eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawomateriały operacyjne... (długie) › Re: materiały operacyjne... (długie)
  • Data: 2003-06-28 21:03:27
    Temat: Re: materiały operacyjne... (długie)
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    | Stosując się do Twojej interpretacji używania załącznika do ustawy
    jako
    | jedynego kryterium klasyfikacji, to informacje, które zawierają
    "odcedzone"
    | dane wynikowe bez podania danych identyfikujących osób udzielających
    pomocy
    | nie podpadają pod cytowany przez Ciebie p. 26 działu I załącznika.
    | Jednakże ten dział załącznika dotyczy klauzuli "ściśle tajne", więc nie są
    | "ściśle tajne", co nie znaczy, iż nie mogą być "tajne" .
    | Natomiast dział II załącznika zawierający rodzaje informacji do
    klauzuli
    | "tajne ze względu na bezpieczeństwo..." w punkcie 34 mówi:
    | " Informacje dotyczące planowanych, wykonywanych i zrealizowanych
    | czynności operacyjno-rozpoznawczych przez organy, służby lub instytucje
    | państwowe uprawnione do wykonywania czynności operacyjno-rozpoznawczych
    oraz
    | informacje i przedmioty uzyskane w wyniku tych czynności, chyba że
    zawierają
    | informacje oznaczone wyższą klauzulą tajności. "
    | Nasuwałby się wniosek, że dane wynikowe z podanymi osobowymi źródłami
    | podlegają pod punkt 26 działu I (wyższa klauzula), a pozostałe dane
    wynikowe
    | automatycznie podpadają pod punkt 34 działu II załącznika i byłyby
    | klasyfikowane "tylko" jako TAJNE, więc również niejawawne. Uniemożliwiłoby
    | to praktycznie korzystanie z tych danych w czynnościach procesowych i w
    | związku z tym logiczna wydaje się postawa KGP, która wymaga także
    kryterium
    | materialnego przy klasyfikacji. Wobec tego jakby wybrnięto z tejże
    sytuacji,
    | gdyby nie rozstrzygnięcie KGP ? Przeanalizuj dokładnie tę sytuację. Swoją
    | drogą to takie rozstrzygnięcie, faktycznie, stanowi niższe koszty, bo
    | ogólnie mniej wysokich klauzul.

    Ale ja w notatce urzędowej włączanej do sprawy nei opisuję wykonanych
    czynności operacyjnych tylko umieszczam ich wynik. Gdybym napisał, że
    informację zdobyłem przekupując pracownika rozpracowywanej osoby, to jeśli
    by z tego nie dało się wywnioskować osoby przekupionego, to wówczas byłoby
    to na podtsawie powołanego pzrze Ciebie punktu tajne.
    |
    | Osobny problem stanowi swobodne włączanie "odcedzonych" danych o
    osobach
    | (np. podejrzanych) do akt postępowania przygotowawczego w kontekście art.
    | 21. ust. 1 ustawy o Policji mówiącego, że " Udzielanie informacji o
    osobie,
    | uzyskanych w czasie wykonywania czynności operacyjno-rozpoznawczych (...)
    | dozwolone jest wyłącznie na żądanie sądu lub prokuratora (...)".
    | Czy funkcjonariusz nie powinien uzyskiwać formalnego żądania od
    prokuratora
    | na włączenie do akt ? Czy może uważa się, że jeśli instytucja prowadzi
    | jakieś postępowanie przygotowacze i ma dane o osobach z czynności
    | operacyjnych to włączając je do "swych" akt dochodzenia wcale nie
    "udziela"
    | tych danych na zewnątrz, czyli tutaj ten artykuł nie ma zastosowania ?
    Co
    | innego, gdyby prokurator sam prowadził śledztwo i zażądał jakiś danych od
    | Policji czy ABW.

    Zaproponowany przez Ciebie punkt widzenia wydaje mi się słuszny. Tych
    informacji nie udziela się na zewnątrz. Po za tym, to jeszcze jest kilka
    innych przepisów, które w sposób szczególny normują udzielanie tych
    informacji. Jest Krajowy Rejestr Karny, do którego w pewnym sensie też
    trafiają te wszystkie informacje i który jest dostępny dla wszystkich
    organów ścigania.


    --
    Serwis Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1