  • 31. Data: 2005-01-11 18:44:05
    Temat: Re: mojego syna porazil prad
    Od: Kuba Sk-ce <k...@w...to.wp.pl>

    Użytkownik Sebastian Bialy napisał:

> [...]
    >
    > Zanim kogokolwiek ścigniesz poszukaj czy nie ma na to normy - jak takiej
    > nie znam. Lepiej jest mieć jakąs podstawę do tego, w końcu sprzęt
    > powinien przejśc jakieś badania dopuszczające do wpinania tego do sieci
    > energetycznej.

    > Jak w każdym produkcie za pare zł z chin. Podobnie jest w "grających"
    > lampkach choinkowych - lekkie posiągnięcie i gołe druty w ręku.
    >
    > PS. Jeśli dziecko ma poparzenia na obydwu rączkach, to oznacza, że
    > chwyciło oburącz za wystające druty ? Bo nie potrafie sobie wyobrazić,
    > jak by mogło inaczej dojść do tego przykrego wypadku.

    dziecko chwycilo kabel w jedna raczke na niej tez bylo najwiecej ran.
    pozostale slady na ciele to tzw. stygmaty. Wychodza w miejscach gdzie
    przeskoczyla iskra na ciele. Prad go trzymal kilka sekund.

    > PS2. Mój kolega nauczył kiedyś dziecko w bardzo prosty sposób, żeby nie
    > gmerało w gnizdkach - wziął induktor i powiedział dzieciakowi, żeby
    > dotknął - od tej pory dzieciak ma respekt. Nie popieram takich metod,
    > ale w tym wypadku znajomy jest pewny, że dzieciak mu nigdy nie dotknie
    > gołych drutów ...

    ja ta lekcje mam juz za soba. szkoda tylko ze az tak bolesna :(

    Pozdrawiam
    Kuba

  • 32. Data: 2005-01-11 18:57:53
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > pewnie zamocowany. 2 letnie dziecko zbyt wiele siły nie posiada.

    Tu sie troche mylisz ... dwuletnie dziecko moze ciagnac dany sprzet
    calym ciezarem ciala czyli np. 12 kg, na dodatek jesli zrobi to z
    rozpedem to moze ten ciezar potroic. To wystarczy, zeby wyrwac kazdy
    kabel z kazdego urzadzenia .... Moja corka w wieku 3.7 roku wazy juz
    niemal 20kg przy wzroscie 114 cm i naprawde ciezko mi jest ja podniesc
    jak sie uwiesi na reku ;-)

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 33. Data: 2005-01-11 19:29:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@n...op.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > calym ciezarem ciala czyli np. 12 kg, na dodatek jesli zrobi to z
    > rozpedem to moze ten ciezar potroic. To wystarczy, zeby wyrwac kazdy

    Oczywiście. pod warunkiem, że owo urządzenie stawi wystarczający opór.
    Teoretycznie kabel powinien mieć wytrzymałość większą, niż ciężar lampki.

  • 34. Data: 2005-01-11 20:08:29
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Oczywiście. pod warunkiem, że owo urządzenie stawi wystarczający opór.
    > Teoretycznie kabel powinien mieć wytrzymałość większą, niż ciężar lampki.

    Lampka niestety idzie w strzepy ... odzalowalem ja i teraz juz nie mam w
    domu sprzetow elektrycznych, ktore mozna sciagnac ze stolu ciagnac za
    kabel .... radio trzymam na lodowce, w sumie to choinka jest jedynym,
    komputer zamykam na kluczyk ;)

    --
    Krzysiek, Krakow