  • 61. Data: 2023-06-04 13:42:26
    Temat: Re: marsz opozycji
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.06.2023 o 11:17, Shrek pisze:

> [...]
    > piszę o tym, że ty jako zwolennik odpowiedzialności zbiorowej i
    > działania zgodnie z obowiązującym prawem nie powinieneś mieć żadnego
    > problemu z odbieraniem emek esbekom czy nawet tym co przypadkiem się w
    > okolicy znaleźli - jest to zgodne z obowiązującym aktualnie prawem, więc
    > należy to robić - prawda? Z odpowiedzialnością zbiorową też nie masz
    > problemów - więc z czym w zasadzie masz problem? W czym gość biorący
    > udział w legalnym zgromadzeniu jest gorszy od telefonistki w esbecji, że
    > jednego chciałbyś puścić z torbami a inną nie?

    Ale to0 stanowił cały naród. Więc może zastanowić się, kto za to ponosi
    winę, ze mamy głupie prawo? Rzeź Wołyńska była pokłosiem tego, że po I
    Wojnie Światowej Liga Narodów przyznawała demokratycznie dzieliła tereny
    wg tego, kogo tam więcej było. To Ukraińcy wykombinowali, że jak Polaków
    wymordują i wypędzą, to ich bedzie więcej. B ona Wołyniu było mniej
    więcej po równo. Tu dalekowzrocznością pochwalić mógł się Stalin. Nie
    udawał, że to demokracja. narysował granice a następnie mieszkańców
    poprzeganiał na właściwą stronę granicy. Polaków z ziem wschodnich
    wrzucił na "Ziemie Odzyskane". Jakby po jego śmierci niepoprawiano
    granic Ukrainy, to nie mieli byśmy teraz problemu.

    Innym sposobem jest zniesienie tych granic. Przecież nikt nie będzie się
    bił o to, co jest wspólne.

    > E tam...

    To daj przepis. Problemem był otolerowanie łamania prawa,m ale to osobna
    sprawa.

    > Tak, tak - to fajna organizacja była - nieco polityczna ale fajna i
    > dobra - powiedzmy jak ZHP;)

    Sądzisz, że ZHP było w owym czasie mniej upolitycznione? Sam znajdziesz
    harcerzy maszerujących w pochodach pierwszomajowych, czy mam Ci poszukać?

    > Nie sądzę, ale to bez znaczenia. To czym w zasadzie zajmowało się SB?
    > Kierowali ruchem? Ścigali złodzieji?

    Złodziei akurat tak. Zwalczali Przestępczość Gospodarczą przykładowo. Z
    likwidacją SB zlikwidowano pion zwalczania przestępczości gospodarczej,
    który zaczęto odtwarzać w połowie lat 90-tych. Wcześniej po kilku
    policjantów w pionach kryminalnych tym się zajmowało. W owym czasie
    struktury celników były tylko na granicach, a przemytem, czy innymi
    podobnymi przestępstwami na terenie kraju zajmowała się milicja /
    policja. Likwidacja przejść granicznych z chwilą wejścia do Schengen
    spowodowała, ze rzesza celników zaczęła działać na terenie całego kraju.

    SB zajmowała się kontrolą nielegalnego pobyto ludzi. WOP, a później
    wiele lat Straż Graniczna działały tylko w strefie nadgranicznej.
    Jeszcze XXI wieku Straż Graniczna miała uprawnienia do legitymowania
    tylko w strefie. Już zaczynali się zajmować wnętrzem kraju, ale nie
    nadążały za tym ustawy. Teraz na granicy polikwidowano placówki, a
    granicę chronią z placówki oddalonej od graniczy o 100 km. Pół służby
    trwa dojazd do granicy.

    Jak już tu podnosiłem, zajmowali się ewidencją ludności (dowody
    osobiste, paszporty).

    Zwalczali korupcję, zarówno w Milicji, jak również w zasadzie w całym
    kraju. Potem do tego powołano UOP. Wydaje mi się, że spokojnie można
    uznać, że właśnie również i jego zakres można im przypisac, bo przecież
    UOP powstał, jako kontynuacja wyłączonego ze struktur Milicji / Policji
    SB. Urząd Ochrony Państwa (UOP) był polską służbą specjalną działającą w
    latach 1990-2002. Jego głównym zadaniem było zapewnienie bezpieczeństwa
    państwa i obywateli, ochrona porządku konstytucyjnego oraz zwalczanie
    przestępczości zorganizowanej i zagrożeń dla interesów państwa. Poniżej
    przedstawiam niektóre z ustawowych zadań Urzędu Ochrony Państwa:

    Kontrwywiad i przeciwdziałanie szpiegostwu: UOP odpowiadał za
    prowadzenie działań kontrwywiadowczych mających na celu wykrywanie,
    zapobieganie i zwalczanie szpiegostwa oraz działalności wywiadowczej
    obcych państw i organizacji w Polsce. UOP podejmował również działania w
    celu ochrony tajemnic państwowych i informacji poufnych.

