  • 11. Data: 2018-04-26 19:01:49
    Temat: Re: męsko męska sprawa elektryczna
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    > Tylko że bolce nie mogą być pod napięciem. Każdy nawet początkujący elektryk wie że
    na bolcu musi być "zero" a nie "faza".

    Danusiu, kotlety Ci się przypalą! :)

    --
    Wiesiaczek (dziś z podkarpackiej wsi)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 12. Data: 2018-04-26 21:40:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tylko że bolce nie mogą być pod napięciem. Każdy nawet początkujący elektryk wie że
    na bolcu musi być "zero" a nie "faza".

    Ty to jednak tępa jesteś;)

    Shrek

  • 13. Data: 2018-04-26 21:53:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.04.2018 o 09:17, m pisze:

    > Ten wątek zadaję po to żeby mu przekazać linka ku przestrodze (albo
    > przekonać się że nie mam racji).

    Mógł lecieć w chuja i twierdzić że "nie wiedział", dopóki nie ogłosiłeś
    tego światu.

    Jak ktoś znajdzie wcześniej to teoretycznie pasuje to:

    Art.160.§1.Kto naraża człowieka na bezpośrednie niebezpieczeństwo utraty
    życia albo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu, podlega karze pozbawienia
    wolności do lat 3.

    Jak po fakcie:

    155 § 1. Kto nieumyślnie powoduje śmierć człowieka,
    podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.

    lub

    156 § 1. Kto powoduje ciężki uszczerbek na zdrowiu w postaci:
    1) pozbawienia człowieka wzroku, słuchu, mowy, zdolności płodzenia,
    2) innego ciężkiego kalectwa, ciężkiej choroby nieuleczalnej lub
    długotrwałej, choroby realnie zagrażającej życiu, trwałej choroby
    psychicznej, całkowitej albo znacznej trwałej niezdolności do pracy w
    zawodzie lub trwałego, istotnego zeszpecenia lub zniekształcenia ciała,
    podlega karze pozbawienia wolności na czas nie krótszy od lat 3.
    § 2. Jeżeli sprawca działa nieumyślnie,

  • 14. Data: 2018-05-03 10:03:08
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-04-26 o 09:17, m pisze:
> [...]
    > grozi dopiero jak kogoś porazi prąd, czy też zanim komuś stanie się krzywda?
    >
    > Ten wątek zadaję po to żeby mu przekazać linka ku przestrodze (albo

    Jako właściciel firmy odpowiada za wszystko co się stanie w jego firmie.
    Oczywiście nikt go nie będzie ścigał do póki nic się nie stanie, chyba,
    że ktoś złośliwy naśle mu PIP. Jednak w przypadku kiedy dojdzie do
    wypadku, pojawi się prokurator, a ten już nie będzie się pier....ł. Kara
    będzie tym bardziej dotkliwsza jak zostanie udowodnione właścicielowi,
    że był świadomy zagrożenia, ale olał sprawę. W razie wypadku powoływany
    jest biegły, który z całą pewnością wykryje taką nieprawidłowość.

    Niestety to na właścicielu ciążą wszelkie obowiązki związane z
    bezpieczeństwem oraz stosowaniem się do obowiązującego prawa, norm oraz
    wiedzy technicznej.

    Aby wywinąć się od odpowiedzialności, musiałby udowodnić, że takie
    rozwiązanie zastosował producent/sprzedawca mebla, Nie będzie to łatwe,
    bo jeżeli nie ma w żadnej specyfikacji wyrobu, że zastosowano takie
    rozwiązanie to najzwyczajniej w świecie producent/sprzedawca może się
    tego wyprzeć. Może stwierdzić, że użytkownik sam sobie to zamontował,
    albo sam dokonał nieprofesjonalnej przeróbki.

  • 15. Data: 2018-05-04 19:27:55
    Od: mybox <m...@w...pl>

> [...]
    > grozi dopiero jak kogoś porazi prąd, czy też zanim komuś stanie się krzywda?
    >
    > Ten wątek zadaję po to żeby mu przekazać linka ku przestrodze (albo

    Jestem bardzo ciekawy jak to wygląda i myślę, że nie tylko ja. Mógłbyś
    wrzucić gdzieś zdjęcia tego "cuda"?

    Pozdrawiam
    DanW

  • 16. Data: 2018-05-04 19:50:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 4 May 2018 19:27:55 +0200, mybox napisał(a):

    > Jestem bardzo ciekawy jak to wygląda i myślę, że nie tylko ja. Mógłbyś
    > wrzucić gdzieś zdjęcia tego "cuda"?

    Domyslam sie, ze nic ciekawego.
    Na biurku jest "listwa" z wieloma gniazdkami, za to bez kabla.

    Do tego kabel z dwoma wtyczkami. Jak jedna podlaczysz do gniazdka w
    scianie, a druga do gniazdka w listwie, to listwa jest zasilana i z
    pozostalych gniazdek mozna korzystac.

    I pieknie, dopoki ktos nie wyciagnie tej wtyczki z biurka i nie
    dotknie bolcow ... pod pradem.

    J.

  • 17. Data: 2018-05-07 10:53:53
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Wtyczkę na końcu kabla od strony biurka trwale przykleić do jej gniazdka np. jakąś
    żywicą epoksydową lub mocnym klejem poliuretanowym.

    -----

  • 18. Data: 2018-05-07 11:35:25
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 04.05.2018 o 19:50, J.F. pisze:

> [...]
    > pozostalych gniazdek mozna korzystac.
    >
    > I pieknie, dopoki ktos nie wyciagnie tej wtyczki z biurka i nie

    Dokładnie tak.

    Zastanawiam się nad zastosowaniem rady z żywicą epoksydową :). Nie wiem
    jednak czy moja pomoc zostanie doceniona ;)

    p. m.

  • 19. Data: 2018-05-07 18:53:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.05.2018 o 10:53, ń pisze:
    > Wtyczkę na końcu kabla od strony biurka trwale przykleić do jej gniazdka np. jakąś
    żywicą epoksydową lub mocnym klejem poliuretanowym.

    Nie kombinować, tylko jak umie to podłączyć po ludzku, a jak nie umie to
    wezwać kogoś, kto umie.

    Shrek

  • 20. Data: 2018-05-07 19:31:20
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-05-07 o 10:53, ń pisze:
    > Wtyczkę na końcu kabla od strony biurka trwale przykleić do jej gniazdka np. jakąś
    żywicą epoksydową lub mocnym klejem poliuretanowym.

    A nie lepiej gumą do żucia? Zapewne znajdzie się w kieszeni gimbusa?