  • Data: 2003-06-26 13:53:24
    Temat: Re: materiały operacyjne... (długie)
    Od: "t...@w...pl" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    STOP STOP STOP Panowie

    Sami jeszcze raz przeczytajcie sobie to co piszecie, zeszliście z
    początkowego tematu.
    Zapomnieliście o jednym to osoba prelewająca informacje o uzuskanych
    materiałach podejmuje decyzję jaką klauzulę nada dokumentom - tao tak na
    marginesie.

    Odnośnie czynności operacyjno-rozpoznawczych...
    Wyobraźmy sobie taką sytuację "gdzieś" ma miejsce włamanie do mieszkania w
    budynku wielorodzinnym. Policjant opeacyjny chodzi pomieszkaniach i
    przeprowadza rozmowy z mieszkańcami i zadaje pytanie - czy Pan/Pani coś
    widwidział/a, lub słyszał/a. Okazuje się, ze ktoś coś słyszał. Z
    preprowadzonej czynności operacyjnej, pisze notatkę urzędową, która jest
    podstawą do przesłuchania osoby w charakterze świadka. Ten policjant także
    nadaje lub nie nadaje klauzuli na sporządzany dokument. Głupotą byłoby
    nadawanie takiemu dokumentowi jakiejkolwiek klauzuli niejawności.

    Inaczej jest np. z podsłuchami- to też są czynności operacyje, ale ich
    wykorzystanie związane jest z wcześniejszym uzyskaniem zezwolenia na
    podsłuch i wykorzystanie uzyskanych w ten sposób informacji.

    Wy troszeczką za bardo poszliście w formalizm...

    pozdrawiam

    Użytkownik "Piotr" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > charakter niejawny, niejawne są przepisy o sposobie ich wykonywania, a
    > przede wszystkim niejawne są zgromadzone materiały z takich działań.
    > Wobec tego jak formalnie w postępowaniu przygotowawczym wykorzystać
    > poczynione ustalenia operacyjne ? Czy jeśli chcemy wprowadzić nowego
    świadka
    > do postępowania przygotowawczego, a informacje o nim poczhodzą z czynności
    > operacyjnych to trzeba jakąś notatką poprzedzić protokół przesłuchania i
    > stwierdzić skąd wiemy o tym świadku (a ochrona informacji niejawnych) ?
    Czy