  • 1. Data: 2005-03-23 12:48:01
    Temat: na kogo kupić dom?
    Od: "wilga44" <j...@p...onet.pl>

    witam,
    chciałabym poprosić znawców tematu o taką poradę: z moim partnerem życiowym,
    ojcem naszego 6 miesięcznego dziecka w przyszłości chcielibyśmy kupić dom. Nie
    mamy ślubu i nie chcemy go brać, na zakup złożymy się po połowie, i ja
    chciałabym, aby kiedyś ten dom został dla naszej córeczki. On z pierwszego
    małżeństwa ma dwoje dorosłych już dzieci. Moje pytanie jest takie: czy można
    kupić nieruchomość na małe dziecko? Jak ustanowić osobę, która do jego
    pełnoletności bedzie podejmowała wszelkie decyzje odnośnie tego domu? Czy
    potrzebna jest jakaś sprawa w sądzie, do kogo mamy się udać? Chciałabym zrobić
    taki wybieg, ponieważ wydaje mi się, że gdybyśmy kupowali dom na 2 osoby, tzn.
    na mnie i na niego, to w przyszłości po śmierci jednego współwłaściciela drugi
    musiałby zapłacić spory podatek od nieswojej części. Moglibyśmy solidarnie
    spisać testament, ofiarując swoje połowy dziecku, ale ponieważ ojciec dziecka
    ma dwoje innych dzieci, to chyba im należałby się zachowek z ojca części. Nie
    chcę zrobić błędu, z dziećmi mojego partnera nie mam kontaktu i chyba mieć nie
    będę, nie chcę w przyszłości robić problemu naszemu dziecku. Proszę poradźcie
    mi jak najkorzystniej rozwiązać taki problem!

  • 2. Data: 2005-03-24 08:29:56
    Temat: Re: na kogo kupić dom?
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik "xmarcel" <x...@c...pl> napisał w wiadomości
    > wilga44 wrote:
    > dziecko domu kupic niemoze.
    napewno ?

    Sandra

  • 3. Data: 2005-03-24 08:58:31
    Od: xmarcel <x...@c...pl>

    wilga44 wrote:

> [...]
    > zakup złożymy się po połowie, i ja chciałabym, aby kiedyś ten dom
    > został dla naszej córeczki. On z pierwszego małżeństwa ma dwoje

    dziecko domu kupic niemoze. moze kupic go wspolnie i zaraz przekazac
    darowizna dziecku. jako rodzice bedziecie zarzadzac domem w ramach
    zwyklego zarzadu. Na czynnosci przekraczajace ten zarzad bedziecie
    musieli uzyskac zgode sadu. szczegoly przy darowiznie wyjasni Wam
    notariusz.
    a tak prywatnie to mam nadzieje, ze drugi koniec tego kija kiedys Cie
    dosiegnie

    --
    pozdrawiam, xmarcel

    za skutki wprowadzenia w zycie moich teorii _nieodpowiadam_ ;)

  • 4. Data: 2005-03-24 09:00:54
    Od: xmarcel <x...@c...pl>

    wilga44 wrote:

> [...]
    > zakup złożymy się po połowie, i ja chciałabym, aby kiedyś ten dom
    > został dla naszej córeczki. On z pierwszego małżeństwa ma dwoje

    dziecko domu kupic niemoze. mozecie kupic go wspolnie i zaraz

  • 5. Data: 2005-03-24 09:33:03
    Od: xmarcel <x...@c...pl>

    sandra wrote:

    > napewno ?

    no fatk, moze, poprzez rodzicow.
    ale skad wezmie pieniadze?
    tak czy innaczej i tak trzeba darowizne dziecku robic

  • 6. Data: 2005-03-24 19:54:31
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    > no fatk, moze, poprzez rodzicow.
    > ale skad wezmie pieniadze?

    pisali,ze maja :) a to oni kupia za zgoda sadu rodzinnego na rzecz dziecka ,
    a pan kurator chyba pojdzie razem z mamusia popisac wszelkie dokumenty
    zwiazane z kupnem do miejsca i w czasie do tego stosownym :)

    pozdrawiam
    Sandra

  • 7. Data: 2005-03-24 21:08:21
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    sandra napisał(a):
    > pisali,ze maja :) a to oni kupia za zgoda sadu rodzinnego na rzecz dziecka ,
    > a pan kurator chyba pojdzie razem z mamusia popisac wszelkie dokumenty
    > zwiazane z kupnem do miejsca i w czasie do tego stosownym :)

    mają, ale swoje, a nie dziecka
    a więc tak czy inaczej dokonają darowizny - czy to pieniędzy, czy to
    mieszkania
    pewnie mieszkania byłoby lepiej ze względów podatkowych...

    KG

  • 8. Data: 2005-03-24 22:11:36
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    > mają, ale swoje, a nie dziecka
    > a więc tak czy inaczej dokonają darowizny - czy to pieniędzy, czy to
    > mieszkania
    > pewnie mieszkania byłoby lepiej ze względów podatkowych...

    pewnie tak i napewno nie zapomna o tym , ze akt notarialny dot.darowizny
    bedzie w swej tresci zezwalal im na dożwotnie zamieszkiwanie i opieke :( bo
    roznie z tym bywa na starosc

    Sandra

  • 9. Data: 2005-03-25 10:26:44
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    To co Ty byś chciała to jedno, a co Twój może zrobić ze swoim życiowym dorobkiem - w
    dodatku jako 'singiel' - to drugie.
    JaC

  • 10. Data: 2005-03-30 12:30:22
    Od: "wilga44" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > --
    > pozdrawiam, xmarcel
    >
    > za skutki wprowadzenia w zycie moich teorii  _nieodpowiadam_ ;)

    to w takim razie dziecko będzie musiało zapłacić podatek od darowizny. Czy
    wiesz kiedy; czy po uzyskaniu pełnoletności, czy w momencie otrzymania
    darowizny (ciekawe jak, skoro będzie miało 1 rok!). Poradź mi coś w tej sprawie!