  • 1. Data: 2005-01-10 07:34:46
    Temat: rejestracja tytuły czasopisma w sądzie
    Od: Izza <i...@b...poczta.onet.pl>

    Witam,
    pół wieczoru szukałam w jakim sądzie (wawa, dla siedziby firmy Ursynów) w
    jakim sądzie (może lepiej zapytać w którym) mam zarejestrować tytuł
    czasopisma. Z jakimi opłatami to się wiąże? może ktoś pomóc?

    A drugi pytanie... przejrzałam ostatnio kodeks spółek handlowych i nie
    znalazłam nic na temat spółki cywilnej. Jakie są wymagania odnośnie
    założenia takiej spółki? jakie są koszty?

    Dziękuję za pomoc.

    Iza Świderska

  • 2. Data: 2005-01-10 19:04:11
    Temat: Re: rejestracja tytuły czasopisma w sądzie
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Izza napisał(a):
    > pół wieczoru szukałam w jakim sądzie (wawa, dla siedziby firmy Ursynów) w
    > jakim sądzie (może lepiej zapytać w którym) mam zarejestrować tytuł
    > czasopisma.

    Sąd Okręgowy w Warszawie?

    > Z jakimi opłatami to się wiąże? może ktoś pomóc?

    Rozporządzenie w sprawie określenia wysokości wpisów trzeba by przeczytać.

    > A drugi pytanie... przejrzałam ostatnio kodeks spółek handlowych i nie
    > znalazłam nic na temat spółki cywilnej.

    Nic dziwnego, bo nigdy tam o niej nie było.
    Należy szukać w kodeksie cywilnym. _Spółka_ się to nazywa.

    KG

  • 3. Data: 2005-01-10 19:51:53
    Od: "kruszynka" <a...@B...pl>

    Czasopisma rejestruje się we właściwym terytorialnie Sądzie Okręgowym.
    Nie jestem pewna czy do prowadzenia czasopisma wystarczy spółka cywilna,
    której się nie rejestruje w Sądzie (rejestruje się działalność gospodarczą
    poszczególnych wspólników w Urzędzie Miasta i Gminy). Myślę, że do
    prowadzenia czasopisma powinna być conajmniej spółka z o.o. ( rejestruje ją
    się w KRS koszty rejestracji w sądzie to: 1000zł. znaki opłaty sądowej i
    500zł.na ogłoszenie w Monitorze Sądowym i Gospodarczym i oczywiście koszty
    dodatkowe - notariusz itp.)
    --
    Powodzenia!

    AD

  • 4. Data: 2005-01-10 20:29:52
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    kruszynka napisał(a):
> [...]
    > poszczególnych wspólników w Urzędzie Miasta i Gminy). Myślę, że do
    > prowadzenia czasopisma powinna być conajmniej spółka z o.o.

    dlaczego?

    KG

  • 5. Data: 2005-01-10 22:51:32
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik kruszynka napisał:

> [...]
    > 500zł.na ogłoszenie w Monitorze Sądowym i Gospodarczym i oczywiście koszty

    A to niby dlaczego???

    Znane mi osobiście wydawnictwo wydające dość popularny tygodnik i parę
    miesięczników ma status prawny osoby prowadzącej działalność gospodarczą
    :-P

    M.