    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: niesprawne jedno światło mandat
    Date: Sat, 24 Feb 2018 02:27:28 GMT

    On 2018-02-23, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Rzec w tym, że o ile przepisy określają ilość wymaganych świateł, to o
    > uszkodzonym silniku w nich niewiele.

    Kiedyś, N- (duże) lat temu, był ponoć taki zwyczaj, że jak się miało
    przy sobie zapas i się wymieniło to było ok. Teraz nie wiem jak jest,
    plus to, że często przeciętna osoba sama nie wymieni. Ale też karanie za
    brak świateł, jeśli (bywa że) nie ma sposobu aby stwierdzić, że coś się
    właśnie przepaliło, jest lekkim przegięciem.

    Zwracam uwagę na odbicie mojego pojazdu w stojącym z przodu, ale można
    mieć zwyczajnie pecha. Czy karanie za czyn co do którego nie można
    przypisac winy jest prawnie (zostawmy etycznie) ok?

    --
    Marcin