    Ochrona ustroju demokratycznego: Urząd Ochrony Państwa był
    odpowiedzialny za ochronę porządku konstytucyjnego i zabezpieczanie
    demokratycznych instytucji państwowych. Zajmował się zwalczaniem
    zagrożeń dla bezpieczeństwa państwa, w tym terroryzmu, ekstremizmu
    politycznego i przestępczości zorganizowanej.

    Zapobieganie przestępczości zorganizowanej: UOP prowadził działania
    mające na celu zwalczanie przestępczości zorganizowanej, w tym m.in.
    handlu narkotykami, przemytu broni, przestępczości gospodarczej i
    korupcji. Działał również w zakresie zwalczania przestępstw przeciwko
    bezpieczeństwu państwa i obywateli.

    Ochrona ważnych obiektów i osób: Urząd Ochrony Państwa pełnił funkcję
    ochrony ważnych obiektów państwowych, takich jak budynki rządowe,
    ambasady, a także osób zajmujących kluczowe stanowiska w państwie, w tym
    wysokich urzędników państwowych i polityków.

    Wywiad gospodarczy: UOP zajmował się również zbieraniem informacji w
    zakresie wywiadu gospodarczego, tj. monitorowaniem zagranicznej
    działalności gospodarczej mającej wpływ na interesy państwa, w tym
    kwestii transferu technologii, konkurencji gospodarczej i inwestycji
    zagranicznych.

    Należy zaznaczyć, że po 2002 roku Urząd Ochrony Państwa został
    zlikwidowany, a jego funkcje oraz zadania zostały włączone do innych
    służb specjalnych, takich jak Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego (ABW)
    i Centralne Biuro Antykorupcyjne (CBA). Powołanie tych nowych służb
    specjalnych wynikało z potrzeby dostosowania struktur i działań do
    nowych wyzwań bezpieczeństwa w Polsce po przemianach politycznych i
    ustrojowych.

    Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego (ABW) przejęła większość funkcji
    związanych z kontrwywiadem, ochroną tajemnic państwowych, zwalczaniem
    szpiegostwa i terroryzmu. Jej zadaniem jest zapewnienie bezpieczeństwa
    wewnętrznego, ochrona interesów państwa oraz walka z przestępczością o
    charakterze politycznym i gospodarczym.

    Centralne Biuro Antykorupcyjne (CBA) zostało powołane do zwalczania
    korupcji, w tym korupcji w sferze publicznej, działalności przestępczej
    w administracji publicznej i nadużyć władzy. CBA zajmuje się również
    przeciwdziałaniem przestępstwom gospodarczym, które stanowią zagrożenie
    dla interesów państwa.

    Po likwidacji UOP i powstaniu nowych służb specjalnych, ich działania
    podlegają bardziej surowej kontroli i są ograniczone przez przepisy
    prawa, zapewniające poszanowanie praw człowieka, demokracji i zasad
    państwa prawa.

    Problemem w wypadku SB było uznawanie za ekstremizm polityczny poglądów
    antykomunistycznych i wynikające z tego skutki.

    > Źródła osobowe?

    Znasz jakąś wiarygodną relację osoby, która by była ścigana tylko i
    wyłącznie za słuchanie "Wolnej Europy"?

    > Bez przesady.

    Ale ja pamiętam czasy Stanu Wojennego, więc mi nie opowiadaj. Przecież
    to można był ona każdy radioodbiorniku złapać. Tylko jedni słuchali, a
    drudzy biegali i się popisywali i w tym problem.

    > Ok - czyli winni byli ci co słuchali a nie ci co ich za to gnębili -
    > masz "nieźle" poukładane w mózgu.

    W mojej ocenie nikt nikogo nie ścigał za słuchanie, tylko za działalność
    sprzeczną z ówczesnym prawem.

    > O "przestrzeganiu" obowiązującego prawa już pisałeś nawet tu. O ściganiu
    > przypadkowch ludzi za zgromadzenia publiczne, bo akurat takiego udało
    > się wam złapać też.

    Kolejny raz wymyślasz jakąś bzdurę, a potem ofiarnie z nią walczysz.
    Sądzę, ze wiem, o co Ci chodzi, bo od dłuższego czasu nie potrafisz
    zrozumieć tego, że walka nie może się odbywać kosztem osób postronnych.
    Choćby w najważniejszej sprawie - przykładowo - nie należy wybijać szyb
    w sklepach. Właściciele sklepów chcieli by, by im pokryto straty. Czemu
    oni mają ponosić straty z tego powodu, ze Tobie się nie podoba linia
    polityczna obecnie rządzącej partii?

