  • 11. Data: 2007-10-04 14:33:02
    Temat: Re: mp3, divx, soft a prawo
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 04.10.2007 Henry (k) <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał/a:
    > Chyba chodzi po prostu o to że pracownik może powiedzieć "to już tam było
    > - administrator to pewnie zainstalował".

    Ale tak zawsze moze powiedzieć. Pozostaje kwestia dowodowa.

    > IMHO najlepsze rozwiązanie to poinformowanie jakie oprogramowanie/dane może
    > się znajdować na komputerze i że tylko takie jest instalowane przez admina.

    Nadal może powiedzieć, że mu admin zainstalował.

    > (np. user rozpowszechnia zakazaną pornografię, a nalot będzie na całą
    > firmę) - więc firma nie może tak całkiem się nie interesować co jest
    > na komputerach.

    Ale ja nie mówię, że nie może, ja wyrażam obawy, że na to samo wyjdzie -
    na pewno powiadomienie użytkowników, że nie wolno używać cudzych utworów
    bez zezwolenia nie zmieni niczego w sytuacji.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2007-10-04 14:57:55
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 4 Oct 2007 22:33:02 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

    > Nadal może powiedzieć, że mu admin zainstalował.

    No właśnie domyślam się że nie chodzi o samo "powiedzieć"
    tylko raczej "podsunąć papierek do podpisania".

    U mnie w firmie to było tak że dostałem "czystego" notebooka
    i na to podpisałem papier. Instalować mogę tylko to co jest
    na stronie wewnętrznej serwisu (instalki do ściągnięcia i seriale).
    Wszystko co się znajdzie na kompie innego będzie "moje" i ja za to
    odpowiadam. Układ prosty i skuteczny.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 13. Data: 2007-10-04 22:21:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

> [...]
    > U mnie w firmie to było tak że dostałem "czystego" notebooka
    > i na to podpisałem papier. Instalować mogę tylko to co jest

    Z kontekstu wynika mi, że tam to trochę inna sytuacja: Ty dostałeś jak
    rozumiem na własny uzytek i administarcję, wątkotwórca ma w swojej pieczy
    i praktycznej ingerencji pecety/laptopy innych osób. Zresztą nawet w jego
    wypadku taka deklaracja ma MZ sens ale cytowanie w niej paragrafów nijak
    nie zmienia sytuacji prawnej, co najwyżej psychiczną.

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2007-10-05 06:08:21
    Od: "Steel" <d...@K...wp.pl>

    > Coś ci chyba ponownie nie wyszło.

    Chyba masz klopoty z rozumieniem slowa pisanego.

    > Rozwiniesz?

    po co?
    widac wiesz wszystko, albo raczej tak ci sie wydaje.

    Nadmienie tylko ze nie chodzi mi o osobiste prawa autorskie.
    A licencja pozwalaja na rozpowszechnianie bez pobierania oplat.

    --
    Steel

  • 15. Data: 2007-10-05 06:43:00
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "Sesjusz" <posesjusz@_spam_gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > komputerow aby nie sciagali sobie z netu mp3 czy innych gadzetow, chce
    > napisac pismo i dac kazdemu do podpisania ze zostal poinformowany i wie
    > o tym ze nie mozna sciagac mp3, video, gierek, softow i innych rzeczy
    > poniewaz nie jest to legalne i w ogole

    Skąd pomysł, że jest to nielegalne?

    --
    Paweł

  • 16. Data: 2007-10-05 07:22:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 05.10.2007 Steel <d...@K...wp.pl> napisał/a:
    > Chyba masz klopoty z rozumieniem slowa pisanego.

    Nie, jestem czasami zwyczajnie upierdliwy czy tez zlosliwy wobec tych
    ktorzy gania innych a sami nie potrafia sie z minimum precyzyji
    wypowiedziec. Może i w twoim przypadku przesadziłem :)

    > po co?

