  • 1. Data: 2005-12-09 17:48:57
    Temat: Prawo pracy, czy pozwac pracodawce ?
    Od: "aj" <a...@s...pl>

    Witam,
    Dzis do domu przychodzi moj tata i pokazuje mi pismo od prawnika
    zwiazkowego, z ktorego wynika, ze w jego zakladzie (dosyc duza panstwowa
    firma) od 3 lat lamie nie prawo pracy w co najmniej 3 punktach. DOtyczy to
    nielegalnie zaliczanego czau prac, nielegalnie naliczanych przerw itp. Z
    tego co mi wiadomo w zakladzie tym zwiazki zawodowe sa pozwizane z dykrekcja
    w roznoraki sposob i nic nie zamierzaja w tej sprawie zrobic. W zwazku z
    tym, ze pobory mojego taty sa coraz nizsze, a pracuje on coraz wiecej
    zastanawiamy sie czy nie zlozyc doniesienia do sadu pracy? Prosze mi napisac
    co szanowni grupowanicze o tym mysla?

    Pozdrawiam.
    A.

  • 2. Data: 2005-12-09 17:56:51
    Temat: Re: Prawo pracy, czy pozwac pracodawce ?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    aj napisał(a):

    > Prosze mi napisac co szanowni grupowanicze o tym mysla?

    Przede wszystkim trzeba wiedzieć czego się chce. Sąd nie będzie się
    domyślał roszczeń twojego taty.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 3. Data: 2005-12-09 18:05:17
    Od: "aj" <a...@s...pl>

    > Przede wszystkim trzeba wiedzieć czego się chce. Sąd nie będzie się
    > domyślał roszczeń twojego taty.

    Hmm dobre pytanie, moim zdaniem mojemu tacie nalezy sie odszkodowania za
    okres w ktorym mial nieprawidlowo naliczany czas pracy a takze domaga sie
    przywrocenia prawidlowego naliczania czasu pracy w okresie przyszlym.. moze
    byc tak ?

  • 4. Data: 2005-12-09 18:09:51
    Od: "Zbig.T" <t...@i...pl>

    aj napisał(a):
    Prosze mi napisac co szanowni grupowanicze o tym mysla?

    Przede wszystkim trzeba wiedzieć czego się chce. Sąd nie będzie się
    domyślał roszczeń twojego taty.
    @ Johnson

    A jak te zakładowe"praktyki" mają się do regulaminu pracy ?
    Pzdr.

  • 5. Data: 2005-12-09 18:10:18
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    aj napisał(a):

> [...]
    > przywrocenia prawidlowego naliczania czasu pracy w okresie przyszlym.. moze

    Raczej nie. Jeśli czas pracy był źle rozliczany - to mogły wystąpić
    nadgodziny. Z tego tytułu należy sie wynagrodzenie, a nie odszkodowanie.
    Ale i tak to twój ojciec jako powód musi policzyć ile mu sie pieniędzy
    należy z tytułu pracy w nadgodzinach.

    A o tym na przyszłość zapomnij. To trzeba ewentualnie zgłosić w PIP.

  • 6. Data: 2005-12-09 19:43:12
    Od: "aj" <a...@s...pl>

    Dolaczam do sprawy to co napisal prawnik:
    skany jpg 2 dokumnenty ( po okolo 250 kb), jesli ktos ma chwile prosze
    przejzec i napisac opninie..

    http://alfa.icis.pcz.pl/~mmgrono/praca/

    Pozdrawiam
    A.

  • 7. Data: 2005-12-09 19:44:48
    Od: "aj" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Zbig.T" <t...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > domyślał roszczeń twojego taty.
    > @ Johnson
    >
    > A jak te zakładowe"praktyki" mają się do regulaminu pracy ?

    Nie ma regulaminu pracy i ukaldu zbiorowego..
    Prosze przejrzec dokumenty, ktore wrzucilem jesli ma Pan czas...

    Pozdrawiam
    A.