  • 11. Data: 2007-05-22 12:31:49
    Temat: Re: mieszkanie w autobusie
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Nieruchomości to jedna z lepszych inwestycji.

    pod warunkiem że się je kupuje na zasadzie inwestowania, czyli po to aby
    sprzedać lub wynająć i z tego tytułu zarabiać, a autor wątku chce mieszkać,
    więc to raczej lokata i to na poczatku taka do której jeszcze trzeba
    podokładać zby zacząć mieszkać. Własne mieszkanie nie jest inwestycją i jest
    to błędne przekonanie wielu osób tak myślących. Inwestycja przynosi
    rzeczywiste wymierne zyski a nie kolejne koszty. Ilu z czytających tą grupę
    chce sporzedać własne mieszkanie?
    --
    Jackare

  • 12. Data: 2007-05-22 12:54:03
    Od: "Jolanta Pers" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jackare <j...@i...pl> napisał(a):

    > Ilu z czytających tą grupę
    > chce sporzedać własne mieszkanie?

    No nie wiem, nam się zdarzyło (zarabiając jakieś 200%, nawet uwzględniając
    inflację).

    --
    JoP

  • 13. Data: 2007-05-22 14:09:37
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > No nie wiem, nam się zdarzyło (zarabiając jakieś 200%, nawet uwzględniając
    > inflację).

    Ale ja pytam o regułę a nie wyjątki. Wśród osób które znam, jedynie te które
    zajmują się obrotem nieruchomościami inwestują w nieruchomości. Takich osób
    znam całe dwie sztuki.
    Pozostałe po prostu kupują mieszkania dla siebie, nierzadko na niewolniczy
    kredyt. Jakoś nikt nie chce sprzedać.
    Ja też kupiłem mieszkanko bardzo tanio, mógłbym krocie zarobić sprzedając,
    ale jakoś nie chcę - nie nawidzę przeprowadzek i rozpoczynania życia od
    nowa....
    --
    Jackare

  • 14. Data: 2007-05-22 14:55:22
    Od: "Jolanta Pers" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jackare <j...@i...pl> napisał(a):

    > Ale ja pytam o regułę a nie wyjątki.

    W moim Matriksie jest właśnie regułą, że się kupuje jakieś niewielkie
    mieszkanie, potem sprzedaje i zamienia na większe, potem jakąś działeczkę pod
    dom etc.

    --
    JoP

  • 15. Data: 2007-05-22 15:55:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jolanta Pers wrote:

    > W moim Matriksie jest właśnie regułą, że się kupuje jakieś niewielkie
    > mieszkanie, potem sprzedaje i zamienia na większe, potem jakąś działeczkę pod
    > dom etc.

    Dla niektórych regułą latanie prywatnym odrzutowcem. I co z tego?

    Większość ludzi domy i mieszkania kupuje po to, by mieć gdzie mieszkać.
    I prawidłowo - co to by się działo, jakby cała populacja przerzuciła się
    wyłącznie na handel nieruchomościami i bankowość ;->

  • 16. Data: 2007-05-22 17:00:40
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 22-05-2007 o 11:15:23 Jolanta Pers <j...@g...SKASUJ-TO.pl>
    napisał(a):

    > A na rynku wtórnym bez problemu kupuje się za 5 k (dane z rzeczywistych
    > transakcji.)

    Wszystko zalezy od metrazu i lokalizacji. Czasem sie kupi za 2 tys. jeden
    metr z 300-metrowego mieszkania na Nowej Hucie, czasem za 20 tys. jeden
    metr z 12-metrowej kawalerki w samym centrum. I to tez sa dane z
    rzeczywistych tranzakcji.

    > Odkłada po 3 k miesięcznie przez 2 lata i ma kasę na skromną działkę.
    > Potem bierze stosunkowo niewielki kredyt i zaczyna budować dom.

    I wciaz nie ma mieszkania ;) Niech sobie taki Kowalski pojedzie pracowac
    do Norwegii na rok czy dwa. Po powrocie stac go na dzialke razem z domem.
    A odkladajac po 3 tys. miesiecznie, zeby zebrac na mieszkanie warte na
    starcie 200 tys. zl (to jakas kawalerka bedzie we wspomniany Krakowie albo
    w Warszawie) trzeba bedzie ciulac przez jakies 100 miesiecy. To jakies 8
    lat. Jak sie umie odkladac pieniadze to moze nawet 5 lat... to nie jest
    taki zly wynik.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 17. Data: 2007-05-22 17:48:27
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Tue, 22 May 2007 09:15:23 +0000 (UTC), Jolanta Pers napisał(a):

    > To z tego, że twierdzenie, jakoby wynagrodzenia się ustabilizowały i nie
    > rosną, nie jest od paru miesięcy prawdziwe.

    Chyba nie stąpasz realnie po ziemi. Zerknij proszę do tabelki "archiwalnej"
    podstawy wymiaru składek ZUS - a dowiesz się że płaca w sferze
    przedsiębiorstw rośnie CIĄGLE (na pewno od 1999r.).
    Natomiast w sferze firm prywatnych powiem Ci że od roku 2000 nie uzyskałem
    ani grosza podwyżki ... ale też i nie wnosiłem o jej przyznanie ;)
    Otwartym pozostawię, czy też w roku 2000 zarabiałem już aż na tyle wysoko
    że podwyżka mogłaby mnie tylko "usadzić na laurach" czy też była przeciętna
    ... ;)

  • 18. Data: 2007-05-22 17:49:21
    Od: Romislaw <r...@o...pl>

    > Puk, puk, mamy prawie połowę 2007 r. Trochę się zmieniło ostatnimi czasy:
    >
    > http://www.gazetawyborcza.pl/1,75248,4147535.html

    puk puk

    w ubieglym roku kupilem mieszkanie za ~100k teraz moge dostac za nie
    ~190k , podwyzke mialem a jakze, okolo 150zl w skali roku
    czy jakis mlody dopiero startujacy osobnik bedzie w stanie kupic
    cokolwiek... oprocz autobusu ?

    pani to zyje w roku 2007 ale mozg ma chyba z odzysku

  • 19. Data: 2007-05-22 17:53:17
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    http://www.money.pl/d/firma/zus/tabelka_zus.html

  • 20. Data: 2007-05-22 18:12:37
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    > Odkłada po 3 k miesięcznie przez 2 lata i ma kasę na skromną działkę. Potem
    > bierze stosunkowo niewielki kredyt i zaczyna budować dom.

    Problem w tym, ze spora czesc spoleczenstwa zarabia jakies 1k.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net