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 62. Data: 2023-06-04 14:37:43
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Ale to nie ja miałem problem z tym, że płacę podatki. Zauważ, że to
    > wyrwany z kontekstu fragment związany z pomysłem, że są ludzie, którzy
    > podatków nie płacą. I nie jest to mój pomysł.

    Zauważ, że kontekst dotyczył zupełnie czego innego.
    Mianowicie usiłowałeś stwierdzić, że obowiązek podatkowy
    jest prześladowaniem obywateli w odniesieniu czy w porównaniu
    do prześladowań obywateli przez władzę za poglądy czy przynależność
    partyjną.
    Dlatego zaproponowałem Ci użycie czy też pobudzenie rozumu.

  • 63. Data: 2023-06-04 16:18:48
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 4 czerwca 2023 o 10:59:13 UTC+2 Robert Tomasik napisał(a):
    > Nie czytuję takich głupot. Szkoda mi życia na analizowanie haseł
    > propagandowych. To jest dla "idiotów". Rzad niczego nie finansuje i nic
    > nam nie daje. jak dostaję coś ekstra, to zastanawiam się, w którym
    > momencie mi to zabierają. Rząd dzieli pieniądze Polaków. Tu akurat
    > bardzo wiele racji miał LEPPER, że mądrzej byłoby po prostu ludziom
    > mniej zabierać. Z zasady nie angażuję się w rzeczy, na które nie mam
    > żadnego wpływu.

    I nie zastanawiasz się nad tym, czemu w piekarni stoi laurka o dobroci pinokia? O
    dobroci za m.in. twoją kasę?
    I czemu na bilbordach za naszą kasę jest o "rządowym programie polski ład"? I 700mld
    "od rządu" a nie od UE?
    Dobrze sję wpisujesz w Orwella.
    Może przeczytaj, dość krótkie.

  • 64. Data: 2023-06-04 18:42:37
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.06.2023 o 16:18, Dawid Rutkowski pisze:
> [...]
    > za naszą kasę jest o "rządowym programie polski ład"? I 700mld "od
    > rządu" a nie od UE? Dobrze sję wpisujesz w Orwella. Może przeczytaj,

    Ulotki, czy Orwella? Co do przyczyn stawiania laurek, to cele raczej są
    powszechnie znane. Kiedyś były takie duże hasła w stylu "Partia
    przewodnia siła narodu". Teraz mamy mniejszą odmianę tego.

    Co do Orwella, to mnie zaintrygowałeś, co to może mieć do rzeczy.
    Odnoszę nieodparte wrażenie, że sam tego nie czytałeś, albo nie
    zrozumiałeś, skoro uważasz, że mają one cokolwiek wspólnego z omawianym
    tu tematem. Czytałem dwie, ale żadna mi nie pasuje do stawiania ulotek,
    czy polskiego nie-ładu. Orwell po prostu zwraca uwagę na to, że ktoś
    rządzić musi i rewolucja odbierająca władz jednym tworzy z czasem
    kolejną elitę. Głównym celem władzy jest utrzymanie sytuacji, gdy
    większość jest po jej stronie. Ale do tego Orwella nie trzeba.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 65. Data: 2023-06-04 21:52:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wiesz, to jak upór w tym, że Żydów mordowali Naziści i Hitlerowcy, a nie
    > Niemcy. Członkowie tych Rad Narodowych, to niby skąd się wzięli?

    Z partii.

    > Po prostu komunistom udało się do
    > swojej racji przekonać więcej osób, niż kapitalistom. Prawda jest taka,
    > ze demokracja jest właśnie oparta na tym "oszustwie".

    Przestań pierdolić. Demokrację _ludową_ przyniesiono do polski na bagnetach.

    > Część przeciwników wymordował.
    > Część "przekonał", że lepiej im będzie na "zgniłym zachodzie".

    " prostu komunistom udało się do swojej racji przekonać więcej osób, niż
    kapitalistom" :P

    > Boję się, że nie przekonasz mnie do takiej tezy.

    Tu nie ma się czego bać. Ty po prostu sierotą po komunie jesteś, wiec
    nic dziwnego że tęsknisz za matką.

    > I czego to ma być dowodem w Twojej ocenie? Że Gminna Rada Narodowa
    > zarządzała krajem, bo była "narodowa"?

    Przecież masz wprost napisane - "przedstawicielski organ władzy państwowej"

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 66. Data: 2023-06-04 22:04:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale to0 stanowił cały naród. Więc może zastanowić się, kto za to ponosi
    > winę, ze mamy głupie prawo?

    A co za znaczenie? Prawo jest prawo. Ty jesteś praworządny - powinieneś
    jebać esbeków. Ale ponieważ jesteś sierotą po komunie to esbecy są u
    ciebie wyżej w hierarchi niż "oszołomy" co przeciw takiem prawu protestują.

