  • 1. Data: 2006-06-20 08:49:34
    Temat: meldunek w komunalnym mieszkaniu
    Od: "Basia K" <B...@p...onet.pl>

    Witam
    Moja babcia chce mnie zameldować w zamian za opiekę u siebie w mieszkaniu
    komunalnym, które zajmuje od ponad 50 lat. W administracji bloku
    powiedzieli, że nie meldują nikogo na pobyt stały oprócz głównego najemcy i
    nie ma takiego prawa.
    Czy to jest prawidlowe ? Czy faktycznie nie moge się tam zamldować, a
    później mieszkanie nie może przejśc na mnie w razie śmierci glównego najemcy
    ?
    Czy aby administracja nie kombinuje jakby tu odzyskać z powrtotem lokal ?
    Pomóżcie, chciałabym się podeprzeć jakimś przepisem w rozmowie z
    administratorem.
    Pozdrawiam
    BASIA

  • 2. Data: 2006-06-20 09:14:21
    Temat: Re: meldunek w komunalnym mieszkaniu
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Basia K napisał(a):
> [...]
    > Czy aby administracja nie kombinuje jakby tu odzyskać z powrtotem lokal ?
    > Pomóżcie, chciałabym się podeprzeć jakimś przepisem w rozmowie z

    Administracja ma rację - nie melduje, ponieważ to nie jest w ich
    obowiązku. Od meldunku jest urząd gminy. Radzę tam zasięgnąć informacji,
    a problemu z meldunkiem nie będzie.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2006-06-20 09:16:19
    Od: "Basia K" <B...@p...onet.pl>

    > Administracja ma rację - nie melduje, ponieważ to nie jest w ich
    > obowiązku. Od meldunku jest urząd gminy. Radzę tam zasięgnąć informacji, a
> [...]

    Dziękuję, więc rozumiem, ze jesli gmina się zgodzi i mnie zameldują to
    administracja musi to respektować ?

  • 4. Data: 2006-06-20 09:25:21
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    Basia K napisał(a):

    > Dziękuję, więc rozumiem, ze jesli gmina się zgodzi i mnie zameldują to
    > administracja musi to respektować ?

    Administracja nie ma nic do meldunku. Meldunek to tylko informacja dla
    urzędów gdzie mieszkasz, nie daje żadnych praw do lokalu.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 5. Data: 2006-06-20 09:25:37
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 20 cze o godzinie 11:16, na pl.soc.prawo, Basia K napisał(a):

    > Dziękuję, więc rozumiem, ze jesli gmina się zgodzi i mnie zameldują to
    > administracja musi to respektować ?

    Gmina tez się nie musi zgadzać.
    Gmina *musi* dokonać aktu meldunkowego kiedy np. razem z babcią udasz się
    do biura meldunkowego w urzędzie gminy (np.) i babcia posiadać będzie tytuł
    prawny do lokalu w którym chce Ciebie zameldować.
    Zameldowanie nie daje tytułu prawnego do lokalu (dla Ciebie).

    --
    Herbi
    20-06-2006 11:25:36

  • 6. Data: 2006-06-20 11:44:02
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Herbi wrote:

    > Zameldowanie nie daje tytułu prawnego do lokalu (dla Ciebie).

    Tłumacząc to zdanie na polski: to, że się tam zameldujesz tylko w
    bardzo niewielkim stopniu utrudni gminie odzyskanie tego lokalu (po
    śmierci babci). Może pomyślcie o wykupieniu?

  • 7. Data: 2006-06-20 12:30:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Basia K wrote:
> [...]
    > komunalnym, które zajmuje od ponad 50 lat. W administracji bloku
    > powiedzieli, że nie meldują nikogo na pobyt stały oprócz głównego najemcy i

    A co ma do tego administracja bloku? Medlujesz się w urzędzie gminy.

  • 8. Data: 2006-06-20 12:33:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Basia K wrote:

    > Dziękuję, więc rozumiem, ze jesli gmina się zgodzi

    A co ma się zgadzać lub nie zgadzać?

    Zgłaszasz miejsce pobytu, poświadcza to osoba mająca tytuł prawny do
    lokalu i mas meldunek.

    > i mnie zameldują to
    > administracja musi to respektować ?

    "Respektować"?

    A co tu może respektować?

    Twój numer PESEL też ma respektować?

    Meldunek to tylko zgłoszenie tzw. państwu miejsca pobytu.

  • 9. Data: 2006-06-20 13:58:14
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    U nas w gminie zeby sie starac w taki sposob o mieszkanie trzeba spelniac
    nastepujace waruki:
    byc zameldowanym nieprzerwanie(i zamieszkiwac) przez okrec conajmniej 8 lat
    z najemca,
    nie moze byc zaleglosci czynszowych,
    nie mozna zarabiac (oficjalnie) wiecej niz ustalona kwota (cos ok, najniszej
    krajowej).
    Oczywiscie to nie gwarantuje glownego najemstwa:)...ale ulatwia

    --

    j...@p...pl
    gg: 207344.

    wiadomości news:lc6lm3-ue2.ln1@ncc1701.lechistan.com...

  • 10. Data: 2006-06-20 14:26:26
    Od: "Zbyszek ZiPi" <zipast(Wytnij)@gazeta.pl>

    > A co ma do tego administracja bloku? Medlujesz się w urzędzie gminy.
    Widać dawno się nie meldowałeś. Na druku "zgłoszenie pobytu stałego" na 2
    stronie są m.in. rubryki:
    Stwierdzam, że wyżej wymienione osoby przebywają pod wskazanym adresem -
    podpisane przez właściciela lub najemcę lokalu oraz rubryka - stwierdzam, że
    wyzej wymienione osoby mają prawo przebywać pod wskazanym adresem -
    podpisane przez włąściciela (rządcę) budynku. Dlatego przy zameldowaniu się
    trzeba uzyskać wpis od zarządcy budynku. Potem juz można z tym drukiem
    zgłosić się do Biura Meldunkowego, w celu dokonania zameldowania.
    ZiPi.