  • 11. Data: 2005-01-10 13:09:59
    Temat: Re: [OT] Re: mojego syna porazil prad
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 10 sty o godzinie 10:31, na pl.soc.prawo, bo napisał(a):

    > Wrazenie niesamowite, ale poza tym spoko...zyje juz po tym ponad 30 lat..
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Czyli twierdzisz że wył. r-p mają ponad 30 lat?

    --
    Herbi
    10-01-2005 14:09:55

  • 12. Data: 2005-01-10 13:13:48
    Temat: Re: mojego syna porazil prad
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <e...@g...pl> napisal(a):

    > Ani jedno, ani drugie. Wiesz jedni wydaja tysiące złotych na sprawy sadowe, po
    > tym kiedy ryzykowali zyciem swoim i swoich bliskich, a inni załozyli
    > wyłaczniki róznicowoprądowe poprostu chroniąc wszystkich w zabezpieczonej
    > strefie przed porażeniem pradem, bo to 300 razy tańsze.

    Już inni Ci napisali, że to niekoniecznie musi zadziałać. A po drugie,
    to najlepiej obciąć dziecku rączki tuż po urodzeniu - wtedy nigdzie ich
    nie wsadzi, ale nie o takie złote rady Kuba pytał. Pytał o to, w jaki
    sposób przeprowadzić pod kątem prawnym odzyskanie od kogoś
    zadośćuczenienia za zdarzenie. Swoje moralno-pseudotechniczne dywagacje
    zostaw na inną grupę, albo wręcz dla siebie.
    --
    Samotnik

  • 13. Data: 2005-01-10 13:46:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kuba Sk-ce" <k...@w...to.wp.pl> napisał w wiadomości

    Proponuję kontakt z Inspekcją Handlową, bowiem oni się tym zajmują. Zgodnie
    z prawem odpowiedzialność powinien ponieść producent art. 449(1) kc. Po za
    tym można mieć ewentualne roszczenie do sprzedawcy z tytułu niezgodności
    towaru z umową.

  • 14. Data: 2005-01-10 14:05:21
    Od: "User of Internet" <U...@w...pl>

    święte słowa. szkoda, że tak mało ludzi myśli jak Ty.

  • 15. Data: 2005-01-10 14:06:51
    Od: "User of Internet" <U...@w...pl>

    moze bedziemy sądzić producentów noży i golaczek, jak się zatniemy?

  • 16. Data: 2005-01-10 20:49:41
    Od: Kuba Sk-ce <k...@w...to.wp.pl>

    Użytkownik User of Internet napisał:

    > moze bedziemy sądzić producentów noży i golaczek, jak się zatniemy?

    uwazasz ze jest to adekwatne do tego co sie stalo u mnie w domu??
    prawidlowa konstrukcja kazdego urzadzenia elektrycznego przeznaczonego
    do uzytku domowego powinna miec odpowiednio zamocowany kabel w obudowie
    co uniemozliwi ewentulanie utrudni jego wyciagniecie.
    W tej lampce, kabel nie byl w zaden sposob zamocowany w srodku. zadnego
    wezla ani zacisku. wtyczka w gniazdku stawiala wiekszy opor nic kabel w
    obudowie

    Pozdr
    Qba

  • 17. Data: 2005-01-10 20:57:54
    Od: Kuba Sk-ce <k...@w...to.wp.pl>

    Mogę tylko współczuć dziecku, ze ma tak ograniczonych rodziców.

    uwazaj co mowisz, nie znasz szczegolow tego wypadku wiec sie lepiej nie
    wypowiadaj jak nie masz nic istotnego do powiedzenia.

    Tobie zaś zamiast biegania po sadach i prawnikach
    > polecam temat ,,zabezpieczenia przeciwporazeniowe instalacji elektrycznych''.

    mieszkanie mam odpowiednio zabezpieczone. Sa jednak sytuacje ktorych
    nawet najbardziej rozwazny czlek nie przewidzi.
    jak sie dobrze orientujesz, wystarczy dotknac kabla fazowego by zostac
    porazonym pradem i nie trzeba zamykac obwodu. W przypadku dziecka gdzie
    waga nie przekracza 20 kg to prawie smierc.

