  • 1. Data: 2009-02-22 07:31:11
    Temat: niebieski olej napędowy
    Od: "Adameo" <r...@b...pl>

    Tak czytam wątek niżej o oleju opałowym w zbiorniku i przypominaja mi sie
    opowieści kolegi. Mówił on, że od pewnego czasu jeździ na oleju napędowym z
    lokomotywy. Paliwo to jest barwione na niebiesko (wyczytalem, ze tak barwione
    jest paliwo wlasnie do lokomotyw i do celów żeglugi w różnych krajach
    europejskich - w Polsce nie ma takiego obowiązku). Co może grozić w przypadku
    odkrycia tego przez celników/policjantów? Czy będą oni wiedzieć w ogóle, że
    jest to taki olej, skoro w Polsce nie ma obowiązku barwienia. Drugie - czy ich
    testery do oleju opałowego będą to w stanie wykryć. Taki olej żeglugowo/
    lokomotywowy jest chyba trudniej dosępny od opałowego. Co, jeśli ktoś nie ma
    swojej łodzi i zostanie przyłapany? Będą dociekać skąd się wzięło? A co do
    tego barwnika, to znalazłem projekt ustawy z 11 lutego br., w którego
    uzasadnieniu możemy wyczytać:

    "Celem wprowadzanych zmian jest przeciwdziałanie _patologicznym_jawiskom
    nieuprawnionego wykorzystywania zwolnionych od akcyzy olejów przeznaczonych
    docelów żeglugowych jako paliw do napędu pojazdów samochodowych."

    Ciekawe, gdzie ta patologia! Projekt ten mówi o wprowadzenia nakazu barwienia
    paliwa żeglugowego.

  • 2. Data: 2009-02-22 07:54:52
    Temat: Re: niebieski olej napędowy
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

> [...]
    > docelów żeglugowych jako paliw do napędu pojazdów samochodowych."
    >
    > Ciekawe, gdzie ta patologia! Projekt ten mówi o wprowadzenia nakazu barwienia

    Widzisz, to jest tak: paliwo do samochodów jest obłożone akcyzą, czyli
    taką specjalną opłatą na rzecz państwa. Natomiast pewne rodzaje paliwa,
    służące do użytkowania w kilku wyszczególnionych zastosowaniach są z tej
    akcyzy zwolnione, np. rolnictwo, żegluga itp.

    (rolnictwo = czynności rolnicze dokonywane za pomocą maszyn rolniczych;
    rolnik w zwykłym samochodzie podpada już normalnie pod akcyzę)

    Co z tego wynika: te specjalne rodzaje paliwa, zwolnione od akcyzy, są
    tańsze. Oczywiście trudniej je kupić, bo o ile na każdym CPN-ie są
    dystrybutory ze zwykłym paliwem, to takie żeglugowe jest już dość trudno
    dostępne - ale jeśli ktoś akurat ma dostęp, to są tańsze.

    I teraz tak: sprytne polaczki wymyśliły sobie, że skoro i jedno i drugie
    jest palne i pasuje do silnika samochodu, to może lać takie specjalne
    paliwo do baku, okradając przy tym państwo. I to jest właśnie patologia.
    Co więcej, jest to patologia w imię zwykłego zysku własnego. Użytkując
    takie paliwo, kierowca okrada państwo, budżet i docelowo innych obywateli.

    Jeśli okrada budżet, to skutek jest taki, że po odliczeniu stałych
    kosztów redystrybucji mniej pieniędzy zostaje na medycynę, oświatę i
    inne rzeczy finansowane z budżetu. I później taki sprytny polaczek
    narzeka, jak to zły NFZ daje mało pieniędzy szpitalom - nie pamięta już
    jednak z reguły, że państwo to system naczyń połączonych i to on sam
    przyczyna się do takiego właśnie stanu rzeczy.

    Czy teraz rozumiesz już, gdzie ta patologia?

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 3. Data: 2009-02-22 09:15:04
    Od: "Melaine" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Patryk Włos" <p...@i...peel> napisał w wiadomości
    <cut>
> [...]
    >
    > Jeśli okrada budżet, to <cut>
    >
    > przyczyna się do takiego właśnie stanu rzeczy.
    >
    > Czy teraz rozumiesz już, gdzie ta patologia?

    Brawo!
    Jednak obawiam się, że grochem o ścianę.

    Pozdrawiam
    Mel.

