choć powód nie dostanie ustalonego adresu (ochrona danych), ale
    korespondencja wysłana przez sąd na taki adres uznawana jest za doręczoną.

    5) W art. 300§2 przed "podlega karze" dodałbym (...) albo niedopełnia
    obowiązku meldunkowego (...). Chodzi mi o zwalczanie cwaniaków
    wymeldowojących się do nikąd albo za granice, a pozostających faktycznie w
    kraju.

    Moim zdaniem życie naprawdę stałoby się o wiele łatwiejsze. No i odpałby
    problem z koniecznością informowania wszystkich zainteresowanych o
    przeprowadzce. Za to, jakby nie dbał o obowiązek meldunkowy, to byłby już
    jego problem.

  • 23. Data: 2014-05-24 22:07:57
    Temat: Re: obowi?zek meldunkowy
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-05-24 19:27, Robert Tomasik wrote:
    > Ja, to mam proste rozwiązanie tych problemów i nie potrafię pojąć, czemu
    > niezmienia się obowiązującego prawa w sposób następujący: [...]

    A nie wydaje Ci się, że jeszcze prostszym rozwiązaniem byłoby powołanie
    instytucji adresu do doręczeń? A jeśli go zainteresowany nie ustali to
    niejako "sankcją" byłoby przyjęcie, że każde pismo jest uważane za
    doręczone?

    W końcu nie ma obowiązku stałego przebywanie pod jakimkolwiek adresem.
    Tak więc Twoje pomysł po prostu by nie zadziałał w przypadku jakiegoś
    nomadycznego klienta.

    Piotrek

  • 24. Data: 2014-05-25 19:48:18
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał

    > Na przykład tak, że obowiązkiem obywatela jest jedynie (!) ustalenie
    > adresu do doręczeń (np. emaila). Pod groźba iż każda korespondencja
    > zostanie uznana za doręczoną, jeśli taki adres do doręczeń nie
    > zostanie ustalony.

    A jak chcesz zagwarantować, że wiadomość wysłana na ten e-mail
    faktycznie tam dotrze? Są różne czarne listy, filtry antyspamowe i
    inne powody techniczne, które mogą spowodować, że przesyłka nie
    dotrze.

  • 25. Data: 2014-05-25 20:43:07
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-05-25 19:48, Alek wrote:
    > A jak chcesz zagwarantować, że wiadomość wysłana na ten e-mail
    > faktycznie tam dotrze? [...]

    Dokładnie w taki sam sposób jak gwarantuje się to dla poczty tradycyjnej ;-)

    Piotrek

  • 26. Data: 2014-05-25 21:15:58
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w
    wiadomości news:538239b9$0$2375$65785112@news.neostrada.pl...

    > Dokładnie w taki sam sposób jak gwarantuje się to dla poczty
    > tradycyjnej ;-)

    Poczta elektroniczna nie działa w dokładnie taki sam sposób jak
    tradycyjna. Poza tym pocztę tradycyjną możemy regulować po swojemu a
    e-mail to rozwiązanie ponadkrajowe i jest jakie jest.

  • 27. Data: 2014-05-25 21:40:03
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-05-25 21:15, Alek wrote:
    > Poczta elektroniczna nie działa w dokładnie taki sam sposób jak
    > tradycyjna. Poza tym pocztę tradycyjną możemy regulować po swojemu a
    > e-mail to rozwiązanie ponadkrajowe i jest jakie jest.

    Hint: Może przeczytaj jeszcze raz pytanie jakie zadałeś w swoim poście ;-)

    Hint2: Jaką masz *gwarancję dotarcia do adresata* przesyłki wysłanej
    pocztą tradycyjną?

    Piotrek

  • 28. Data: 2014-05-25 22:01:27
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał

    > Hint: Może przeczytaj jeszcze raz pytanie jakie zadałeś w swoim
    > poście ;-)

    Może odpowiedz na nie.

    > Hint2: Jaką masz *gwarancję dotarcia do adresata* przesyłki wysłanej
    > pocztą tradycyjną?

    W przypadku zwykłej korespondencji mamy listy polecone, zwrotne
    potwierdzenia odbioru i listonosza/kuriera, który ma określone
    obowiązki i za coś odpowiada.
    W przypadku e-maila przesyłka w chwili nadania wpada w czeluść i
    koniec, nie mamy nad nią kontroli. Jeśli odbiorca ją otrzyma i zechce
    to potwierdzić to dobrze, ale w pozostałych przypadkach może być
    różnie.

  • 29. Data: 2014-05-25 22:20:00
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-05-25 22:01, Alek wrote:
    > Może odpowiedz na nie.

    Mówisz i masz. Nie chcę w jakikolwiek sposób gwarantować "że wiadomość
    wysłana na ten e-mail faktycznie tam dotrze" bo nie jest to po prostu
    możliwe.

    Dokładnie tak samo jest w przypadku poczty tradycyjnej. Nie jest możliwe
    zagwarantowanie, że przesyłka wysłana pocztą tradycyjną dotrze do adresata.

> [...]
    > nie mamy nad nią kontroli. Jeśli odbiorca ją otrzyma i zechce to
    > potwierdzić to dobrze, ale w pozostałych przypadkach może być różnie.

    Ale rozumiesz, że to jest wstęp do dyskusji nad zupełnie innym pytaniem
    :-) Nie nad tym, które zadałeś w pierwotnym poście :-)

    To po pierwsze.

    Po drugie IMHO za bardzo przywiązałeś się do pojęcia poczty
    elektronicznej w sensie RFC822.

    Piotrek

  • 30. Data: 2014-05-25 23:11:17
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > Mówisz i masz. Nie chcę w jakikolwiek sposób gwarantować "że
    > wiadomość wysłana na ten e-mail faktycznie tam dotrze" bo nie jest

    A więc nie jest to żadne rozwiązanie.

    > Dokładnie tak samo jest w przypadku poczty tradycyjnej. Nie jest
    > możliwe zagwarantowanie, że przesyłka wysłana pocztą tradycyjną
    > dotrze do adresata.

    Nieprawda. Można zagwarantować, że wiadomość dotrze do skrzynki
    adresata. Nie można tylko zagwarantować, że on to wyjmie i przeczyta,
    ale to już jego sprawa. Prawo wymaga tylko tego żeby miał taką
    mozliwość.

    > Po drugie IMHO za bardzo przywiązałeś się do pojęcia poczty
    > elektronicznej w sensie RFC822.

    Jak chcesz rozmawiać o kwadratowych kółkach to to jest zupełnie inna
    rozmowa. I raczej na inną grupę.