    From: PAweł <pgoralsk@bezspamu_wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: mit ze meldunek to tylko informacja
    Date: Wed, 26 Apr 2006 03:57:19 +0200

    Użytkownik "Marta Wieszczycka" <m...@N...pl> napisał w wiadomości
    news:e2m7or$aqq$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Że twierdzi, że przebywa.
    > A osoba uprawniona wtedy, kiedy to było prawdą, to potwierdzała. A
    > teraz,jak widać już nie potwierdza.

    No to mamy, jak to często, spór.
    I policjant musi rozstrzygnąć , kto mówi prawdę.
    Właściciel ma tylko swoje słowa za sobą.
    Lokator ma, oprócz swojego oświadczenie, aktualny wciąż meldunek, ktory
    zaswiadcza, ze on tam mieszka.
    Co wiecej, właściciel do chwili zdarzenia temu zaświadczeniu nie sprzeciwiał
    się np. w formie wymeldowania administracyjnego , a przeciez mógł, a nawet
    powinien. A zatem de-facto własciciel potwierdzał dotychczas fakt
    zamieszkiwania.

> [...]
    > rzeczy.
    > Znaczenie miałoby, gdyby on posiadał *tytuł* *prawny* upoważniający go
    > do przebywania w lokalu. Umowę najmu, użyczenia, akt notarialny
    > potwierdzający własność.
    > Spróbuję to wyjaśnić jak najprościej:
    > Meldunek jest tylko poinformowaniem urzędu "Urzędzie, tu przebywam, tak
    > twierdzę, nie kłamię"
    > A osoba uprawniona potwierdza "Tak, faktycznie przebywa tu, nie skłamał".
    > Ale to z prawem do przebywania nie ma nic wspólnego.
    > Jak straci to prawo, to nie będzie mógł przebywać.

    Alez to ostatnie zdanie to absolutnie nieprawda i to kardynalna!!!! (i od
    siebie dodam, niestety)

    Polecam serdecznie lekturę ustawy o ochronie praw lokatorów ...(nie bez
    przyczyny taki tytuł noszącą), a przede wszystkim K0deksu Cywilnego, a w
    szczególności artykułów o ochronie posiadania, także w złej wierze!!
    A takze lekture chocby wielu artykułów prasowycxh o tym, jak trudno pozbyc
    się np. "dzikich lokatorów"

    Patrz

    > Jeśli zaś straci to prawo, to jedyny związek z meldunkiem jest taki, że
    > jak nie będzie przebywał, to będzie się musiał wymeldować.
    >
    > Spróbuję Ci to wyjaśnić na innym przykładzie.
    > Wyobraź sobie hipotetyczną sytuację, że jakiś urząd zmusza ludzi do
    > deklarowania, że jeżdżą danym samochodem (...)

    1. prawo lokalowe nie bez przyczyny zarządzane jest odrębnymi przepisami
    2. zapewne to Cie zdziwi, ale jesli swojemu byłemu pracownikowi uzywającemu
    juz całkowicie bezprawnie, ten Twój samochód bedziesz próbowac odebrac
    siłą, to Ty złamiesz przepisy prawa!! Co wiecej, ten pracownik ma prawo siłą
    się Tobie przeciwstawić!
    Oczywiście przepisy prawa równiez i on narusza nie oddajac Ci go, ale to nie
    upoważnia Ciebie do takiego działania.

    > To by było absurdalne, prawda?
    > Czy teraz rozumiesz, czemu meldunek to nie to samo, co prawo do
    > mieszkania w lokalu?
    >
    > --
    > Marta
    > http://doradcy-prawni.pl

    Szczerze, gdy przeczytałem powyzszy link, to dopiero przeraziłem się,- bo
    absurdalnym jest ( i szkoda, ze nie karalnym:-(, że ktoś nie znajacy
    podstawowych przepisów prawa w tej dziedzinie ma odwage (i to za pieniądze)
    udzielać porad prawnych,- przeciez tak mozna dużą krzywdę ludziom zrobić.
    Skoncentruj sie zatem na prawie turystycznym, -mam nadzieje, ze na tamtych
    wykładach uważałaś;-)
    Polecam więc lekture art. 336 do 352, ze szczególnym uwzględnieniem art 342
    Kodeksu Cywilnego!!

    --
    Pozdr