  • 1. Data: 2005-12-09 16:06:12
    Temat: ststus studenta a ulgi
    Od: "Marta" <m...@v...pl>

    Witam
    Od stycznia rozpoczynam studia podyplomowe na Politechnice Warszawskiej.
    Pani w sekretariacie poinformowała mnie, iż mimo że jestem studentem nie
    zostanie wydana mi legitymacja, jedynie na żądanie mogą wystawić mi
    zaświadczenie poświadczające ststus studenta.
    I teraz pytanie: czy na podstawie tego zaświadczenia mogę korzystać z ulg
    na przejazdy PKP czy komunikacji miejskiej?
    Proszę o podanie podstawy prawnej.
    Domyslam się, iż spracyzowanie jaki dokument uprawnia do zniżek powinien
    znajdować się w regulaminach świadczenia usług przewozowych.
    Pozdrawiam
    Marta

  • 2. Data: 2005-12-12 19:25:48
    Temat: Re: ststus studenta a ulgi
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Marta napisał(a):
> [...]
    > I teraz pytanie: czy na podstawie tego zaświadczenia mogę korzystać z ulg
    > na przejazdy PKP czy komunikacji miejskiej?

    Nie jesteś studentem w rozumieniu prawa o szkolnictwie wyższym, które
    daje uprawnienie do ulgowych przejazdów w komunikacji miejskiej.
    Inne ustawy też pewnie posługują się pojęciem studenta, zresztą i tak
    zapewne masz powyżej 26 lat - ulga na PKP nie przysługuje.

    art.2 ust.1
    "Użyte w ustawie określenia oznaczają:
    (...)
    7) studia pierwszego stopnia - studia licencjackie lub inżynierskie,
    umożliwiające
    uzyskanie wiedzy i umiejętności w określonym zakresie kształcenia,
    przygotowujące do pracy w określonym zawodzie, kończące się uzyskaniem
    tytułu licencjata albo inżyniera;
    8) studia drugiego stopnia - studia magisterskie, umożliwiające
    uzyskanie specjalistycznej
    wiedzy w określonym zakresie kształcenia, jak również przygotowujące
    do twórczej pracy w określonym zawodzie, kończące się uzyskaniem
    tytułu magistra albo tytułu równorzędnego;
    9) jednolite studia magisterskie - studia magisterskie, na które
    przyjmowani są
    kandydaci posiadający świadectwo dojrzałości, umożliwiające uzyskanie
    specjalistycznej wiedzy w określonym zakresie kształcenia, jak również
    przygotowujące do twórczej pracy zawodowej, kończące się uzyskaniem tytułu
    magistra albo tytułu równorzędnego; ich ukończenie umożliwia ubieganie
    się o przyjęcie na studia trzeciego stopnia;
    10) studia trzeciego stopnia - studia doktoranckie, na które przyjmowani
    są kandydaci
    posiadający tytuł magistra albo tytuł równorzędny, umożliwiające
    uzyskanie zaawansowanej wiedzy w określonej dziedzinie lub dyscyplinie
    nauki, przygotowujące do samodzielnej działalności badawczej i twórczej
    oraz uzyskania stopnia naukowego doktora;
    11) studia podyplomowe - inną niż studia wyższe i studia doktoranckie formę
    kształcenia przeznaczoną dla osób legitymujących się dyplomem ukończenia
    studiów wyższych;
    (...)
    20) student - osobę kształcącą się na studiach pierwszego lub drugiego
    stopnia
    albo jednolitych studiach magisterskich;"

    KG