    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: marsz opozycji
    Date: Sun, 4 Jun 2023 18:42:37 +0200
    <u5chkv$nru$1$RTomasik@news.chmurka.net> <u5cp97$36hmo$1@dont-email.me>
    <u5cq40$s3m$2$RTomasik@news.chmurka.net> <u5d3tl$37sei$1@dont-email.me>
    <u5dugs$krh$2$RTomasik@news.chmurka.net>
    <7...@g...com>
    <u5hf0v$kfj$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <3...@g...com>
    <u5hjm9$n9g$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <0...@g...com>

    W dniu 04.06.2023 o 16:18, Dawid Rutkowski pisze:
    > I nie zastanawiasz się nad tym, czemu w piekarni stoi laurka o
    > dobroci pinokia? O dobroci za m.in. twoją kasę? I czemu na bilbordach
    > za naszą kasę jest o "rządowym programie polski ład"? I 700mld "od
    > rządu" a nie od UE? Dobrze sję wpisujesz w Orwella. Może przeczytaj,
    > dość krótkie.

    Ulotki, czy Orwella? Co do przyczyn stawiania laurek, to cele raczej są
    powszechnie znane. Kiedyś były takie duże hasła w stylu "Partia
    przewodnia siła narodu". Teraz mamy mniejszą odmianę tego.

    Co do Orwella, to mnie zaintrygowałeś, co to może mieć do rzeczy.
    Odnoszę nieodparte wrażenie, że sam tego nie czytałeś, albo nie
    zrozumiałeś, skoro uważasz, że mają one cokolwiek wspólnego z omawianym
    tu tematem. Czytałem dwie, ale żadna mi nie pasuje do stawiania ulotek,
    czy polskiego nie-ładu. Orwell po prostu zwraca uwagę na to, że ktoś
    rządzić musi i rewolucja odbierająca władz jednym tworzy z czasem
    kolejną elitę. Głównym celem władzy jest utrzymanie sytuacji, gdy
    większość jest po jej stronie. Ale do tego Orwella nie trzeba.
    --
    (~) Robert Tomasik