  • 1. Data: 2007-06-29 06:56:02
    Temat: niepowiadomienie o wykroczeniu
    Od: adam158 <a...@o...pl>

    witam
    zeznawałam w sądzie jako swiadek w sprawie oto iz nieletni
    sasiad /16 lat jezdzi samochodem/ nieopatrznie zeznałam ze
    prowadzenie przez niego auta widze juz od co najmniej 2 lat
    teraz dopiero goniła go policja i ja byłam swiadkiem moje
    zeznanie bardzo zaciekawiło policjanta -oskarzyciela i sedziego
    zaczeli dociekac dlaczego wcześniej nie zgłosiłam ze 14latek
    jezdzi autem
    czy moge mieć jakies konsekwencje z tego powodu czy popełniłam
    jakies przestepstwo,czy tez wykroczenie nie informujac o tym fakcie nikogo

    janka

  • 2. Data: 2007-06-29 07:05:41
    Temat: Re: niepowiadomienie o wykroczeniu
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "adam158" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > czy moge mieć jakies konsekwencje z tego powodu czy popełniłam
    > jakies przestepstwo,czy tez wykroczenie nie informujac o tym fakcie
    > nikogo

    a czy sa w stanie ci udowodnic ze wiedzialas ile ma lata?

  • 3. Data: 2007-06-29 07:12:34
    Od: adam158 <a...@o...pl>

    szerszen napisał(a):
    > Użytkownik "adam158" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > a czy sa w stanie ci udowodnic ze wiedzialas ile ma lata?
    > no sama zeznałam ze wiem ile ma lat bo go dobrze znam i tka juz
    zaprookołowali i dlatego mam problem

  • 4. Data: 2007-06-29 08:22:51
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "adam158" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > czy moge mieć jakies konsekwencje z tego powodu czy popełniłam
    > jakies przestepstwo,czy tez wykroczenie nie informujac o tym fakcie nikogo

    Obowiazek powiadamiania dotyczy tylko niewielkiego katalogu najgrozniejszych
    przestepstw :) - i ewentualnie wypadku drogowego z ofiarami.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2007-06-29 08:29:04
    Od: "Pablo" <k...@N...onet.pl>

    > zaprookołowali i dlatego mam problem

    Wiek sąsiada mogłaś poznac np. tydzień przed rozprawą... wcześniej mogłaś
    myśleć, że skoro jeździ samochodem, to musi mieć odpowiednie uprawnienia.
    Inaczej rodzice nie daliby mu chyba samochodu do dyspozycji... ;-)

    Pozdrawiam
    Pablo

  • 6. Data: 2007-06-29 10:08:06
    Od: Tomasz Myrdin <m...@o...onet.pl>

    Przestępstwo z całą pewnością nie. Przestępstwem jest (podobnie jak
    wykroczeniem) czyn zakazany przez ustawę (popełniony w czasie jej
    obowiązywania) pod groźbą kary.
    Brak donosu na sąsiada który jeździ samochodem bez uprawnień (a
    właściwie na tego który daje do prowadzenia samochód nieletniemu) nie
    jest przestępstwem w myśl kodeksu karnego. Brak donosu jest
    przestępstwem tylko wtedy gdy dotyczy przestępstw z art. 118, 127,
    128, 130, 134, 140, 148, 163, 166 lub 252 - żaden z nich Cię nie
    dotyczy.
    W KW też nie ma takiego wykroczenia - zatem wykroczeniem Twoje
    zachowanie też raczej nie jest.
    Oczywiście Twoje postępowanie (a właściwie zaniechanie) jest
    aspołeczne i ogólnie naganne oraz jeszcze trochę blablabla ale raczej
    nie masz się czego obawiać. ;-)
    Pozdrawiam
    Tomasz Myrdin

  • 7. Data: 2007-06-29 11:57:57
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

    Użytkownik "adam158" <a...@o...pl> napisał
    > czy moge mieć jakies konsekwencje z tego powodu czy popełniłam
    > jakies przestepstwo,czy tez wykroczenie nie informujac o tym fakcie nikogo

    NIE