  • 41. Data: 2011-06-20 17:06:53
    Temat: Re: mandat za spozycie piwka w parku
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    news:itnr36$k5a$2@inews.gazeta.pl...

    > jak wy kurde pijecie? do płuc czy do żąłądka?
    > No chyba, że wam policjant ten ustnik aż po sam żąłądek wepchnął.

    Po wypiciu alkoholu bezpośredni wynik jest zawyżony. Stąd to drugie badanie
    po 15 minutach.

  • 42. Data: 2011-06-20 17:11:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 6/20/2011 12:06 PM, Robert Tomasik wrote:

    > Po wypiciu alkoholu bezpośredni wynik jest zawyżony. Stąd to drugie
    > badanie po 15 minutach.

    Ale jakiej ilosci alkoholu?

  • 43. Data: 2011-06-20 17:40:13
    Temat: Re: mandat za spożycie piwka w parku
    Od: valdoozz <v...@o...pl>

    W dniu 2011-06-20 11:40, Maruda pisze:

    > Przedpiścy chodzi o to, że człowiek jest *bezpodstawnie* i *bezprawnie*
    > pozbawiony PJ na tydzień. No - może wtedy się sądzić, nawet u
    > Strasburgera, patrz Garlicki.

    Wprowadziłem trochę zamieszania, za co przepraszam. Dopytałem się.
    Kolega który poruszał się na rowerze miał 0.19 mg w wydychanym powietrzu
    podczas pierwszego badania, a podczas drugiego 0.18 mg. Temu właśnie
    zatrzymano prawo jazdy. Ten drugi który nie miał przy sobie dokumentów
    miał trochę powyżej 0.2 mg. Natomiast on nie jechał na rowerze. Czyli w
    oby dwóch przypadkach stan po użyciu alkoholu. Jakie tego konsekwencje
    mogą być?

    Stan po użyciu alkoholu zachodzi w sytuacji, gdy zawartość alkoholu w
    organizmie wynosi lub prowadzi do stężenia we krwi od 0,2 do 0,5 promila
    alkoholu albo obecności w wydychanym powietrzu od 0,1 mg do 0,25 mg
    alkoholu w 1 dm3.

  • 44. Data: 2011-06-20 17:55:29
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    valdoozz wrote:

> [...]
    > fizyczny ma również wpływ na zawartość alkoholu w wydychanym
    > powietrzu. Drugie piwo wypili w parku ok. 22.00 i to było wszystko co
    > wypili. Należy rozróżnić pojęcia a) po spożyciu alkoholu b) po
    > wpływem alkoholu. Nie znam się na prawie w tej kwestii, ale tak na
    > chłopski rozum- facet nie jechał rowerem na ulicy, nie był
    > uczestnikiem ruchu drogowego więc nie stwarzał bezpośredniego
    > zagrożenia. Policjanci powiedzieli, że w przeciągu tygodnia przyjdzie
    > list polecony- wezwanie na komisariat i oddadzą prawko. Ale dlaczego

    a w miedzy czasie dwie flaszki wódki i wino...

  • 45. Data: 2011-06-20 18:11:34
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-06-20 18:58, witek pisze:

    > wyjdzie zero.

    Zależy. Jak z czekoladka była z nadzieniem, które zawiera alko, to może
    wyjść całkiem ciekawy wynik;) Tak naprawdę alkomat mierzy zawartość
    cząstek palnych w powietrzu, nie alkoholu. Zakłada się (jak się okazuje
    błędnie), że ludzie nic palnego nie żrą;) Mój domowy wykazuje 0,4 po
    wypaleniu fajka i zupełnie losowe 0,1-1,5 po... myciu zębów;) Kiedyś po
    trzech piwach wieczorekiem, wstałem rano i dla pewności dmuchnąłem. 1,2
    mnie zaskoczyło, więc potem badełem sprawę;)

    Shrek.

  • 46. Data: 2011-06-20 18:13:43
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-06-20 19:11, witek pisze:

    > Ale jakiej ilosci alkoholu?

    Łyku piwa. Bezpośrednio po będziesz miał w pełnych promilach,
    przynajmniej na moim prywatnym. Myślę, że na policyjnym to samo - działa
    na tej samej zasadzie i jaki by nie był nie odróżni alko wydmuchanego z
    jamy paszczowej, od tego z płuc.

    Shrek

  • 47. Data: 2011-06-20 18:15:28
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-06-20 17:08, Massai pisze:

    > Nie upieram się, trzeba by przetestować.

    Testowałem - cztery nie, ale dwa z kawałkiem się da. Jakbyś dmuchnął
    wódką, to pewnie byś sensor uszkodził.

    Shrek.

  • 48. Data: 2011-06-20 18:19:32
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-06-20 11:24, Massai pisze:

    > Tylko temu drugiemu koledze to niby za co? Rozumiem że tylko jeden
    > próbował odjechać?
    >
    > Gorzej że w całej sprawie jest jeszcze ten głupi haczyk - niektórzy
    > sędziowe potrafią uznać z osobę "prowadzącą" kogoś ktoś idzie
    > obok roweru i go pcha.
    > Mimo że w art 2 jest wyraźna definicja pieszego, uwzględniająca
    > także kogoś kto kto pcha rower czy motorower.

    To raczej nie sędziowie, a policjanci, którzy zeznają, że "prowadził", a
    potem idą w zaparte, że prowadził, czyli jechał.

    Shrek.

  • 49. Data: 2011-06-20 18:41:51
    Od: valdoozz <v...@o...pl>

    W dniu 2011-06-20 20:19, Shrek pisze:

    > To raczej nie sędziowie, a policjanci, którzy zeznają, że "prowadził", a
    > potem idą w zaparte, że prowadził, czyli jechał.
    >
    > Shrek.

    Dokładnie tak jak mówisz. Tak było w przypadku mojego kolegi. Więc w tym
    przypadku już chyba nie da się nic zrobić.

  • 50. Data: 2011-06-20 20:55:42
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    valdoozz wrote:

> [...]
    > on nie jechał na rowerze. Czyli w oby dwóch przypadkach stan po
    > użyciu alkoholu. Jakie tego konsekwencje mogą być?

    W przypadku tego pierwszego, jeśli nie wybroni się "stanem wyższej
    konieczności" - art. 87 Kodeksu wykroczeń.
    Areszt lub grzywna, oraz zakaz prowadzenia pojazdów.

    Zdaje się standardowo sądy łupią rowerzystom 200-500 pln, i od
    pół roku do roku zakazu prowadzenia.

    W przypadku tego drugiego, o ile policjanty sobie nie dośpiewają
    "prowadzenia" w celu poprawienia statystyk - konsekwencje raczej
    żadne. Chyba że coś tam z zakłócaniem porządku publicznego było.

    --
    Pozdro
    Massai