  • 1. Data: 2002-11-05 18:40:28
    Temat: mieszkanie a miejsce postojowe
    Od: Przemek Anuszek <p...@r...pl>

    Witam

    Bylem dzisiaj na rozmowie u developera i dowiedzialem sie,
    ze przy zakupie mieszkania, olbligatoryjnie (sic!) trzeba kupic
    miejsce postojowe w hali garazowej pod budynkiem.
    Co ciekawe, "ten obowiazek" nalezy sie tylko niektorym mieszkaniom
    (tym wiekszym).

    Jestem ciekaw jakie to przepisy reguluja ? :))

    Cos mi sie wydaje, ze to raczej "lekko naciagane"....

    Moglby ktos to rozjasnic ?:)
    tia

  • 2. Data: 2002-11-05 23:39:16
    Temat: Re: mieszkanie a miejsce postojowe
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <aq93b2$umb$1@news2.ipartners.pl>, Przemek Anuszek wrote:
> [...]
    > (tym wiekszym).
    >
    > Jestem ciekaw jakie to przepisy reguluja ? :))
    >
    > Cos mi sie wydaje, ze to raczej "lekko naciagane"....

    Pewnie żadne przepisy a wyłącznie umowa pomiędzy Tobą a developerem.
    Umowy tej nie musisz podpisywać, a znalezć sobie innego developera.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2002-11-06 07:30:48
    Od: Mariola Jarząbek <m...@b...gov.pl>

    no pewnie! jak gosciowi zalezy na tym mieszkaniu to teraz ma szukac
    innego...
    zreszta wiekszosc teraz dodaje obowiazwek wykupienia garazu bo
    a) w?aœciciele mieszka? sa spoldzielnia i musza miec wykupiony grunt od
    developera bo on sie z nim nie bedzie bawil!
    b) jesli ci developer powiedzial o garazu przed podpisaniem umowy to
    masz uczciwego developera - punkt dla ciebie!
    c) kaza wykupywac garaze wszystkim przewaznie wlsacicielom gdzyz w ich
    planach zagospodarowania przestrzennego przyjetego przez gmine nie
    widnieja samochody ustawione na chodnikach tylko w garazach.........
    wyjscia sa takie: szukasz ktoregos z lokatorow ktorzy nie dostali takiej
    wspanialej szansy i jesli developer na to pojdzie kupuje twoje miejsce!
    albo szukasz dobrego prawnika i probujesz wynegocjowac z develorerem
    inna umowe - ale to raczej marzenie scietej glowy
    takie jest moje zdanie powodzenia

    Marcin Debowski napisa?(a):

  • 4. Data: 2002-11-06 07:52:49
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <3...@b...gov.pl>, Mariola Jarzšbek wrote:
    > no pewnie! jak gosciowi zalezy na tym mieszkaniu to teraz ma szukac
    > innego...

    Jest w końcu wolny rynek a mieszkań jest chyba nadmiar. Jak nie doczytał
    umowy to juz ma poważny problem. Pytanie było zresztą o przepisy. Regulują
    to jakieś, czy też jak napisałem wynikać to powinno z umowy?

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2002-11-06 11:16:04
    Od: "Marek Zachara" <m...@S...pl>

    "Marcin Debowski" <a...@n...net> wrote in message

    > Jest w końcu wolny rynek a mieszkań jest chyba nadmiar. Jak nie doczytał
    > umowy to juz ma poważny problem. Pytanie było zresztą o przepisy. Regulują
    > to jakieś, czy też jak napisałem wynikać to powinno z umowy?

    Mysle ze sprawa jest raczej nie do ruszenia - developer zawsze moze
    powiedziec (napisac w umowie), ze mieszkanie kosztuje o X wiecej,
    a garaz jest gratis do mieszkania ;_) Generalnie obowiazuje zasada
    dowlonosci zawierania umow - oferta zostala przedstawiona, jak ktos
    nie chce, to niech nie podpisuje.

    Marek