    From: Jarek Skórski <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: mieszkanie komunalne, zadłużenie i wymiana okien ...
    Date: Thu, 15 Jul 2004 14:55:38 +0200
    Sender: p...@o...pl@ey210.internetdsl.tpnet.pl

    Boguslaw Szostak napisał w news:cd5s89$nuo$1@galaxy.uci.agh.edu.pl :

    > Panie Jacku.. Spokojnie..
    > To nejest panskie mieszkanie i czy Pan myle podlogi czy nie to inna
    > sprawa.. Mieszkanie ma wlasciciela i jego interesy reprezentuje
    > administrator. Moze Pan sobie bez jego sgody umys podloge, wymienic
    > dywan, ale okna to juz nie, bo okno jest czescia BUDYNKU, a nie
    > wyposazeniem mieszkania - takim jak dywan.

    Oczywiście że nie jest. Nieprawdą nazwałem to ,że cel jest inny.
    Koles zarzucił mi że *cos w mieszkaniu zrobiłem*
    więc się do tego własciwie ustosunkowałem ...

    myślę sobie , że jeżeli 4 rodziny, na 5 mieszkających nie pytały zakładu
    budynków komunalnych o zgodę, to ja nie będę wybiegal przed szereg bo tak
    trzeba.
    mnie interesuje *tylko* to, czy można w jakiś sposób obniżyć przez to dług.

    > A czy glowy najemca ma uprawnienia do podnajecia ?

    hmmm
    podnajęcia ?
    a od kiedy miałoby to podnajęcie niby nastąpić ?
    od chwili mojego urodzenia ?
    od czasu kiedy poszedłem do szkoły ?
    od czasu ukonczenia pełnoletności ?

    > A czy ktos w imieniu wlasciciela Cie o to prosil ?

    Nie, ale w taki sposób ZBK rozlicza zużycie wody

    > No wlasnie - co w tym skomplikowanego ?
    > To, ze placisz za jednego,
    > nie upowaznia Cie do decydowania o wlasnosci DRUGIEGO.

    Ale ...
    ja odniosłem się tylko do tego co napapkał papka
    do niczego więcej..
    nigdzie nie napisałem że coś mnie do czegoś upoważnia.
    on napisał ze ktoś płaci za mnie a ja napisałem że to nieprawda i dodatkowo
    to ja płacę za kogoś

    za chwile okaże się że jestem nazistą i antysemita...

    > Np gdyby ktos pozyczyl w wypozyczalni samochod
    > i nieplacil, a ty bys w tym samochodzie wymenil przednia szybe,
    > by byla "porysowana"..
    > To naprawde jest proste.
    > Nie masz prawa do rozporzadzania NIE SWOJA rzecza.
    > Alez maja, maja.
    > Jest wlasciciel ijest najemca.
    > A ty zamiast z wlascicielem zalatwiasz swoje sprawy z najemca,
    > ktory neidosc, ze nie wywiazuje sie ze swych zobowiazan finansowych, to
    > jeszce nie ma "prawa ceski" swych uprawnien do mieszkania w lokalu.

    Nie, nie załatwiam żadnych spraw z babcią. Z babcią niewiele da się już
    załatwić.
    Babcia nie musi mieć "prawa cesji" aby wnuk z rodziną mógł mieszkać w
    mieszkaniu którego jest najemcą.
    Wnuk nie jest odpowiedzialny za to, ze babcia ma niską emeryturę i narobiła
    trochę długu. Wnuk partycypuje w koszty utrzymania od chwili kiedy
    zaistniała taka możliwość.

    I to co sobie ten myśliciel dopisał niewiele ma wspólnego z moim pytaniem
    Nie prosiłem o dorabianie scenariusza do tego o co pytałem.
    I nie pisz że coś takiego nie jest oftopiczne...

    > Ale to nie jest twoja sprawa.
    > Sprawy ew. niegospodarnosci gminyzalatwia sie w inny sposob niz
    > "dziki podjajem" i remont bez zgodywlasciciela na jego koszt.

    Jaki dziki podnajem ?
    Sprawa może i nie moją , ale pieniądze jak najbardziej ...

    wiem wiem...
    to że staram się w jakiś sposób coś z tym zadłużeniem zrobić, wcale nie
    zmienia faktu że jestem złodziejem.
    wiem i akceptuję tę opinię.
    nie przyszedłem jednak tutaj po to aby ją przeczytać.
    jaki efekt (oprocz pozornego znieczulenia frustracji u piszącego) ma odnieść
    "stwierdzenie tego faktu" ?