  • 1. Data: 2005-06-02 00:10:27
    Temat: przesłuchanie przed sądem a protokół
    Od: "aseta" <a...@o...pl>

    Czy to normalne ,że w protokole przesłuchania na rozprawie protokołowane są
    odpowiedzi a pytania nie?
    KPK mówi o protokołowaniu przebiegu czynności. Podobnie stenogramy komisji
    śledczej a we wrocławskim sądzie karnym inny zwyczaj. co o tym Sądzicie?

    a...@o...pl

  • 2. Data: 2005-06-02 06:54:17
    Temat: Re: przesłuchanie przed sądem a protokół
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "aseta" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    Normalne. W wypadku protokołu sporządzanego na Policji lub u prokuratora
    też jest podobna forma. Pytania się wpisuje, jak są istotne. Czyli nie
    pisze się "TAK", tylko "Na pytanie, czy zabiłem kowalskiego odpowiadam
    tak."

  • 3. Data: 2005-06-02 09:38:37
    Od: "aseta" <a...@o...pl>

> [...]
    > też jest podobna forma. Pytania się wpisuje, jak są istotne. Czyli nie
    > pisze się "TAK", tylko "Na pytanie, czy zabiłem kowalskiego odpowiadam

    Pytam, bo mam taką sytuację:

    Biegły źle zmierzył powierzchnię i zaniżył wartość nieruchomości
    kilkadziesiąt razy.
    Domek 30 m2 kwadratowych z działką 200 m podał wartość ...200 zł /dwieście
    złotych/
    i tak na pytanie:

    - Skąd pan wział taką cenę?
    - Jestem biegłym od 15 lat i mam uprawnienia
    - Ale dlaczego wartość zdaniem urzędu skarbowego to 9.000 zł a pana 200 zł?
    - Mam wieloletnią praktykę
    - Ale dlaczego, zmierzył Pan powierzchnię po ogrodzeniu a nie po słupkach
    geodezyjnych
    - Tak, zgodnie wieloletnimi uprawnieniami biegłego geodety i licencji
    pośrednika
    - a dlaczego szerokość działki 6 m x długość 35 w operacie równa się 200 m2
    a nie 210?
    - Oceniałem na podstawie przepisów prawa!

    a wprotokole zapisano:

[...]

    Przecież ten protokół nie obrazuje tego co zaszło na sali.
    Jak się przed tym bronić. Jakie podnieść okoliczności we wniosku o
    sprostowanie protokołu
    a...@o...pl

  • 4. Data: 2005-06-02 11:06:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "aseta" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    Bo źle zaprotokołowano moim zdaniem. Powinno być tak:

    Jestem biegłym 15 lat i mam uprawnienia. Na pytanie z jakiego powodu
    wartość działki wg US wynosi 9.000 zł, a wg biegłego 200 zł, biegły
    zeznał, że na podstawie wieloletniej praktyki uważa, iż jego cena jest
    właściwa. Pomiar wykonywał opierając się na ogrodzeniu, a nie po
    słupkach geodezyjnych, ponieważ uważa, że jest to zgodne z jego
    wieloletnim doświadczeniem geodety (ja bym pogłębił, choć tu akurat wiem
    i gość ma rację poniekąd). Na pytanie "dlaczego szerokość działki 6 m x
    długość 35 w operacie równa się 200 m2, a nie 210?" świadek zeznał, że
    to wynika z obowiązujących przepisów (tu znowu aż się prosi pogłębić o
    odpowiedź jakich , choć pewnie chodzi o to, że mierzył po ogrodzeniu, a
    i działka pewnie nie jest dokładnie prostokątem).

    Jak widzisz pytań też zasadniczo nie ma, ale da się odczytać, o co
    stronom chodziło.