  • 1. Data: 2013-03-22 20:16:23
    Temat: KRUS i praca
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <...@...s>

    czy będąc ubezpieczonym w KRUSie można podjąć jakąś normalną pracę
    zarobkową? jak to jest w takim przypadku? ewentualnie Kto może mi to
    wyjaśnić?

  • 2. Data: 2013-03-22 21:13:27
    Temat: Re: KRUS i praca
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-03-22 20:16, Ministerstwo Propagandy wrote:
    > czy będąc ubezpieczonym w KRUSie można podjąć jakąś normalną pracę
    > zarobkową? jak to jest w takim przypadku? ewentualnie Kto może mi to
    > wyjaśnić?

    Zakazu nie ma.

    Ale jak przekroczysz (dramatycznie niski) limit podatków z działalności
    "pozarolniczej" to wylatujesz z KRUS.

    Resztę sobie dogooglaj.

    Piotrek

  • 3. Data: 2013-03-23 10:52:13
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2013-03-22 21:13, Piotrek pisze:

    > Resztę sobie dogooglaj.

    Googlam i ciągle jest mowa o prowadzeniu działalności gospodarczej.
    Mnie interesuje umowa o dzieło.
    Czy to taki sam limit?

  • 4. Data: 2013-03-23 11:24:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 23 Mar 2013, z wrote:

    > Googlam

    Nie wierzę.
    Patrz niżej.
    No... może wyłącz "inteligentne szukanie" w guglu :P (nie,
    to nie jest żart).

    > i ciągle jest mowa o prowadzeniu działalności gospodarczej.
    > Mnie interesuje umowa o dzieło.

    "Prawdziwe dzieło"? Zamawiajacy specyfikuje co mu trzeba
    położyć przed nosem w terminie odbioru i tyle?

    > Czy to taki sam limit?

    Nie, to inna kategoria.
    Ale ja bym się wystrzegał podpisywania pod "dziełem" które
    dziełem nie jest (np. nie jest dziełem czynność "ciągła
    w czasie" - dzieło ma dać ocenialny EFEKT, nie może polegać
    na "pracy od do").
    Zlecenie już powoduje wylot z KRUS.
    Niemniej:

    http://www.twojeporady.pl/baza-porad/706/umowa-o-dzi
    elo-a-krus.html?f_catt=30&fcat=8&fcat2=&fcat1=2

    BTW: na samej górze trafień googla, nie pisz że sprawdzałeś.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2013-03-23 11:47:28
    Od: z <z...@u...pl>

    > http://www.twojeporady.pl/baza-porad/706/umowa-o-dzi
    elo-a-krus.html?f_catt=30&fcat=8&fcat2=&fcat1=2

    > BTW: na samej górze trafień googla, nie pisz że sprawdzałeś.

    Dzięki za potwierdzenie.
    Wiele razy okazywało się że kilkuletnie linki nie są już aktualne albo
    nie mówią całej prawdy.
    Znalazłem kilka takich:
    http://firma.wieszjak.pl/pracownik-i-zus/307058,2,KR
    US-limit-podatku-20122013.html
    Kontakt z żywym człowiekiem bezcenny
    Jeszcze raz dzięki za poświęcenie cennego czasu :-)

    PS. Wiem czym jest dzieło :-)

  • 6. Data: 2013-03-25 19:54:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 23 Mar 2013, z wrote: