  • 11. Data: 2005-12-14 09:28:53
    Temat: Re: nadgorliwość czy obowiązek
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 13 gru o godzinie 14:05, na pl.soc.prawo, Jacek Karczmarczyk
    napisał(a):

    > a po co komu zgoda?

    'Fotografowi'
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_autorskie
    Ochrona wizerunku

    Ustawa o prawie autorskim reguluje również kwestię ochrony wizerunku. W
    myśl ustawy rozpowszechnianie wizerunku wymaga zezwolenia osoby na nim
    przedstawionej. Zezwolenia nie wymaga rozpowszechnianie wizerunku osoby
    powszechnie znanej, jeżeli wizerunek wykonano w związku z pełnieniem przez
    nią funkcji publicznych, w szczególności politycznych, społecznych,
    zawodowych oraz osoby stanowiącej jedynie szczegół całości takiej jak
    zgromadzenie, krajobraz, publiczna impreza. Jeżeli osoba, do której
    korespondencja jest skierowana, nie wyraziła innej woli, rozpowszechnianie
    korespondencji, w okresie dwudziestu lat od jej śmierci, wymaga zezwolenia
    małżonka, a w jego braku kolejno zstępnych, rodziców lub rodzeństwa.

    --
    Herbi
    14-12-2005 10:28:51

  • 12. Data: 2005-12-14 09:40:07
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Herbi napisał(a):

> [...]
    > korespondencji, w okresie dwudziestu lat od jej śmierci, wymaga zezwolenia
    > małżonka, a w jego braku kolejno zstępnych, rodziców lub rodzeństwa.

    A wyjaśnili tam czym jest rozpowszechnianie wizerunku?

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość."

  • 13. Data: 2005-12-14 09:45:28
    Od: Agryppa <j...@t...pl>

    Herbi wrote:

    > 'Fotografowi'
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_autorskie
    > Ochrona wizerunku
    >
    > Ustawa o prawie autorskim reguluje również kwestię ochrony wizerunku.
    Tak najlepiej, prawda? Wytrącić ludziom myślącym normalnie argumenty z ręki.
    Mają stać się nienormalni i wtedy świat znormalnieje? Nieprawdaż?
    Jak można w ten sposób nawet pomyśleć, żeby człowiek nie mógł zgłosić
    wykroczenia bo chuligan ma twarz chronioną?

    --
    pzdr
    Agryppa

    Cyfrowy klucz publiczny / Digital public key
    http://agrypa1.atspace.com/klucze/agrypa_onet-public
    .asc

  • 14. Data: 2005-12-14 10:15:49
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 14 gru o godzinie 10:45, na pl.soc.prawo, Agryppa napisał(a):

    > Tak najlepiej, prawda? Wytrącić ludziom myślącym normalnie argumenty z ręki.

    Czy Twoim zdaniem dzienne fotografowanie przez tego imcia kierujących
    którzy popełnili wykroczenie /albo i nie popełnili - ta sprawa jest
    otwarta/ jest "normalnym"? Przecież to chyba jego pasja, hobby.

    > Mają stać się nienormalni i wtedy świat znormalnieje? Nieprawdaż?

    Czyli dla ukarania wykroczenia dopuszczasz popełnienie wykroczenia przez
    pasjonata - tak?

    > Jak można w ten sposób nawet pomyśleć, żeby człowiek nie mógł zgłosić
    > wykroczenia bo chuligan ma twarz chronioną?

    Może zgłosić - nawet powinien - tylko niech to zrobi zgodnie ze zwyczajem.
    On nie jest od dostarczania dowodów, przeprowadzania postępowania, wydania
    wyroku. Niech zgłosi fakt częstego popełniania wykroczeń przez kierowców w
    takim a takim miejscu - od reszty jest np. policja, SM.

    --
    Herbi
    14-12-2005 11:15:36

  • 15. Data: 2005-12-14 10:17:45
    Od: boguslaw <b...@a...edu.pl>

    Herbi napisał(a):

    > Czy Twoim zdaniem dzienne fotografowanie przez tego imcia kierujących
    > którzy popełnili wykroczenie /albo i nie popełnili - ta sprawa jest
    > otwarta/ jest "normalnym"? Przecież to chyba jego pasja, hobby.

