    From: "Massai" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: mandat za spożycie piwka w parku
    Date: Mon, 20 Jun 2011 20:55:42 +0000 (UTC)

    valdoozz wrote:

    > Wprowadziłem trochę zamieszania, za co przepraszam. Dopytałem
    > się. Kolega który poruszał się na rowerze miał 0.19 mg w
    > wydychanym powietrzu podczas pierwszego badania, a podczas drugiego
    > 0.18 mg. Temu właśnie zatrzymano prawo jazdy. Ten drugi który nie
    > miał przy sobie dokumentów miał trochę powyżej 0.2 mg. Natomiast
    > on nie jechał na rowerze. Czyli w oby dwóch przypadkach stan po
    > użyciu alkoholu. Jakie tego konsekwencje mogą być?

    W przypadku tego pierwszego, jeśli nie wybroni się "stanem wyższej
    konieczności" - art. 87 Kodeksu wykroczeń.
    Areszt lub grzywna, oraz zakaz prowadzenia pojazdów.

    Zdaje się standardowo sądy łupią rowerzystom 200-500 pln, i od
    pół roku do roku zakazu prowadzenia.

    W przypadku tego drugiego, o ile policjanty sobie nie dośpiewają
    "prowadzenia" w celu poprawienia statystyk - konsekwencje raczej
    żadne. Chyba że coś tam z zakłócaniem porządku publicznego było.

    --
    Pozdro
    Massai