  • 1. Data: 2013-03-23 18:58:27
    Temat: zmuszenie do przywlaszczenia mienia
    Od: "destrojer" <d...@...pl>

    Co mam zrobić w następującej sytuacji:
    Do końca ubiegłego roku prowadziłem serwis komputerów, w połowie grudnia
    pewien facet przyniósł potrzaskanego laptopa, żeby sprawdzić co da się z
    nim zrobić. Wyceniłem usterki, sprawdziłem co można uratować z dysku,
    przekazałem tę informację telefoniczniej, a klient powiedział że zgłosi
    się w sprawie odbioru sprzętu. Do stycznia nic się nie działo, zadzwoniłem
    i napisałem do niego maila, znów obiecał, że wkrótce się zgłosi, jednak
    nie było żadnego odezwu. W lutym to samo. Wczoraj wysłałem mu ostatni raz
    wiadomość i szczerze mówiąc, skoro komuś nie zależy na jego sprzęcie, to
    ja mam to gdzieś, ale nie chcę być oskarżony o przywłaszczenie mienia.
    Sprzęt jest wart więcej niż 250zł, więc groziłaby mi odpowiedzialność
    karna. Zrobiłem wszystko co mogłem, nie wiem gdzie gość mieszka i przecież
    nie będę robił za kuriera, mógłbym to wtedy ewentualnie wysłać za
    pobraniem. Co robić? Sytuację komplikuje fakt, że zamierzam wyjechać
    niedługo z kraju i mnie nie będzie.

  • 2. Data: 2013-03-23 19:31:21
    Temat: Re: zmuszenie do przywlaszczenia mienia
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    destrojer wrote:
> [...]
    > robił za kuriera, mógłbym to wtedy ewentualnie wysłać za pobraniem.
    > Co robić? Sytuację komplikuje fakt, że zamierzam wyjechać niedługo z

    sprawdź jeszcze raz dobrze, napewno masz wewnętrzny regulamin serwisu w
    którym jest zapisane, że sprzet nie odebrany do 2 miesięcy ulega
    przepadkowi.

  • 3. Data: 2013-03-23 19:38:00
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    W dniu 2013-03-23 18:58, destrojer pisze:
> [...]
    > wtedy ewentualnie wysłać za pobraniem. Co robić? Sytuację komplikuje
    > fakt, że zamierzam wyjechać niedługo z kraju i mnie nie będzie.

    moze oddac do biura rzeczy znalezionych z informacja o wlascicielu :) ?

  • 4. Data: 2013-03-23 19:46:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "destrojer" <d...@...pl> napisał w wiadomości

    Możesz oddać do depozytu sądowego. Musisz jedynie uprawdopodobnić, że nie
    możesz ustalić personaliów delikwenta. I to jest prawne rozwiązanie Twojego
    problemu.

  • 5. Data: 2013-03-23 20:58:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 23.03.2013 19:46, Robert Tomasik pisze:
> [...]
    >
    > Możesz oddać do depozytu sądowego. Musisz jedynie uprawdopodobnić, że
    > nie możesz ustalić personaliów delikwenta. I to jest prawne rozwiązanie

    A nie lepiej zacząć naliczać opłaty za magazynowanie?

  • 6. Data: 2013-03-24 12:45:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...com> napisał w wiadomości

    > A nie lepiej zacząć naliczać opłaty za magazynowanie?

    Naliczyć sobie może, tylko co mu to da, skoro nie ma zaakcetowanej przez
    klienta umowy? Będzie jeszcze musiał VAT ewentualnie zapłacić od takiej
    faktury i tyle.

  • 7. Data: 2013-03-24 13:58:57
    Od: poszukiwacz <o...@g...com>

    Robert Tomasik wrote:
    > Możesz oddać do depozytu sądowego. Musisz jedynie uprawdopodobnić, że
    > nie możesz ustalić personaliów delikwenta. I to jest prawne rozwiązanie
    > Twojego problemu.

    Opłata sądowa 100 zł + ewentualne inne koszty (wycena, ogłoszenie).

    Może najpierw niech kolega spróbuje wyciągnąć dobrowolnie adres
    klienta i wysłać mu paczką za pobraniem albo niech inna osoba
    wyznaczona przez klienta odbierze sprzęt w jego zastępstwie i
    pokwituje odbiór.

  • 8. Data: 2013-03-24 14:13:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "poszukiwacz" <o...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > wysłać mu paczką za pobraniem albo niech inna osoba wyznaczona przez
    > klienta odbierze sprzęt w jego zastępstwie i pokwituje odbiór.

    Zdaje się, że już próbował tych kroków. Boi oczywiście prościej i taniej.

  • 9. Data: 2013-03-24 18:29:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "h.w.d.p." <h...@i...yfd> napisał w wiadomości

    > moze oddac do biura rzeczy znalezionych z informacja o wlascicielu :) ?

    Skoro zna właściciela, to nie jest rzecz znaleziona.