  • 1. Data: 2005-06-02 04:51:12
    Temat: nieruchomość - i klasy gruntów - pomocy
    Od: l...@v...pl

    Chcę kupić nieruchomość, w skłąd której wchodzą 4 klasy gruntó:

    P - grunt pod zabudowe
    IVB - grunt roliczny
    IVC - grunt rolniczy
    Ps - pastwisko

    Pytanie moje brzmi, czy klasy tych gruntów uniemożliwiają mi np. staranie się o
    pozwolenie na budowę na nich ?

    Czy jest możliwość ich zmiany - zmiany klas gruntów rolniczych - tak abymożna
    było na nich budować ?

    Czy mogę się tego dowiedzieć nie będąc jeszcze właścicielem gruntu ?

  • 2. Data: 2005-06-02 08:31:48
    Temat: Re: nieruchomość - i klasy gruntów - pomocy
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    In news:0b1e.00000940.429e903f@newsgate.onet.pl,
    Użytkownik <l...@v...pl> napisał/a:
    > Chcę kupić nieruchomość, w skłąd której wchodzą 4 klasy gruntó:
    >
    > P - grunt pod zabudowe

    ale przemysłową. I raczej nie pod zabudowe a zabudowany

    > IVB - grunt roliczny

    Rola klasy IVb

    > IVC - grunt rolniczy

    nie ma roli klasy IVc - jest klasa a i b w czwórce

    > Ps - pastwisko
    >
    > Pytanie moje brzmi, czy klasy tych gruntów uniemożliwiają mi np.
    > staranie się o pozwolenie na budowę na nich ?

    Wszystko zalezy od miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego we
    właściwej gminie. Większość gmin nie ma obowiązującego planu. Wtedy trzeba
    wystąpić do gminy o warunki zabudowy i albo dostaniesz albo nie - dużo
    zalezy od sąsiedztwa - cczy są tam domy czy nie.

    > Czy jest możliwość ich zmiany - zmiany klas gruntów rolniczych - tak
    > abymożna było na nich budować ?

    Jesli bedziesz miał decyzję albo obowiązuje plan, to tak - trzeba wystąpic o
    tzw. odrolnienie gruntów za opłatą. Zą zwolnienia z opłaty dla
    mieszkaniówki, ale powierzchnia zwolniona jest ograniczona.

    > Czy mogę się tego dowiedzieć nie będąc jeszcze właścicielem gruntu ?

    Tak, tylko musisz dysponowac mapą ewidencyjną.

    Pozdrawiam
    Tatiana
    --
    Nie można ukłonić się jednej prawdzie
    nie następując drugiej na piętę

  • 3. Data: 2005-06-03 06:36:44
    Od: l...@v...pl

> [...]
    > mieszkaniówki, ale powierzchnia zwolniona jest ograniczona.

    > Tak, tylko musisz dysponowac mapą ewidencyjną.

    Pięknie naprawdę pięknie dziękuję, tak rzeczowej odpowiedzi dawno nie czytałem,
    serdecznie dziękuję.

    p.s. napisz do mnie z chęcią porozmawiam gg 4213716