  • 4. Data: 2009-02-22 09:17:31
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Patryk Włos pisze:

> [...]
    > i to on sam przyczyna się do takiego właśnie stanu
    > rzeczy.
    >
    > Czy teraz rozumiesz już, gdzie ta patologia?
    Wiesz, ci sprytni polaczki to pikuś w porównaniu, ze
    sprytniejszymi polaczkami którzy siedzą przy korycie
    polskiego rządu i lekką ręką rozpieprzają na lewo i prawo
    ciężko zarobione przez uczciwych polaczków pieniądze, nie
    ponosząc *żadnych* konsekwencji.

    Sięgnij do źródeł kontroli i zobacz jak ci od budżetu
    rozliczają kilometry i paliwo swoich limuzyn, jakie tworzą
    nadużycia prywatne kosztem publicznych pieniędzy, wiec
    skończ moralizować i pieprzyć farmazony o ze nie ma na
    medycyne, oswiate..., bo ludzie mają oczy i to może oni tymi
    sposobami nie chcą być okradani przez rządowych złodziei.

    --
    Krzysiek

  • 5. Data: 2009-02-22 09:20:57
    Od: hen <h...@w...pl>

    > Czy teraz rozumiesz już, gdzie ta patologia?

    Panstwo zabiera w formie roznych podatkow i pseudopodatkow obywatelowi
    ponad 60 % jego zarobkow.To nawet chlopi panszczyzniani byli mniej dojeni

    Czy teraz rozumiesz juz,gdzie tu patologia jest?

  • 6. Data: 2009-02-22 10:03:58
    Od: "boropi" <b...@w...pl>

> [...]
    > właśnie stanu rzeczy.
    >
    > Czy teraz rozumiesz już, gdzie ta patologia?

    Nie, żebym usprawiedliwiał ale jeśli "sprytny polaczek" nie robi tego na
    skalę hurtową, tylko na własne potrzeby, to worek pieniędzy który mu
    zostanie, nie będzie kitrał pod łóżkiem tylko wyda w miejscowym spożywczaku
    itp. Jak dużo jeździ to może nawet wyda na jakieś luksusowe towary u
    miejscowego stolarza czy też innego glazurnika.
    Tak więc w pewnym sensie jego działanie, może też ratować lokalną gospodarkę
    i pobudzać obroty.
    Budżet to tak samo ja NFZ worek bez dna, potrafi przerobić każdą ilość
    pieniędzy i zawsze mało.
    PS
    Nie pochwalam tego co planuje wątkotwórca, ale może po prostu budżet już
    przegina ze ściąganiem "należności" z których później część środków, jest w
    mniej lub bardziej spektakularny sposób marnotrawiona.

  • 7. Data: 2009-02-22 10:27:22
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Sun, 22 Feb 2009 08:54:52 +0100, Patryk Włos napisał(a):

> [...]
    > Co więcej, jest to patologia w imię zwykłego zysku własnego. Użytkując
    > takie paliwo, kierowca okrada państwo, budżet i docelowo innych obywateli.

    A czy państwo planując bezzwrotną pomoc dla kredytobiorców, którzy nie
    radzą sobie ze spłatą mieszkań, będzie mnie okradać?

> [...]
    > jednak z reguły, że państwo to system naczyń połączonych i to on sam
    > przyczyna się do takiego właśnie stanu rzeczy.

    A czy na NFZ to czasem nie ma osobnej składki?
    Akcyza miała bodaj iść na budowy i remonty dróg, ale jakoś nie widać
    przełożenia pobranych podatków na efekty prac.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 8. Data: 2009-02-22 10:27:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Patryk Włos wrote:

    > Czy teraz rozumiesz już, gdzie ta patologia?

    patologią jest stosowanie różnych "cen" na ten sam produkt, co pociąga
    za sobą patologię kombinowania.
    Jak już chcieli komuś pójść na rekę z ceną to należało to zrobić w inny
    sposób.
    Patologiczne pomysły pociągają patologiczne rozwiązania.

  • 9. Data: 2009-02-22 10:52:02
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail b...@w...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Jak dużo jeździ to może nawet wyda na jakieś luksusowe towary u
    > miejscowego stolarza czy też innego glazurnika.
    > Tak więc w pewnym sensie jego działanie, może też ratować lokalną
    > gospodarkę i pobudzać obroty.

    pojebało cie? Mowisz na głos, ze nizsze podatki pobudzaja gospodarke?
    Chcesz w ryja...? ;-)

    "Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."
    La Rochefoucauld

  • 10. Data: 2009-02-22 11:34:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 45" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > polskiego rządu i lekką ręką rozpieprzają na lewo i prawo
    > ciężko zarobione przez uczciwych polaczków pieniądze, nie

    To co piszesz, zawiera wiele racji. Ale czy to argument, by i pozostali
    zaczęli kraść? Bo mnie nie przekonałeś.