  • 1. Data: 2003-04-22 10:00:11
    Temat: moj maly problem
    Od: "Marcin Waszak" <c...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie,

    Mam pytanie z dziedziny prawa autorskiego. Mam zdjęcie, które chcę
    wykorzystać w Internecie. Czy są jakieś przepisy lub akty mówiące o tym, w
    jakim stopniu to zdjęcie musi być zmienione (zmodyfikowane), abym nie musiał
    ponosić kosztów i płacić autorowi tego zdjęcia? Czy jest wogóle taka
    możliwość czy też koszty muszę ponieść zawsze?

    Dzięki za wszelkie info i wskazówki

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2003-04-22 13:06:16
    Temat: Re: moj maly problem
    Od: "Sławek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Waszak" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ponosić kosztów i płacić autorowi tego zdjęcia? Czy jest wogóle taka
    > możliwość czy też koszty muszę ponieść zawsze?

    Musi być całe zamalowane na czarno.
    Pozdrawiam Sławek

  • 3. Data: 2003-04-22 20:23:40
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Marcin Waszak" <c...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > ponosić kosztów i płacić autorowi tego zdjęcia? Czy jest wogóle taka
    > możliwość czy też koszty muszę ponieść zawsze?

    Jeśli to jest czyjeś zdjęcie (w sensie własności), to nie wiadomo jakbyś go
    nie zmieniał, to nigdy nie będzie twoje.

  • 4. Data: 2003-04-23 00:39:01
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <b848cd$dsj$1@absinth.dialog.net.pl>, KK wrote:

    > musiał
    >>
    > Jeśli to jest czyjeś zdjęcie (w sensie własności), to nie wiadomo jakbyś go
    > nie zmieniał, to nigdy nie będzie twoje.

    No wiadomo w sumie - musiałby zmienić tak aby zdjęcie zatraciło cechy
    indywidualne. Jeśli to np. widoczek jakiegoś zabytku to jeżeli zrobi z tym
    zdjęciem coś co uniemożliwi stwierdzenie że wyjściowym materiałem było
    takie a takie zdjęcie to jest to MZ ok, mimo że ten zabytek będzie wciąż
    rozpoznawalny.

    --
    Marcin