  • 1. Data: 2005-12-09 15:20:31
    Temat: jak nie zeznawac przed sadem?
    Od: "d" <d...@v...pl>

    Spodziewam sie iz dostane wezwanie sadowe do zlozenia zeznan w charakterze
    swiadka. Czy jest szansa, zeby tego uniknac i nie stawic sie przed ten organ? W
    gre wchodza sprawy osobiste, a rozprawa nie dotyczy zadnego przestepstawa
    kryminalnego. Moge nie odbierac przesylek poleconych, ale wtedy podobno sad
    ustala miejsce pobytu (zastanawia mnie jak to robi jesli np nie przebywam w
    miejscu zameldowania). Czy jest jakis legalny sposob na zalatwienie tego?

  • 2. Data: 2005-12-09 15:53:59
    Temat: Re: jak nie zeznawac przed sadem?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    d napisał(a):
    > Moge nie odbierac przesylek poleconych, ale wtedy podobno sad
    > ustala miejsce pobytu (zastanawia mnie jak to robi jesli np nie przebywam w
    > miejscu zameldowania).

    Sąd niczego nie ustala. Jak będzie prawidłowe awizo - czyli jak nie
    będziesz odbierał wezwań - dostaniesz grzywnę, a jak się będziesz
    upierał to nawet może po ciebie wysłać policję.

    > Czy jest jakis legalny sposob na zalatwienie tego?

    Jest. Możesz wstąpić w związek małżeński z powodem lub pozwanym - wtedy
    będzie ci służyć prawo do odmowy zeznań.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 3. Data: 2005-12-12 10:23:08
    Od: d...@v...pl

    > Jest. Możesz wstąpić w związek małżeński z powodem lub pozwanym - wtedy
    > będzie ci służyć prawo do odmowy zeznań.

    Zwiazek malzenski odpada. Ale zaciekawilo mnie to prawo do odmowy zeznan. Czy
    np. moge stanac przed Wysokim i powiedziec, ze odmawiam skladania zeznan?
    Z drugiej stony to troche dziwne, ze mozna kogos zmuszac do stawiania sie na
    rozprawy i skladania zeznan. W cala sprawe nie jestem zaangazowany to bylo
    dawno i chcialbym juz o wszystkim zapomniec.

    pozdrawiam,
    dominik

  • 4. Data: 2005-12-12 20:21:07
    Od: "Sonn" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik <d...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > bylo
    > dawno i chcialbym juz o wszystkim zapomniec.

    Nie ma takiej opcji. Na świadku ciąży obowiązek skłądania zeznań i to
    zgodnych z prawdą. Możesz odmówić tylko wtedy gdy jedna ze stron jest
    dla ciebie osobą najbliższą w rozumieniu prawa.
    A jak odmówisz, to spodziewaj się kary porządkowej za bezpodstawną
    odmowe składania zeznań

    --
    Niesprawiedliwości znoś cierpliwie..... ale do czasu !

    Pozdrawiam: Sonn

  • 5. Data: 2005-12-19 15:51:46
    Od: s...@o...pl

    czesc.
    swiadek jest zobowiazany do zlozenia zeznan, lecz
    ja osobiscie jesli nie chcialbym zeznawac to zrobilbym tak ze
    tlumaczylbym sie niepamięcią w sądzie i ze cale zdarzenie bylo dawno temu.
    a sad wszak nie moze nigdy rozstrzygac watpliwosci na niekorzysc oskarzonego
    takze nikogo nie powinienes pograzyc swoja "niepamięcią".
    swoja droga dodam ze pare razy tak zezwalem.

    w sumie w sprawie o skladanie falszywych zeznan karalne jest takze zatajanie
    informacji, ale jak udowodnic czy ktos zatail czy rzeczywiscie nie pamieta? :)

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2005-12-19 15:54:32
    Od: s...@o...pl

    ucz sie z sejmowych komisji śledczych :) hihi

    trzymaj sie !!!