    Oj to proste. Chce się zwyczajnie upewnić czy znowu nie potrafisz się
    klarownie wysłowic, czy też może próbujesz mnie np. pomówić.

    --
    Marcin

  • 17. Data: 2007-10-05 08:18:19
    Od: Sesjusz <posesjusz@_spam_gazeta.pl>

    Steel pisze:

    > wez nie osmieszaj informatykow takim pisaniem.

    nie osmieszam, mam zmysl techniczny, nie humanistyczny i nie mam pojecia
    o tworzeniu przepisow, powolywaniu sie na nr. artykulow, juz wole
    cyferki binarne

    > z drugiej strony fakt ze kazdy kto ma cos wspolnego z komputerami
    nazywa sie
    > informatykiem jest powszechny niestety.

    byc moze, ale mnie nie dotyczy, jak narazie nic nie pomogles a starasz
    sie ze mna jechac, mam nadzieje ze w daleszj czesci post bedzie mial
    jakis sens

    > Chlopie jestes "informatykiem" zapewne wiesz co to google i jak sie z
    nich
    > korzysta!

    no tak ... czytamy dalej

    > slowa kluczowe tez powinienes znac, choc moze nie odnosza sie do
    > bezposrednio mp3 divix, soft ...

    hmm, jak bym znal to chyba bym tu nie pisal, chyba tez ich nie znasz
    skoro dalej jedziesz a nie pomagasz

    > skoro jestes adminem lacza internetowego to mozesz tez zablokowac
    niektore
    > strony, p2p itd...

    tak jak pisalem, charakter pracy nie pozwala mi na blokade portow, a jak
    kazdy dzieciak wie - blokada stron www w ruchu p2p nic nie pomoze.

    > do tego skoro masz prawa administarcyjne mozesz spokojnie urochamiac
    skrypty
    > ktore takie rzeczy wyszukuja na dyskach i je chocby kasuja..

    Znasz cos takiego jak wkladany pendrive na usb ? Wypalarki DVD ?
    Skanowanie w czasie rzeczywistym to abstrakcja na kompach ktore
    potrzebuja szybkosci i wydajnosci, zaczynasz bredzic, nadal nie pomagasz.

    > Masz tyle mozliwosci...

    Ojej :) Bardzo mi pomogles, wiele cennych rad.

    > Sorry za ostry ton, ale poprostu bezradnosc twoja zwala z nog.

    Za to Ty jestes bardzo konkretny i pomocny, a tak na serio, po tym co
    widze, zbyteczny na usnecie. Być może moj problem dla Ciebie jest
    oczywisty, ale przykladowo Twoj problem natury informatycznej bylby dla
    mnie oczywisty i mimo to myślę że bym sie nie zachowywal w tak arogancji
    sposob.

    Maciej K. aka Sesjusz

  • 18. Data: 2007-10-05 08:25:26
    Od: "Steel" <d...@K...wp.pl>

    > Nie, jestem czasami zwyczajnie upierdliwy czy tez zlosliwy wobec tych
    > ktorzy gania innych a sami nie potrafia sie z minimum precyzyji

    Wiesz nie bawi mnie przepychanie sie z kimkolwiek.
    Jesli nie rozumiesz co znaczy zdanie "sa udostepnione na licencji
    odpowiedniej przez autorow i ktore mozna rozpowszechniac do woli"
    to nie jest moj problem.

    > wypowiedziec. Może i w twoim przypadku przesadziłem :)

    Dobrze wiedziales od poczatku ze chodzi bardziej o prawa autorskie majatkowe
    niz o autorskie osobiste.
    rozumiem ze starales sie mnie za jezyk pociagnac, gdy uzylem skrotu
    myslowego.

    > Oj to proste. Chce się zwyczajnie upewnić czy znowu nie potrafisz się
    > klarownie wysłowic, czy też może próbujesz mnie np. pomówić.

    Nie baw sie w chocki klocki tylko zapytaj wprost...
    Rozumiem ze juz sie wyslowilem dostatecznie jasno bys wiedzial o czym
    dokladnie mowie.

