  • 11. Data: 2013-03-23 17:35:30
    Temat: Re: nowelizacja prawa telekomunikacyjnego cookies
    Od: hiki wiosna wiosna mori <h...@a...pl>

    On 23.03.2013 17:25, Gotfryd Smolik news wrote:
    > "nie czytam co podpisuję" ;)

    Ano wlasnie ;P

    http://www.google.com/policies/technologies/types/

    https://developers.google.com/analytics/devguides/co
    llection/gajs/cookie-usage

    no i najwazniejsze:

    http://www.google.com/analytics/terms/pl.html

    pkt 7

    (...) Będziesz posiadał i przestrzegał właściwych przepisów wewnętrznych
    (polityki prywatności) oraz powszechnie obowiązujących przepisów prawa
    dotyczących ochrony danych osobowych i prywatności oraz związanych ze
    zbieraniem informacji od Gości odwiedzających Twoje Zasoby Internetowe.
    W swoich Zasobach Internetowych umieścisz stosowna Politykę Prywatności,
    które będzie w szczególności zawierała postanowienia dotyczące zasad
    ochrony danych osobowych oraz zasad wykorzystywania przez Ciebie
    informacji zawartych w plikach "cookies", zbierających anonimowe dane o
    ruchu. Pod żadnym pozorem nie wolno Ci omijać żadnych zasad związanych z
    ochrona prywatności obowiązujących w ramach Usługi

    zen.aspx

  • 12. Data: 2013-03-23 18:50:30
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 23 Mar 2013 15:08:46 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Użyczam części strony, nie kontroluję co google robi z ciachami, tym
    > samym nie mogę informować o czymś, czego nie wiem. Może wykorzystuje na
    > własny użytek, może handluje danymi, to już sprawa google.

    Technicznie rzecz biorąc - Twoja strona ustawia te ciastka, za pomocą kodu
    pobranego z serwerów Google. Jeśli tego nie chcesz - nie instalujesz.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 13. Data: 2013-03-23 18:51:40
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 23 Mar 2013 14:50:54 +0100, Krzysztof 'kw1618' (W-wa) napisał(a):

    > Każdy kto stosuje google analytics na swoich www musi informować o tym, że
    > stosuje cookies ?

    AFAIR w ustawie jest wyjątak dla cookies niezbędnych do prawidłowego
    działania strony (czyli pewnie wszelkich ciastek sesyjnych). Ale że dziś
    praktycznie każdy stosuje jakieś narzędzia do analizy ruchu na stronie, to
    tym samym musi spełnić nowy obowiązek...

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 14. Data: 2013-03-25 21:01:59
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    W dniu 2013-03-23 14:57, hiki wiosna wiosna mori pisze:

    > KAzdy kto stosuje cookies musi informowac, ze stosuje cookies.

    I obowiązkowo informować, że "obsługę cookies każdy sam sobie
    może ustawić w przeglądarce (o czym można by uczyć dzieci w szkołach)
    a jeśli nie chcesz oglądać temu podobnym idiotyzmów na ekranie,
    to musisz obalić ten rząd."

    --
    Zasady bolszewizmu zagrażają bezpieczeństwu życia i mienia, i prowadzą
    do popełniania zbrodni. http://dorzeczy.pl/ http://wiadomosci.wp.pl/

  • 15. Data: 2013-03-26 02:26:51
    Od: hiki wiosna wiosna mori <h...@a...pl>

    On 25.03.2013 21:01, Slawek Kotynski wrote:

> [...]
    > może ustawić w przeglądarce (o czym można by uczyć dzieci w szkołach)
    > a jeśli nie chcesz oglądać temu podobnym idiotyzmów na ekranie,

    Coz zrobic. Widac grozne ciasteczka bardzo wazne sa dla ujni a zatem
    jeszcze grozniejsze dla naszego rzadu

    zen.aspx

  • 16. Data: 2013-03-26 12:00:52
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 26.03.2013 02:26, hiki wiosna wiosna mori pisze:
    > Coz zrobic. Widac grozne ciasteczka bardzo wazne sa dla ujni a zatem
    > jeszcze grozniejsze dla naszego rzadu

    Nie, one nie sa groźne. To jest metoda na zmuszenie ludzi do ich
    włączenia. Zauważ, że jeśli masz wyłączone ciasteczka w przeglądarce, to
    unijne banery pojawiają się ciągle i wkurzają. Jedyna możliwość --
    włączyć ciastka i zaakceptować baner, wtedy on w ciastku zapisze, że ma
    się nie pojawiać.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 17. Data: 2013-03-26 12:12:42
    Od: hiki wiosna wiosna mori <h...@a...pl>

    On 26.03.2013 12:00, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

> [...]
    > unijne banery pojawiają się ciągle i wkurzają. Jedyna możliwość -- cie
    > włączyć ciastka i zaakceptować baner, wtedy on w ciastku zapisze, że ma

    Alez ja to wiem, nawet instruuje moich klientów jak uprzykrzac zycie
    ludziom nieakceptujacym ciasteczek. ustawa nie zakazuje. wiec beda
    solidnie poinformowani ;) wlacznie z tym gdzie mozna wylaczyc jak i
    WLACZYC akceptacje cookies...

    ;)

    zen.aspx