    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: niesprawne jedno światło mandat
    Date: Sat, 24 Feb 2018 09:01:45 +0100

    > Zbytnio upraszczasz, bo winą (najwyżej nieumyślną) było by wyprowadzenie
    > tego (niesprawnego) pojazdu, na drogę publiczną przez Ciebie.

    Otóż nie, bo jak wyprowadzał, to było sprawne.

    Tutaj nie ma nawet winy nieumyślnej, bo nawet wina nieumyślna za
    wykroczenie zachodzi gdy "sprawca nie mając zamiaru jego popełnienia,
    popełnia je jednak na skutek niezachowania ostrożności wymaganej w
    danych okolicznościach, mimo że możliwość popełnienia tego czynu
    przewidywał albo mógł przewidzieć. "

    Nie ma takiej ostrożności, którą należałoby zachować, aby zapobiec
    przepaleniu się żarówki w czasie jazdy. Jeśli po zauważeniu usterki nie
    kontynuuje jazdy, tylko kończy ją niezwłocznie w możliwym miejscu (można
    dyskutować, czy chodzi o zjazd gdziekolwiek, czy do najbliższej stacji)
    to winy nie widzę.

    --
    Liwiusz