    PS. daruj sobie moze odrobine tych zlosliwosci. A co do rzekomego
    administratora "informatyka" to nalezalo mu sie... w koncu z google powinien
    umiec korzystac...

    Steel

  • 19. Data: 2007-10-05 08:44:20
    Od: Sesjusz <posesjusz@_spam_gazeta.pl>

    Marcin Debowski pisze:

    > Jeśli popełnią czyn zabroniony to bez cytowania konkretnych przepisów
    też
    > będą odpowiadać.

    To nie jest takie proste, ludzie kombinuja w firmach, wszystkich kusi by
    narozrabiac, kazdy ma zainstalowane to co powinien miec, ale zaraz
    dochodzi do krzykow, ze darmowe oprogramowanie jest gorsze i on nie chce
    w tym pisac, bo przykladowo open office robi zle wykresy a microsoftu
    robi doskonale. Koncowy uzytkownik tak na prawde nie umie, nauczyl sie
    na jednym i wpada w panike jak w drugim programie nie jest identycznie.
    Co wiecej - dobre lacze, fajan predkosc, wiec czemu nie zaisntalowac "na
    chwilke" p2p by nie pobrac nanowszej poisenki nelly furtado (czy jak ona
    ma), potem szybko odinstalowac i plik nagrac na dysk przenosny. A prawa
    im w systemie do tego zabrac nie moge, bo do pracy musza miec mozliwosc
    wkladania dyskow wymiennych, pelne prawa systemowe i pelen zakres
    portow. Jezeli juz mp3 sie uda, przeciez to trwa chwile, to czemu nie
    pobrac najnowszy film z Brucem Willisem albo nowa wersje Photoshopa,
    wpada do domu i od razu instaluje, pozytek z pracy w firmie ogromny ! ;]

    Historyjki takie mozna mnozyc, nie chce Wam udowadniac ze problem nie
    jest taki prosty do rozwiazania, na prawde nie jest, a ja, jako osoba
    odpowiedzialna za to, aby wszystko bylo legalnie i oficjalnie, musze
    trzymac nad tym piecze. Co wiecej - nie jestem tylko za to
    odpowiedzialny i nie mam czasu snifowac sieci, biegac, prosic, straszyc
    pracownikow, ze tak nie mozna by ci znow palili glupa.

    W tamim wypadku chce napisac pismo, nie po to by sie sadzic w
    przyszlosci czy udowadniac wine i karac innych, ale po to by kazdy
    wiedzial ze _na prawde_ tak nie mozna, ze sa takie przepisy, ze sprawa
    na prawde jest powazna, ze ludzi sie sadzi za to. Kazdy siadzie i
    pomysli chwile - "faktycznie to jest zle, postanawiam poprawe". Czasami
    z doroslymi ludzmi trzeba jak z dziecmi :) A przy okazji, jak kiedys
    zobacze ze znow p2p leci jak szalony to przejde sie do takiego
    delikwenta i powiem "zobacz stary, czytales, podpisales, wiesz ze tak
    nie mozna, czy chcesz by mnie wywalili jako osobe odpowiedzialna za
    to?", tekst ktory wjezdza na psyche i zmusza do rachunku sumienia ;].

    Teraz znajac historie, moze w koncu ktos sie znajdzie i powie mi chociaz
    "slowa klucze" albo gdzie szukac zrodel tego typu przepisow :)

    Maciej K. aka Sesjusz

  • 20. Data: 2007-10-05 09:13:51
    Od: Sesjusz <posesjusz@_spam_gazeta.pl>

    Paweł pisze:
    > Użytkownik "Sesjusz" <posesjusz@_spam_gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Skąd pomysł, że jest to nielegalne?

    dodaj sobie przed wszystkim "chronionego prawem autorskim", uwielbiam
    takie czepialstwo i walke o slowka, przeciez doskonale wiesz o co chodzi.

    Maciej K. aka Sesjusz