  • Data: 2005-02-06 14:49:05
    Temat: Re: nauczycielski urlop a inna praca
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    niedotyczące twojej osoby a tamtego nauczyciela.
    > Nie wolno też krytykować ludzi by ich krytykować, że nie wspomne o byciu
    > zawistnym.
    > Generalnie dlaczego by nie?
    Bo KN zabrania.
    > Jak już ktoś napisał wcześniej, chore gardło nie musi przeszkadzać w pracy
    > innego typu, chociażby papierkowej.
    Więc niech ten urlop będzie zwolnieniem z pracy dydaktycznej. W szkole na
    pewno by się jakieś ręce do roboty papierkowej przydały.
    > Dodatkowo wg prawa, nie jest to przestępstwo.
    Tak myślisz? Czyli rozumiem, że przeczytałeś art 73 KN?
    "7. W okresie przebywania na urlopie dla poratowania zdrowia nauczyciel nie
    może nawiązać stosunku pracy lub podjąć innej działalności zarobkowej. "
    Jeżeli w KN pisze, że nie wolno, a Ty twierdzisz że to nie łamanie prawa, to
    po co jest ta karta?
    Jaką zawiść widzisz w tym, że oceniłem kogoś, że wspomniałem o nauczycielu,
    który wg mnie złamał prawo?

    > hmm o ilę się nie mylę każdy o określonych uprawnieniach i posiadanym
    > dyplomie może zostać nauczycielem. Żyjemy w wolnym kraju i nikt nie
    > zabrania Panu zostać nauczycielem, wtedy i Pan będzie miał dobrze.
    Mam lepiej nie będąc nauczycielem ;) tak oceniam swoją pracę i zarobki w
    porównaniu do nauczycieli.

    > hmm podtrzymuję opinię o Pana kompleksach. Dokładam jeszcze narodową
    > polską wadę, czyli zawiść. Nigdy jeszcze nie słyszałem opinii, że
    > nauczyciele mają za dobrze,
    A to może z tego względu, że nie chciałeś jej słyszeć? Uwierz mi, nie jestem
    jedyną osoba w kraju która tak twierdzi.
    Chcesz wiedzieć na jakiej podstawie niektórzy tak twierdzą? Prosze bardzo:
    Pokaż mi drugą grupę pracowniczą w Polsce, która ma tak dobre zarobki, przy
    tak niskim wymiarze czasu pracy, która poza 13 pensją dostaje jeszcze 14
    pensję na wakacjach za to że ma dwa miesiące wolnego.
    Policz sobie ile wychodzi przeciętnemu nauczcielowi minaowanemu za godzinę
    pracy. I znajdź w kraju odpowiednik tak dobrze opłacany. Pokaż mi jaką
    odpowiedzialność ponosi nauczyciel za złe nauczanie i pokaż inną grupę tak
    bezkarną.
    > Generalnie radzę poczytać jakieś motywujące książki, np Napoleona Hilla,
    > czy Thonego Robbinsa.
    Nie czytałem, nie znam tych autorów i jakoś nie mam zamiaru czytać. Nie
    uważam żeby była potrzebna mi jakakolwiek motywacja.

    > Siedzieć cicho powinni Ci, co nie mają nic mądrego do powiedzenia.
    > Zachował się Pan dokładnie jak polityk i to określenie powinno być dla
    > Pana obrazą.
    Jakoś się nie obraziłem, chociaż nie mam żadnych aspiracji do bycia
    politykiem.
    >Domyślam, się że nigdy nie był Pan nauczycielem, więc na jakiej podstawie
    >snuje Pan swoje dywagacje? A może ma pan w rodzinie nauczyciela?
    Tak mam w dość bliskiej rodzinie nauczycieli. Ja sam osobiście nigdy nie
    byłem. Natomiast charakter mojej pracy pozwala mi albo zmusza do obcowania z
    nauczycielami oraz częstym przebywaniu na lekcjach. Stąd dośc dobrze mogłem
    i mogę nadal poznawać sposób pracy i wynagradzania.

    > Druga rada, proszę przestać narzekać i zazdrościć, że inni mają lepiej
    > tylko wziąć się do racy (również nad sobą).
    Ale czy w którymś moim poście dostrzegłeś narzekanie? Zazdrość?
    Raczej to miała być wypowiedź że nauczyciele mają na tyle dobrze, że powinni
    się cieszyć z tego co mają.

    > to może i związki zawodowe rozwiążemy?
    Ano jakby się dało, to jestem za :-)

    pozdrawiam