    From: "boropi" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: niebieski olej napędowy
    Date: Sun, 22 Feb 2009 11:03:58 +0100

    > Jeśli okrada budżet, to skutek jest taki, że po odliczeniu stałych kosztów
    > redystrybucji mniej pieniędzy zostaje na medycynę, oświatę i inne rzeczy
    > finansowane z budżetu. I później taki sprytny polaczek narzeka, jak to zły
    > NFZ daje mało pieniędzy szpitalom - nie pamięta już jednak z reguły, że
    > państwo to system naczyń połączonych i to on sam przyczyna się do takiego
    > właśnie stanu rzeczy.
    >
    > Czy teraz rozumiesz już, gdzie ta patologia?

    Nie, żebym usprawiedliwiał ale jeśli "sprytny polaczek" nie robi tego na
    skalę hurtową, tylko na własne potrzeby, to worek pieniędzy który mu
    zostanie, nie będzie kitrał pod łóżkiem tylko wyda w miejscowym spożywczaku
    itp. Jak dużo jeździ to może nawet wyda na jakieś luksusowe towary u
    miejscowego stolarza czy też innego glazurnika.
    Tak więc w pewnym sensie jego działanie, może też ratować lokalną gospodarkę
    i pobudzać obroty.
    Budżet to tak samo ja NFZ worek bez dna, potrafi przerobić każdą ilość
    pieniędzy i zawsze mało.
    PS
    Nie pochwalam tego co planuje wątkotwórca, ale może po prostu budżet już
    przegina ze ściąganiem "należności" z których później część środków, jest w
    mniej lub bardziej spektakularny sposób marnotrawiona.