    > Nie wiem ile ton ryżu powinien zjeść polak, aby do bezpieczeństwa podchodził
    > na poważnie.

    ryz to byla forma zartu, raczej malo znana w Twoim srodowisku.

    Z pozdrowieniami
    Qba

  • 18. Data: 2005-01-10 21:01:15
    Od: Kuba Sk-ce <k...@w...to.wp.pl>

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:

> [...]
    > tym można mieć ewentualne roszczenie do sprzedawcy z tytułu niezgodności

    dzieki za podpowiedz. ale czy oby na pewno sprzedawca ma z tym cos
    wspolnego?? W sumie on kupuje towar w hurtowniach oni zas od importera.
    z teog co juz sie dowiedzialem pelna odpowiedzialnosc poza producentem
    ponosi importer, ktory w jakis sposob zalatwil zezwolenie na sprzedaz
    tego towaru w kraju.

    Pozdr
    Qba

  • 19. Data: 2005-01-10 21:28:17
    Od: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl>

    Kuba Sk-ce wrote:
    > prawidlowa konstrukcja kazdego urzadzenia elektrycznego przeznaczonego
    > do uzytku domowego powinna miec odpowiednio zamocowany kabel w obudowie
    > co uniemozliwi ewentulanie utrudni jego wyciagniecie.

    Jest to ewidentna wina producenta lampki, że nie przymocował przewodów w
    sposób trwały. Jednak nie wiem, czy istnieją jakieś normy na to, a
    gwarantuje, że wszystkie kable można wyrwać, to tylko kwestia określenia
    siły. Jednak jeśli wyrwało je dziecko, to musiałby być zdecydowanie za
    słabo.

    Zanim kogokolwiek ścigniesz poszukaj czy nie ma na to normy - jak takiej
    nie znam. Lepiej jest mieć jakąs podstawę do tego, w końcu sprzęt
    powinien przejśc jakieś badania dopuszczające do wpinania tego do sieci
    energetycznej.

    > W tej lampce, kabel nie byl w zaden sposob zamocowany w srodku. zadnego
    > wezla ani zacisku. wtyczka w gniazdku stawiala wiekszy opor nic kabel w
    > obudowie

    Jak w każdym produkcie za pare zł z chin. Podobnie jest w "grających"
    lampkach choinkowych - lekkie posiągnięcie i gołe druty w ręku.

    PS. Jeśli dziecko ma poparzenia na obydwu rączkach, to oznacza, że
    chwyciło oburącz za wystające druty ? Bo nie potrafie sobie wyobrazić,
    jak by mogło inaczej dojść do tego przykrego wypadku.

    PS2. Mój kolega nauczył kiedyś dziecko w bardzo prosty sposób, żeby nie
    gmerało w gnizdkach - wziął induktor i powiedział dzieciakowi, żeby
    dotknął - od tej pory dzieciak ma respekt. Nie popieram takich metod,
    ale w tym wypadku znajomy jest pewny, że dzieciak mu nigdy nie dotknie
    gołych drutów ...

    --
    Sebastian Bialy - h...@p...onet.pl

  • 20. Data: 2005-01-10 22:17:47
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    On 2005-01-10 09:56 :

    > Niestety w opisanej sytuacji mogło by się okazać, że nie zadziała -
    > konkretnie dlatego, że prawdopodobnie wyrwane były by dwa przewody na
    > raz i jeśli weszły w kontakt ze skórą prawie jednocześnie (choć to tez
    > niekoniecznie), to różnicówka może nie zadziałać (np. osoba dobrze
    > izolowana od ziemii).

    Śmiem twierdzić, że zadziała. Po to się je ustawia na 30 mA, żeby
    zadziałały. W przypadku dziecka, którego rezystancja (impedancja) jest
    mniejsza od dorosłego, szansa zadziałania jest jeszcze większa.
    w.