  • Data: 2005-02-06 20:28:36
    Temat: Re: nauczycielski urlop a inna praca
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    PawełJ wrote:

    > Nie miałem przyjemności poznać tak gorliwego nauczyciela.
    > Bo niby co oni robią? Jeżeli wymiar tygodniowy to 18 godz. to na dzień
    > wychodzi 3-4 godz.
    > A co robią codziennie przez 5 godz? Powiedz jeżeli wiesz bo ja naprawdę nie
    > wiem.

    Dlaczego praca nauczyciela kojarzy ci się tylko z prowadzeniem przez
    niego lekcji. 18 godzin lekcyjnych to nie wszystko co robi nauczyciel.
    Dlaczego nie wliczach do jego godzin pracy przygotowania lekcji,
    sprawdzianów, sprawdzenia tychże sprawdzianów, sprawdzania zeszytów,
    wywiadówek, przygotowania ocen do nich, konferencji, dyskotek, wyjazdow
    na wycieczki.
    3 - 4 godziny dziennie to jest samych lekcji, drugie 3 godziny to jest
    robota papierkowa w okół tych lekcji.
    Ja nie mam nic przeciwko 40 godzinnej pracy nauczyciela w szkole.
    Ale niech do tych 40 godzin wlicza się wszystko co on robi.
    Niech nauczyciel przychodzi do pracy o 8 wychodzi o 16. W tym czasie ma
    przygotować lekcje, sprawdzić zeszyty i między innymi uczyć tych 18
    godzin tygodniowo.