  • 1. Data: 2013-03-22 14:39:09
    Temat: pytanie z zakresu UZP
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    Spotkałem się z nietypową sytuacją, a mianowicie Zamawiający na 3 dni
    przed terminem rozstrzygnięcia ofert (otwarcia) zmienił warunki
    zamówienia i przedłużył termin składania ofert. Moja oferta została do
    nich wysłana wcześniej (zanim ta informacja się ukazała) w związku z
    czym poprosiłem o wycofanie wadium i wycofanie złożonej oferty (wówczas
    była to jedyna oferta). Poprosiłem też o odesłanie jej w stanie
    nienaruszonym gdyż zamierzałem ponownie złożyć w drugim terminie,
    przesuniętym o miesiąc (koperta zewnętrzna i zamknięta koperta wewnętrzna).

    Jak się okazało koperta wewnętrzna została otwarta (o czym też mnie
    telefonicznie poinformowała przerażona pani z kancelarii, że niby
    omyłkowo) i odesłali mi ją zaklejoną taśmą, z innym spinaczem założonym
    na plik dokumentów w środku z czego wynika że ktoś się z nią zapoznał
    (lub mógł zapoznać).

    Co w takich okolicznościach powinno się zrobić na moim miejscu ?
    Teoretycznie ktoś poznał ceny z tej oferty jak i zakres przedmiotowy, co
    chyba zgodnie z przepisami nie powinno być jawne do czasu
    rozstrzygnięcia przetargu. Nadmieniam że chodzi o instytucję państwową.

    Pozdr.

  • 2. Data: 2013-03-23 09:49:08
    Temat: Re: pytanie z zakresu UZP
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "news" <color1@{wytnij.to}interia.pl> napisał w wiadomości

    1) Nie dotykać już więcej znajdujacych sie w kopercie dokumentów.
    2) Udać sie do najbliższej jednostki Policji z zapakowanym materiałem z
    jakiś woreczek.
    3) Złożyć zawiadomienie o przestępstwie (w zależności od regionu Polski, to
    bedą to kwalifikować albo 231 kk albo 305§2 kk - ale to bez znaczenia
    chwilowo)
    4) Poprosić o oględziny w Twojej obecności tych dokumentów i opylenie ich
    proszkiem ferromagnetycznym - będą plaski osób to przeglądających oraz
    Twoje. Twoje można wyeliminować. Będzie wiadomo ile osób to przeglądało
    (omyłkowo, to pewnie mogłą tylko sekretarka) a w postępowanu ustali się
    (albo i nie :-) kto to oglądał. Mogli oglądać kserokopie, no ale na to już
    niestety nic poradzić nie można.

  • 3. Data: 2013-03-23 11:59:02
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    W dniu 2013-03-23 09:49, Robert Tomasik pisze:
    > 2) Udać sie do najbliższej jednostki Policji z zapakowanym materiałem z
    > jakiś woreczek.

    no to kwas... bo tą instytucją jest właśnie Policja ;)

  • 4. Data: 2013-03-23 12:14:04
    Od: hiki wiosna wiosna mori <h...@a...pl>

    On 23.03.2013 11:59, news wrote:

    > no to kwas... bo tą instytucją jest właśnie Policja ;)

    :D:D:D

    No to moze CBA?

    zen.aspx

  • 5. Data: 2013-03-23 13:22:14
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    news wrote:
> [...]
    > omyłkowo) i odesłali mi ją zaklejoną taśmą, z innym spinaczem
    > założonym na plik dokumentów w środku z czego wynika że ktoś się z nią

    no to juz wiesz czemu przedłużyli termin :)

  • 6. Data: 2013-03-23 14:04:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > no to kwas... bo tą instytucją jest właśnie Polic

    Nikt nie jest doskonały - nawet Policja. Ale moja rada nadal jest aktualna.
    Najpewniej trafisz do komendy miejskiej / powiatowej / dzielnicowej albo
    Komisariatu Policji. Żadna z nich nie organizuje przetargów, bo nie ma
    osobowości prawnej. Oczywiście zapewne Policja z postępowania na
    późniejszym etapie sie wyłączyć i będzie to śledztwo prowadzone przez
    Prokuraturę, tym nie mniej ślady zabezpieczyć musi Policja. Tzn.
    teoretycznie Prokurator mógłby powołać biegłego załóżmy z Zakładu Ekspertyz
    Sądowych i jemu zabezpieczenie śladów powierzyć, ale nie spotkałem się jak
    dotąd z podobnym przypadkiem do zawiadomienia o przestępstwie. Choć w takim
    razie Prokurator może zatrzymać dowód rzeczowy i później dokonać
    zabezpieczenia śladów.