    > To daj przepis. Problemem był otolerowanie łamania prawa,m ale to osobna
    > sprawa.

    Ostateczne rozwiązanie kwestii żydowskiej, T4 czy jakoś tak, strzelanie
    z gradów w ukrainskie miasta, kara śmierci, polowanie na czarownice,
    eutanazja, uporczywa terapia ochuia w celu zdobycia danych naukowych czy
    co tam sobie jeszcze wymyślisz. Wszystko zgodnie z prawem (czasem
    ówczesnym).

    > Sądzisz, że ZHP było w owym czasie mniej upolitycznione?

    Oczywiście.

    > Sam znajdziesz
    > harcerzy maszerujących w pochodach pierwszomajowych, czy mam Ci poszukać?

    I uważasz, że pochód pierwszomajowy to to samo co prześladowanie i
    mordowanie obywateli? W sumie powinienem się domyślić.

    > Złodziei akurat tak. Zwalczali Przestępczość Gospodarczą przykładowo. Z
    > likwidacją SB zlikwidowano pion zwalczania przestępczości gospodarczej,
    > który zaczęto odtwarzać w połowie lat 90-tych.

    Czyli ty w sumie esbek jesteś?:P

    > W mojej ocenie nikt nikogo nie ścigał za słuchanie, tylko za działalność
    > sprzeczną z ówczesnym prawem.

    A zakazane było...?

    > Kolejny raz wymyślasz jakąś bzdurę, a potem ofiarnie z nią walczysz.

    "ja nie napisałem tego co wam napisałem";)

    Wiatek - bierz go:P
> [...]
    > w sklepach. Właściciele sklepów chcieli by, by im pokryto straty. Czemu
    > oni mają ponosić straty z tego powodu, ze Tobie się nie podoba linia

    Ale czemu postulujesz, że odpowiadać powinien ten co akurat był obok i
    tylko tego udało się wam złapać?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 67. Data: 2023-06-04 22:07:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.06.2023 o 21:52, Shrek pisze:

    > Z partii.

    Nie chce mi się sprawdzać, ale nie ma zakazu przynależności do partii.

    > Przestań pierdolić. Demokrację _ludową_ przyniesiono do polski na
    > bagnetach.

    Bo Ty tak chcesz, czy z czegoś to wynika?

    > " prostu komunistom udało się do swojej racji przekonać więcej osób,
    > niż kapitalistom" :P

    Dokładnie tak. Niezbyt uczciwymi sposobami, tym nie mniej to już u nas
    tradycja.

> [...]
    przedstawicielski organ władzy
    > Przecież masz wprost napisane - "przedstawicielski organ władzy

    Obawiam się, że nie rozumiem. A jaki miałby być?

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 68. Data: 2023-06-04 22:13:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie chce mi się sprawdzać, ale nie ma zakazu przynależności do partii.

    Problem w tym, że był nakaz. Znaczy mogłeś nie należeć, ale wtedy miałeś
    w zasadzie zakaz pełnienia funkcji publicznych.

    > Bo Ty tak chcesz, czy z czegoś to wynika?

    Z historii.

    > Dokładnie tak. Niezbyt uczciwymi sposobami, tym nie mniej to już u nas
    > tradycja.

    No więc teraz esbecy przegrali, więc w czym problem? Nawet uczciwie
    wybory przejebali. Wiec w czym problem? Demokracja ci się nagle nie
    podoba? Bardzo jesteś zmienny w swoich poglądach?

    > Obawiam się, że nie rozumiem. A jaki miałby być?

    Podobno samorządowy - na przykład w warszawie mamy władze samorządowe w
    opozycji do władzy państwowej (choć partię to boli i na przykład uznał
    że teren miesięcznicy jest wyjątkowo ważny ze wzgledu na obronność kraju
    i przekazał go pod jurysdykcje min. płaszczaka).

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 69. Data: 2023-06-04 23:08:29
    Od: PD <p...@g...pl>

    > Komuniści mieli dostęp do ówczesnych mediów. Mieli jednak i bez tego
    > spore poparcie.

    I to mnie ciekawi, jakie to faktyczne poparcie było. Bo jak by tak
    wszyscy nie popierali, to by jebło od razu. Jak by popierali tylko ci
    którzy mieli bezpośrednią korzyść, to też przez 45 lat by się nie
    utrzymało. Kto popierał?

    PD

  • 70. Data: 2023-06-04 23:25:37
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 04.06.2023 o 23:08, PD pisze:

    > Kto popierał?

    Popierały osoby takie same, jakie i dzisiaj popierają rządzących obecnie
    bolszewików. Czyli kretyni.
    Odnoszę wrażenie, że powojenne referendum wcale nie musiało być
    sfałszowane, skoro odsetek kretynów w naszym społeczeństwie jest
    prawdopodobnie na stałym poziomie... :(

    --
    -
    Akarm