    On poprostu dokumentuje zdarzenie ze swym udziałem..

> [...]
    > wyroku. Niech zgłosi fakt częstego popełniania wykroczeń przez kierowców w
    > takim a takim miejscu - od reszty jest np. policja, SM.

    A niby dlaczego ma nie fotografować łamiących prawo ?

    Bogusław

  • 16. Data: 2005-12-14 10:18:24
    Od: Herbi <z...@o...pl>

> [...]

    wyroku. Niech zgłosi fakt częstego popełniania wykroczeń przez kierowców w
    takim a takim miejscu - od reszty jest np. policja, SM.

    Czytałaś pierwszy post?
    Co powiesz na zdanie że 'fotograf' sporządza nawet ..... AKT OSKARŻENIA i
    wysyła do komendy policji?
    Może to ... choroba 'fotografa' jakiś uraz.
    Zakładam że wiesz kto może wnosić *akt oskarżenia* i gdzie się go wnosi -
    prawda?

    --
    Herbi
    14-12-2005 11:15:36

  • 17. Data: 2005-12-14 10:20:06
    Od: boguslaw <b...@a...edu.pl>

    Herbi napisał(a):
    [...]
> [...]
    > Może to ... choroba 'fotografa' jakiś uraz.
    > Zakładam że wiesz kto może wnosić *akt oskarżenia* i gdzie się go wnosi -

    Nooo.. poprostu żartował...

    Pewnie chiał zlożyć doniesienie o popełnieniu wykroczenia..

    Boguslaw

  • 18. Data: 2005-12-14 10:27:40
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 14 gru o godzinie 11:17, na pl.soc.prawo, boguslaw napisał(a):

    > On poprostu dokumentuje zdarzenie ze swym udziałem..
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Po prostu spadłem z krzesła ;)
    Brał udział w wykroczeniu? ;)

    >A niby dlaczego ma nie fotografować łamiących prawo ?

    Fotografować może - chodzi o rozpowszechnianie tych fotek. Johnson pytał
    czy wiem co to jest rozpowszechnianie.
    Przekazał fotki bez zgody osoby której facjatę sfotografował osobom
    trzecim, jakiemuś urzędowi, instytucji?

    Dlaczego gdy fotograf profesjonalny którego zamówisz np. na ślub -
    podpisujesz z nim umowę? Jeżeli będzie chciał np. Twoje zdjęcie umieścić w
    gablocie przez swoim zakładem - musi mieć Twoja zgodę?

    --
    Herbi
    14-12-2005 11:24:16

  • 19. Data: 2005-12-14 10:37:01
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik Herbi napisał:

    > Fotografować może - chodzi o rozpowszechnianie tych fotek. Johnson pytał
    > czy wiem co to jest rozpowszechnianie.
    > Przekazał fotki bez zgody osoby której facjatę sfotografował osobom
    > trzecim, jakiemuś urzędowi, instytucji?

    Jeżeli dobrze rozumiem, uważasz, że SAMOCHÓD, którego kierowca właśnie
    łamie przepisy, podlega ochronie wizerunku.
    :-P

    M.

  • 20. Data: 2005-12-14 10:45:15
    Od: boguslaw <b...@a...edu.pl>

    Herbi napisał(a):
    [...]
    > Fotografować może - chodzi o rozpowszechnianie tych fotek. Johnson pytał
    > czy wiem co to jest rozpowszechnianie.
    > Przekazał fotki bez zgody osoby której facjatę sfotografował osobom
    > trzecim, jakiemuś urzędowi, instytucji?

    Znaczy fotografować może, ale policji przekazac juz nie ?

    > Dlaczego gdy fotograf profesjonalny którego zamówisz np. na ślub -
    > podpisujesz z nim umowę? Jeżeli będzie chciał np. Twoje zdjęcie umieścić w
    > gablocie przez swoim zakładem - musi mieć Twoja zgodę?

    A jak sobie przypomi, że podobnego dfaceta policja poszukuje,
    to nei ma prawa policjantom pokazaać ?

    Bogusław