  • 1. Data: 2005-12-09 16:20:24
    Temat: komornik nie chce pomoc - co robic?
    Od: m...@b...pl

    Witam

    Sprawa wygląda następująco: pracodawca mi nie zpałacił, wniosłem skargę do sądu
    pracy, wygrałem, dostałem wyrok z klauzulą wykonalności i zaopatrzony w to pismo
    poszedłem do komornika. Komornik podjął się egzekucji moich pieniędzy, ale po
    około miesiącu, kiedy zadzwoniłem, żeby dowiedzieć się jak posuwa się
    postępowanie, usłyszałem, że mogę zapomnieć o pieniądzach, bo firma zmieniła
    siedzibę. Jednocześnie komornik powiedział, że firma (sp. z o. o.) nadal
    widnieje w KRS (nie została wykreślona) I to było wszystko. I teraz moje pytania:

    1. Czy komornik ma prawo tak po prostu powiedzieć, że to wszystko co on miał do
    zrobienia w tej sprawie (KRS przecież to nawet ja mogę sprawdzić)?
    2. Czy komornik nie ma dostępu do danych np w ZUS czy Urzędzie Skarbowym (skoro
    firma nadal jest w KRS to powinna coś tym urzędom płacić) i czy nie może/ma
    obowiązku we współpracy z nimi ustalić aktualnej siedziby firmy?
    3. Czy to nie jest po prostu lenistwo komornika, a jeżeli tak to czy mogę na
    niego złożyć jakąś skargę?
    4. Co powinnienem teraz zrobić żeby móc odzyskać moje pieniądze?
    5. Czy jest jakiś termin w ciągu którego muszę odyskać moje pieniądze, bo
    inaczej to np. sprawa się przedawni?

    Będę wdzięczny za pomoc
    buchacz

  • 2. Data: 2005-12-09 16:33:51
    Temat: Re: komornik nie chce pomoc - co robic?
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    m...@b...pl napisał(a):
> [...]
    > firma nadal jest w KRS to powinna coś tym urzędom płacić) i czy nie może/ma
    > obowiązku we współpracy z nimi ustalić aktualnej siedziby firmy?

    ma, zrobi to na Twój wniosek

    > 5. Czy jest jakiś termin w ciągu którego muszę odyskać moje pieniądze, bo
    > inaczej to np. sprawa się przedawni?

    10 lat

    KG

  • 3. Data: 2005-12-09 17:13:27
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    You have one message from: m...@b...pl

    > postępowanie, usłyszałem, że mogę zapomnieć o pieniądzach, bo firma
    > zmieniła siedzibę. Jednocześnie komornik powiedział, że firma (sp. z
    > o. o.) nadal widnieje w KRS (nie została wykreślona)

    Skoro spółka zmieniła siedzibę, to po co miałaby być wykreślona z KRSu?

> [...]
    >
    > 1. Czy komornik ma prawo tak po prostu powiedzieć, że to wszystko co
    > on miał do zrobienia w tej sprawie (KRS przecież to nawet ja mogę

    Komornik ma prowadzić sprawę zgodnie z wnioskiem. Co mu tam napisałeś?

    > 2. Czy komornik nie ma dostępu do danych np w ZUS czy
    > Urzędzie Skarbowym (skoro firma nadal jest w KRS to powinna coś tym
    > urzędom płacić)

    Wpis do KRSu nie nakłada zobowiązania do płacenia ZUSowi i US.

    > i czy nie może/ma obowiązku we współpracy z nimi
    > ustalić aktualnej siedziby firmy?

    Może.

    > 3. Czy to nie jest po prostu
    > lenistwo komornika, a jeżeli tak to czy mogę na niego złożyć jakąś
    > skargę?

    Skargę zawsze możesz złożyć.

    > 5. Czy jest jakiś termin w ciągu którego muszę odyskać
    > moje pieniądze, bo inaczej to np. sprawa się przedawni?

    Nie ma.
    Przedawnienie nastpąpi 10 lat po zakończeniu sprawy u komornika, ale
    wsczęcie nowej sprawy przerwie bieg tego terminu.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    We are born naked, wet and hungry. Then things get worse.