  • 31. Data: 2006-05-17 14:37:55
    Temat: Re: na kasie cena inna niz na towarze - gdzie interweniowac?
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    scream <n...@p...pl> napisał:

    >Tego nie wiemy. Byc moze bylo tak,
    Dlatego nie 'dgybaj', tylko opieraj się na tym co npisał autor.

    --
    Artur Golański

  • 32. Data: 2006-05-17 14:37:56
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    scream <n...@p...pl> napisał:

    >Kto powiedział, że cena z opakowania nadrukowana przez
    >producenta jest wiążąca?
    Nikt nie "powiedział' ;-) Tak stanowi prawo.

    --
    Artur Golański

  • 33. Data: 2006-05-17 14:40:48
    Od: "Bartek P." <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl> napisał w wiadomości
    > Być może jest to związane z akcyzą i róznymi partiami papierosów
    > zakupionych w różnych cenach.

    Zgadzam, sie proponuje lekturę art. 10 ustawy o podatku akcyzowym w związku
    z art.73 tejże ustawy.

    >Na pewno na towary akcyzowe nie wolno udzielać rabatu, a w takim przypadku
    >sprzedaż poniżej byłaby uznana za rabat.

    A mogę widzieć z czego to wynika ? skoro art. 10 w/w ustawy wprost mówi jaka
    jest podstawa opodatkowania ?

    Pozdrawiam
    Bartek P.

  • 34. Data: 2006-05-17 14:58:19
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > A mogę widzieć z czego to wynika ? skoro art. 10 w/w ustawy wprost mówi
    > jaka jest podstawa opodatkowania ?

    Nie wiem z czego. Zajmuję się stroną praktyczną tematu, a nie prawną. Kasy
    fiskalne (np. Elzab Delta) mają specjalny asortyment (na Deltach jest to
    asortyment nr 15 i 99), który jest nazywany "akcyzowym". Charakteryzuje się
    tym, że na te towary kasa nie udziela rabatu. Na innych kasach towarom
    akcyzowym ustawia się ceną na "zamkniętą" - tzn. zakaz sprzedaży w innej
    cenie, niż zaprogramowana lub zakaz udzialania rabatu na ten towar.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 35. Data: 2006-05-17 16:34:33
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    On 2006-05-17, Lukasz <l...@p...onet.WYTNIJpl> wrote:

    > Zdaje mi się, że narzucanie ceny detalicznej przez producenta jest gdzieś
    > zabronione.

    Klienta nie interesuje kto, jak i kiedy umieścił tę cenę. On ją widzi,
    innej nie widzi, więc to co widzi ma prawo uznać za ofertę sprzedaży.

    Renata

  • 36. Data: 2006-05-17 16:58:49
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Artur M. Piwko napisał(a):
    > In the darkest hour on Wed, 17 May 2006 14:18:59 +0200,
    > Artur Golanski <A...@w...net.pl> screamed:
    >>

    > Tylko, że w tym przypadku chodzi o produkt z nadrukowaną ceną
    > producenta i naklejoną (inną) ceną sprzedawcy.
    Na paczce jest duza naklejka (zolta) z cena 4.60zl (i nie jest to tak
    jak na piwie "sugerowana cena detaliczna") i niema zadnej innej ceny
    podanej/naklejonej/naklejonej obok. Gdy chcesz kupic - sprzedawczyni
    wyciaga spod lady/z szafki/z tylu "dystrybutora paczki bez naklejki 4.60
    i nabija na kasie za 5.60

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 37. Data: 2006-05-18 05:47:59
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Dnia Wed, 17 May 2006 16:18:56 +0200, Artur Ch. napisał(a):

    > To sprzedawaj po ile chcesz - wystarczy pierwszy lepszy telefon rozeżlonego
    > klienta do przedstawiciela browaru który obsługuje "taki sklep" - on już
    > dostanie repremynde - a może się narazić nawet taki handlowiec na straty
    > finansowe - poprzez "zerwanie kontraktu".

    Kiedyś zadzwoniłem w takiej właśnie sprawie - nie zainteresowało ich to
    wcale - "Nie mamy na to wpływu". I tyle...

    3mcie się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 38. Data: 2006-05-18 07:28:49
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Artur Golanski napisał(a):

    > Nikt nie "powiedział' ;-) Tak stanowi prawo.

    Podasz konkretny paragraf, w którym jest czarno na białym, że "cena
    podana przez producenta jest wiążąca"?

    Justyna

  • 39. Data: 2006-05-18 07:38:58
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    krys <k...@p...onet.pl> napisał:

    >Podasz konkretny paragraf, w którym jest czarno na białym, że "cena
    >podana przez producenta jest wiążąca"?
    Przezcytaj raz jeszcze to co ja napisałem i wskaż, że twierdzę, że
    obowiązuje cena producenta.
    Obowiązuje cena, z którą towar wystawił sprzedawca (inaczej stoi w
    jego sklepie, na jego półce itp).

    --
    Artur Golański

  • 40. Data: 2006-05-18 09:05:25
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Artur Golanski napisał(a):

    > Przezcytaj raz jeszcze to co ja napisałem i wskaż, że twierdzę, że
    > obowiązuje cena producenta.

    Przeczytaj jeszcze raz, co odpowiedziałeś screamowi i użyj logiki. A
    potem odpowiedz zgodnie z nią na moje pytanie.

    Sprzedawca wystawia towar ze _swoją_ ceną ( która może, ale nie musi
    wynosić tyle, ile życzy sobie producent) i o to właśnie chodzi, że cena
    producenta jest tylko _sugerowana_.

    Justyna