    From: Wojciech Wrodarczyk <w...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nakaz opłaty błędnej faktury
    Date: Tue, 20 Sep 2011 16:00:16 +0200

    W dniu 2011-09-20 13:12, Tans pisze:
    > Operator telekomunikacyjny. Wystawiona faktura na dużo wyższą kwotę. W
    > regulaminie stoi, że błędnie wystawioną fakturę należy opłacić, a jeśli
    > reklamacja zostanie uwzględniona po ponad 30 dniach to kasa zostanie
    > zwrócona.
    >
    > 1) Czy mogę odmówić zapłaty lub zapłacić kwotę wynikającą z umowy kiedy
    > oczywiste jest, że to błąd?
    Odmówić nie masz podstaw. Jak nie zapłacisz to nikt ci nic nie zrobi. Ja
    bym nie płacił, z praktyki tak jest wygodniej. Powinni rozpatrzyć
    reklamację mimo braku płatności. Przy czym jak na twoją niekorzyść to
    potem z odsetkami zabulisz.
    > 2) Co w przypadku jeśli nie mam wystarczającej ilości pieniędzy na
    > zawyżoną fakturę?
    Napisz im to, może jakieś raty rozłożą (+odsetki)
    > 3) I ostatnie pytanie jak mają się takie praktyki do zwrotu nadpłaty z
    > odsetkami: czy operator może sobie obracać moimi pieniędzmi przez okres
    > reklamacji a mi zwróci tylko nadpłatę czy też z odsetkami?

    Z praktyki może.
    > Proszę o praktyczne wskazówki, czy coś jestem w stanie zrobić, bo nie
    > pierwszy raz mam taką sytuację.
    >
    > Tans
    Albo zapłacić i reklamować (po Bożemu), albo udawać twardziela i nie
    płacić. Wiele telekomów ma już zapisy, że reklamowana należność
    przestaje być na czas reklamacji wymagalna i nawet za ten czas odsetek
    nie naliczają (vide: TP).
    Jednak z tego co piszesz to wnioskuję tutaj co innego.
    Sprawdź Prawo telekomunikacyjne czy tam nie ma czegoś na ten temat oraz
    klauzule zakazane, bo być może taki zapis jest klauzulą zakazaną.
    Jedyne co moim zdaniem możesz uwalczyć to odroczenie płatności do czasu
    zakończenia postępowania reklamacyjnego.
    Rzecznik praw konsumenta może okazać się pomocny.