  • Data: 2003-06-30 14:51:41
    Temat: Re: materiały operacyjne... (długie)
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    | to w takim razie kiedy je sie prowadzi? to po co są czynoości operacyjne i
    | dla kogo są one zastrzeżone?

    Przykro mi, ale te przepisy są niejawne.

    | To prokurator zleca wykonanie czynności, a nie przełożony...

    Jesteśw błędzie. W wypadku czynności operacyjnych prokurator w ogóle nie
    interesuje się ich zakresem. W przypadku czynności procesowych prokurator
    zleca wykonanie czynności jednostce Policji, zaś przełożony decyduje o
    odobie wykonawcy, terminie i innych temu podobnych szczegółach. Po za tym
    przełożony może zlecić wykonanie innych czynności nie zleconych przez
    prokuratora, jeśli uzna to za stosowne.

    | A czy nadzorowanie całości nie jest nadzorowaniem poszczególnych
    czynności?

    Moim zdaniem nie. Prokurator w śledztwie np. powierza prtzeprowadzenie
    śledztwa w całości jednostce Policji i czasem nawet nie pisze, jakich
    czynności oczekuje.

    | to będzie ... niewiadomo co ... są sygnały z Sejmu, iż pracują juiż tam
    | nad nowelizajcą znowelizowanego kpk ...

    Już wiadomo, co będzie po 1 lipca - przynajmniej teoretycznie.

    | Nadzorowanie czynności (prokurator) nie jest organizowaniem (przełożony
    | policjnata) pracy policjanta !

    Świetnie. Czyli prokurator zleca policjantowi w terminei 3 dni przesłuchanie
    kowalskiego,. a przełożony mu organizuje czas wysyłając go na działa na
    drugi koniec Polski.

    | czy
    |
    | A policjant adresuje pismo do prokuratora Iksińskiego, czy do Prokuratury
    | Rejonowej ?

    A zdziwiłbyś się. Czasem adresuje się imiennie, jak wiadomo kto nadzoruje.
    Ale to na marginesie, bo nie wiem, co to miałoby mieć do rzeczy.

    | Czyli jest to organizowanie pracy jednostki policji w zakresie jej
    | obowiązków, a nie nadzorowanie postępowania?

    A tego zdania nie zrozumiałem. Rozwiń, to się odniosę.

    | osoba
    |
    | Tajne jest żródło - informacja jest jawna i póżniej to do policjanta
    | prowadzącego dochodznie należy udowodnienie uzyskanej informacji....

    Informacja może byc również niejawna.

    | Już to kiedyś przerabiała SB ...

    Może Ci się to nie podobać, ale tak stanowi ustawa.