  • 1. Data: 2002-11-05 20:06:15
    Temat: rozwód ? czy separacja ?
    Od: "Darek" <p...@w...pl>

    witam,
    badzo proszę o wyjaśnienie mi tych pojęc z punktu widzenia prawa,
    oraz
    jaka jest róznica w życiu ?,
    tj. jesli jest małżeństwo, dzieci i ludzie przestają sie dogadywać , co jest
    korzystniejsze i lepsze dla obu stron i oczywiscie dzieci ?

    dziekuje, pozdrawiam
    Darek

  • 2. Data: 2002-11-05 22:10:40
    Temat: Odp: rozwód ? czy separacja ?
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Darek <p...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aq98ev$l37$...@n...tpi.pl...
    > witam,
    > badzo proszę o wyjaśnienie mi tych pojęc z punktu widzenia prawa,
    > oraz
    > jaka jest róznica w życiu ?,

    rozwód ma zastosowanie wtedy kiedy ma miejsce trwały i zupełny rozkład
    pożycia,który w świetle zasad doświadczenia życiowego pozwala przyjąć, że
    nie nastąpi powrót do pożycia... / po prawomocności orzeczenia możesz
    zawrzeć nowy związek/.

    separacja ma zastosowanie ,gdy rozkład pożycia małżeńskiego nie wykazuje
    cech trwałości i ma na celu umożliwienie małżonkom powrotu do wspólnego
    pożycia przez zachowanie węzła małżeńskiego...

    w jednym i drugim przypadku dopuszcza sie do orzeczenia powyższego tylko
    wówczas, gdy występują przesłanki pozytywne przy braku przesłanek
    negatywnych tj. pozytywne to art.61§1 i 3 k.r.o , negatywne to art.61§2
    k.r.o.

    > tj. jesli jest małżeństwo, dzieci i ludzie przestają sie dogadywać , co
    jest
    > korzystniejsze i lepsze dla obu stron i oczywiscie dzieci ?

    zrobic wszystko by spróbować sie jednak dogadać a jeśli nie , to jeszcze
    zastanowić się nad wymienionymi powyżej możliwościami i dojrzale podjąć
    decyzje ...

    Sandra

  • 3. Data: 2002-11-06 06:45:53
    Temat: Re: rozwód ? czy separacja ?
    Od: "Jeannette" <j...@p...onet.pl>

    Na stronie http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/ w lewym górnym rogu
    znajdziesz potrzebne informacje łącznie z wzorami dokumentów.

    Pozdrawiam Jeannette